kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Association of Christian Schools International Keresztény Alapítvány |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 189 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 21 cm x 15 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
| Előszó | |
| Az oktatás természete és célkitűzései | 1 |
| A keresztyén nevelés három fő intézménye | 2 |
| Isten országának bemutatása | 5 |
| A tanítás és a tanulás célkitűzései | 7 |
| A célok megvalósítása: az őslakosság megértése | 10 |
| Az iskola, mint társadalmi intézmény | 13 |
| Keresztyén iskolák és közösségek | 15 |
| Keresztyén módon való tanítás | 19 |
| A tanítás metaforái | 20 |
| A tanítás,mint vallási mesterség | 22 |
| A tanítás papi szolgálata | 24 |
| A keresztyén tanár jelleme | 25 |
| A tanítás jellege | 28 |
| A tanulók vezetése a tanulás három szakaszában | 30 |
| Példa a keresztyén vezetésre a tanulás három szakaszában | 33 |
| Felelősségteljes tanítás és felelősségtudatra nevelés | 35 |
| A tanulás modellje | 39 |
| A tanulók, mint Isten felelősségteljes képmásai | 40 |
| A tanulók személyiségének más megközelítései, és ezek következményei | 44 |
| Gyakorlati háttér, és fejlődési szintek | 46 |
| Tanulási stílusok | 48 |
| A tanulás fázisai | 52 |
| 1. fázis: Előkészítés | 53 |
| 2. fázis: Feltárás | 56 |
| 3. fázis: Feldolgozás | 57 |
| 4. fázis: Továbblépés | 59 |
| A tartalmas tanulás modellje | 61 |
| A tanterem előkészítése a tanuláshoz | 66 |
| A tanár és a diák, mint a tanulóközösség tagjai | 68 |
| A bűn elválasztó erejének legyőzése a személyes kapcsolatokban | 70 |
| A fegyelmezéstől a tanítvánnyá nevelésig | 72 |
| Helyreigazító fegyelmezés | 74 |
| A tanítási nap időbeosztása | 76 |
| A fizikai környezet kialakítása | 77 |
| Tanulócsoportok | 79 |
| Tanulóközpontok használata | 81 |
| Személyre szabott tanulás | 82 |
| A tanítvánnyá nevelés folyamata | 84 |
| A tudás és a tanmenet | 88 |
| Világnézet, tudás és a tanmenet | 89 |
| A tudás bibliai megközelítése | 90 |
| Két tantermi illusztráció | 93 |
| A tanmenet irányultsága | 94 |
| A keresztyén tanmenet irányultsága | 97 |
| A tanítás és a tanulás tartalma | 101 |
| Tantárgyak a tanmenetben | 102 |
| A tanmenet tartalmának vertikális és horizontális egysége | 103 |
| Bibliaismeret és társadalomismeret | 104 |
| Nyelvtan és irodalom | 105 |
| Természettudományok és matematika | 107 |
| Művészeti tárgyak | 109 |
| Testnevelés és készségtárgyak | 110 |
| Készségek fejlesztése a különböző tantárgycsoportokon belül | 111 |
| Alaptárgyak, kötelező- és szabadon választható tárgyak a középiskolában | 112 |
| A tanmenet összeállítása | 116 |
| A tanár, mint a tanmenet tervezője | 117 |
| Tanítási egységek előkészítése és tervezése | 118 |
| A tanulás taxonómiája | 120 |
| Tematikai egységek feldolgozása | 122 |
| Célkitűzések meghatározása | 125 |
| A tanulási tevékenységek kiválasztása és rendszerezése | 127 |
| Napi tervek készítése | 129 |
| Kérdésfeltevés | 130 |
| Segédanyagok kiválasztása | 130 |
| A nehezen tanuló diákok érdeklődésének kielégítése | 133 |
| Tervezés és tanulás | 134 |
| A tanulók értékelése | 138 |
| Az értékelés, mint értékalkotó tevékenység | 139 |
| Az értékelés korrigáló és tájékoztató szerepe, célkitűzései | 140 |
| Az értékelés alapelvei | 141 |
| Tantermi megfigyelés és a feladatok értékelése | 143 |
| Tesztek összeállítása, megíratása és értékelése | 144 |
| Egységes tesztek használata | 147 |
| Osztályzás és a bizonyítvány | 149 |
| Az értékelés pozitív felhasználása | 151 |
| Az iskola, mint tanulóközösség | 155 |
| A tanári kar kialakítása | 157 |
| A szülők szerepe az iskolában | 160 |
| Az iskola keresztyén jellegét fokozó tényezők | 161 |
| Az iskolai összefogás és lelkesedés erősítése | 163 |
| A tanulók szolgálati lehetőségei | 166 |
| Az iskola mérete | 167 |
| Közös iskolai áhítatok, dicsőítés és bibliatanulmányozás | 169 |
| A tanítás, mint elhivatás | 173 |
| A tanítás erkölcsi és jogi kérdései | 174 |
| Hogyan birkózzunk meg a stresszel | 179 |
| Mit jelent keresztyén tanárnak lenni egy világi iskolában | 180 |
| A tanítás, mint egy utazás | 182 |
| Tárgymutató | 187 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.