kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Franklin-Társulat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Félvászon |
| Oldalszám: | 651 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Az I. kötet 114, míg a II. kötet 127 fekete-fehér fotót, reprodukciót tartalmaz. Egy könyvben a két kötet. Nyomatta a Franklin-Társulat nyomdája. Harmadik, bővített kiadás. |
| I. kötet | |
| Előszó a harmadik kiadáshoz | |
| Előszó a második kiadáshoz | |
| Előszó az első kiadáshoz | |
| Perugia | 23 |
| A város és a környék általános képe | |
| A piacán lejátszódott történetek | |
| Az olaszországi kis városok egyéni jellege és becse - különösen a művészetben | |
| Az umbriai iskola és Perugino, ennek művészi jelleme és szerepe | |
| Ráfael frescója a San Severo kápolnában | |
| Perugino és Ráfael mint mester és növendék | |
| Assisi | 34 |
| A város benyomása a völgyből tekintve | |
| A San Francesco hármas temploma, annak belseje | |
| Cimabue és Giotto frescói, a felfogás távolsága a maitól | |
| Szent Ferenc alakja és történeti szerepe a mai kor szempontjából nézve | |
| A kilátás a kolostor arkádjaiból - naplemente | |
| A belső kolostorudvar holdvilágban | |
| Az olaszországi tavasz és a vidék képe | |
| Flórenci benyomások | 44 |
| Flórenc a gráciák városa | |
| A sötét történeti emlékekre fényt borít a művészet örökös hajnala | |
| Az Uffizik porticusa, Flórenc nagyjai, különösen Michel Angelo | |
| Mindenütt vele találkozunk, képmásai, egyénisége | |
| Nagysága dacára hatása káros is volt a művészet fejlődésére | |
| A Medici-sírok a san Lorenzo templomban | |
| Michel Angelo borus eszmevilágának magyarázata | |
| Fra Angelico az előbbinek tökéletes ellentéte, derült művészete, boldog kedélyvilága | |
| A Certosa | 55 |
| A paviai Certosa kietlen fekvése, keletkezése és jelen állapota | |
| Homlokzata az olaszországi korai renaissance betetőzése | |
| Dombormű-dísze visszatükrözi a renaissance eszmegazdagságát, de egyuttal vallási és bölcseleti eszmezavarát | |
| A sírok a templom belsejében, Gian Galeazzo Visconti typicus kényúri alakja | |
| Római benyomások | 64 |
| Az örök városban a változás is örökkévaló | |
| A legutolsó átalakulás talán valamennyi között legnagyobb | |
| A város mai képe | |
| Abból a mi a régiből megmaradt, leginkább az antik Róma és a renaissance fénykora emelkedik ki | |
| Az ókori Róma teljes képének képzeleti reconstructiója mily nehéz | |
| Az összes antik emlékeket szem előtt kell tartani | |
| A classikus ó-kor szépségideáljának jogosultsága és maradandósága | |
| Ennek újra felélesztése volt a renaissance, emennek legfényesebb képviselője és "uralkodó alakja" Ráfael | |
| A renaissance művészeti ideálja mégis különbözik az antiktól | |
| Nagypéntek a Lateránban és húsvét a Vatikánban | 82 |
| Mai nap a nagyhét és a husvét Rómában nem az, ami régen volt | |
| A város életének profán benyomása | |
| A nagypénteki notturnák a Lateránban | |
| A basilika belseje | |
| Az ének magasztossága | |
| Husvét vasárnapja a sixtinában | |
| A kápolna festményei | |
| A pápa megjelenése, miséje, áldása | |
| Tivoli | 93 |
| Körültekintés az Albergo Sibylla erkélyéről | |
| A tájkép varászló hatása | |
| A Sibylla-templom romjai | |
| A természet változhatatlan szépsége, csak az ember változik és az, amit ő alkot | |
| A régi római emlékek | |
| Tivoli szerepe a középkorban | |
| Az Este-Villa regényes képe | |
| Az olajfaerdő | |
| Villa Adriana romjai, Hadrián császár alakja | |
| Az albanói hegység és a Campagna | 102 |
| Róma déli vidéke | |
| Az albanói hegyek | |
| Albano | |
| Genzano | |
| A Nemi-tó a Cesarini-palota kertjéből nézve | |
| A Galleria di Sopra | |
| Az Albano-tó látványa | |
| Castel Gandolfo, az erdei út, Marino | |
| Az olaszok kéjelgése a színekben, a formákban és a hangokban | |
| A Campagna útjai alkonyatkor: a város zaja: egy dynastikus tüntetés | |
| Verona | 115 |
| Verona és vidéke: kicsiben Olaszország képe | |
| A római emlékek, az aréna | |
| A román templomok, különösen San Zeno | |
| A gótika, különösen a Scaliger-sírok | |
| Can Grande | |
| A renaissance: a veronai festészet, a Piazza Erbe és Piazza dei Signori | |
| A Dante szobra, tartózkodása Veronában | |
| Nyilatkozatai saját sorsáról | |
| A Divina Commedia jelentősége | |
| Siena | 126 |
| A középkor méltatása az újabb időben, igazságosabb megítélése | |
| Siena a középkori emlékek városa | |
| Az olaszok conservativismusa az életszokásokban és mindennapi dolgokban | |
| A város egykori közélete és a Piazza del Campo | |
| Sienai Katalin | |
| A sienai festőiskola | |
| Ambrogio Lorenzetti allegorikus képe a Palazzo comunaleban, jelentősége a renaissance szempontjából | |
| A dóm | |
| A Libreira és Pinturicchio frescói | |
| Sodoma művészete | |
| Visszaemlékezések Nápolyra | 140 |
| Közeledés Nápolyhoz | |
| A Vesuv első látása | |
| A város rettentő zaja | |
| A fogadók városnegyede | |
| A tenger és a tengerparti várak | |
| Kirándulás a Grotta Vecchián át Pozzuoliba, ennek lakosai és partja | |
| A felséges kilátás a Posilipóról a szigetekre, a tengerre, a városra és a Vesuvra | |
| Nápoly éjjeli utcai élete | |
| A nápolyi dalok | |
| Monumentális épületek hiánya | |
| A Castello és az egykori királyok | |
| A dóm | |
| A Via di Tasso | |
| Egy éjjeli tengeri vihar | |
| Nápoly jelentéktelen szerepe a képzőművészetek terén | |
| A Museo Nazionale jelentőségét az antikok adják meg | |
| Pompeji és Herculanum | |
| A muzeum Pompejiben, az utcák, a lakóházak, a sírok utcája | |
| A tengerpart Castellammare és Sorrento között, ez utóbbinak bája | |
| Boldogító és pusztító erők egyesülése a természetben és az emberben | |
| Ravenna | 162 |
| A világtörténelem három paradox jelensége az ókor és a középkor érintkezése vonalán | |
| Ezeket magyarázza Ravenna | |
| A gótok emlékei, Theodorik eszméje | |
| Az ó-keresztény basilikák | |
| Átmenet a byzanci stílbe | |
| A ravennai templomok mozaikjai, a művészileg szépnek és a műtörténetileg érdekesnek megkülömböztetése | |
| Az ó-keresztény és a byzanci stíl fejlődésének szükségszerűsége | |
| Justinian és Theodora a San Vitale-templomban | |
| Ravenna végzetszerű hanyatlása | |
| A tenger is elhagyta | |
| Dante és Byron fölkeresik e várost | |
| Az előbbnek sírja | |
| Velencei benyomások | 176 |
| Az első benyomás mindig szomorú, különösen a keskeny csatornákon haladva | |
| Velence páratlan építkezési módja s abból kifejlődött szerepe a történelemben | |
| Szépsége az egyedüli, ami megmaradt | |
| A Szent Márk-tér, a templom káprázatos látványa | |
| Az építési stílusok sajátságos vegyülése, a San Marco belseje, a Dogepalota | |
| Az idegenek mai nap Velence urai | |
| A Serenaták és a Canal Grande egykor és most | |
| A velencei festészet, Giovanni Bellini | |
| A cinquecento élete az egykorú festéseken | |
| A velencei iskola fénykora, a késő virágzás előnye | |
| Tizian | |
| A síremlékek, bartolommeo Colleoni szobra, a renaissance dícsvágya | |
| Ferrara | 198 |
| A város jelentéktelennek látszik | |
| Építkezésének jellege | |
| A dóm | |
| A Castello benyomása, emlékei | |
| Az Esték | |
| Lucrezia Borgia, sphynx a történelem alakjai között | |
| A Palazzo Schifanoja frescói | |
| A ferrarai festőiskola | |
| Ariosto vidém, Tasso szomorú emlékei Ferrarában | |
| A Savonarola szobra | |
| Pádua | 209 |
| Velencére emlékeztető vonások | |
| A város mozgalmas története s annak emlékei | |
| Szent Antal cultusa | |
| Pádua a tudomány városa | |
| Dante és Giotto együttes időzése Páduában, a művészet föllendülése | |
| A Madonna dell'Arena és az Eremitani frescói | |
| Giotto és Mantegna művészi egyénisége | |
| A keresztény vallásosság és az antik művészet felélesztése egyaránt szükséges volt a renaissance művészetének létrehozására | |
| Pisa | 219 |
| A nyugati partvidéken Velence szerepét vitte | |
| Művészete a renaissance hajnalhasadása | |
| Emlékei könnyen áttekinthetők | |
| A dóm építészeti jelentősége és szépsége | |
| A Campanile vagy ferde torony | |
| A Battistero, Pisano szobrászati műveinek fontossága | |
| A Campo-Santo, festményei | |
| Benozzo Gozzoli | |
| A "Halál diadala" és a "Végítélet" | |
| A középkor vallásos felfogása s annak hatása az életre | |
| Génua és szomszédsága | 231 |
| A város nagyszerű látványa a kikötőből nézve | |
| Fiesco és a pártharcok | |
| Az olasz géniusz praktikus oldala itt nyilvánult meg | |
| Kereskedelem és fölfedező utak | |
| Columbus | |
| A késő renaissance génuai palotastílje | |
| A város mostani átalakulása | |
| A Campo-Santo, szépsége és ízléstelenségei | |
| A Riviera di ponente kezdete | |
| A Pallavicini-kertek Pegliben | |
| A Riviera di levante, Nervi kertjei és partja | |
| Olaszország természeti gazdagsága | |
| Milano | 244 |
| Lombardia Európa csatatere | |
| Milano sorsának változandósága | |
| Mai képe kevéssé olaszos | |
| A külömböző korok kinyomatai az épületeken | |
| A dóm csodálatos megalkotása, belseje, a gótika hatása | |
| A Brera és az Ambrosiana gyűjteményei | |
| A milanoi festőiskola, Leonardo de Vinci a renaissance universalitásának megtestesülése | |
| Szerepe a művészet történetében | |
| A Viscontik és Sforzák, a Castello: Napoleon-emlékek, a Simplon-ív átalakulásai | |
| A történelmi képrombolók és a Napoleon-cultus | |
| Újabb flórenci benyomások | 260 |
| A quattrocento vége, olasz renaissance és humanismus | |
| Az Amerigo Vespucci és Paolo Toscanelli emlékére rendezett ünnepélyek | |
| Ghirlandajo egy újon fölfedezett frescója | |
| Savonarola halálának évnapja | |
| A XV. század vége Olaszországban és kivált Flórencben | |
| Az újkori szellem bölcsője | |
| Ama kor palotáinak, képeinek benyomása | |
| A Medicik Gozzzoli és Botticelli festményein | |
| Flórenc akkori képe | |
| A plátói akadémia | |
| Luigi Pulci, Angelo Poliziano, Picon della Mirandola | |
| A Medici-kertek és a Brancacci-kápolna szerepe a művészet fejlődésében | |
| A quattrocento végének művészei | |
| Michel Angelo első fellépése | |
| Lorenzo de'Medici az első modern ember, jelleme, sokoldalúsága | |
| Savonarola Lorenzo halálos ágyánál | |
| A San Marco-kolostor, Savonarola csudálatos alakja az újkor elején, bukása tulajdonképen a renaissance diadala | |
| Machiavelli mint író | |
| Flórenc historikusai | |
| Michel Angelo, Leonardo és Ráfael találkoznak Flórencben | |
| A hanyatlás, Róma felülkerül, ezt is eléri végzete | |
| A Sacco di Róma | |
| Olaszország sorsának tragikuma | |
| Olaszország szerepe a renaissanceban | |
| Ez utóbbinak jelentősége | |
| A keresztény és pogány vallási felfogás különfélesége | |
| A kereszténységben rejlő fájdalmas vonás magyarázata | |
| A két felfogás küzdelme a renaissanceban | |
| Kísérletek a kiegyenlítésre | |
| Az erkölcsök meglazulása | |
| A humanismus mint a pogány és keresztény eszme egyesülésének szüleménye | |
| Túlzásai | |
| Szükségessége, befolyása a művészetre | |
| Az "aranykor" művészete és a humanistikus ideál | |
| A renaissance hanyatlása | |
| Ellentét a mai kor és a renaissance között | |
| II. kötet | |
| A Sirenek hazájában | 3 |
| A Sirenek szigetei a sorrentói félsziget mellett | |
| A Siren-mytos és a Nápolyvidéki görög regekör | |
| Capri szigete, Tiberius-reminiszcenciák, a természet s az emberek a szigeten | |
| Lepillantás a Salto di Tiberio-ról | |
| A Minerva hegyfoka, a sorrentói félsziget, a nyájas Sorrento | |
| Út a félsziget körül, a déli oldal jellege | |
| Positano, Conca | |
| Amalfi sajátszerűsége | |
| Az egykori Capuccini mint utazók pihenője | |
| A további út, Salerno | |
| Paestum, a görög templomromok csodás története | |
| Visszaálmodott görög élet | |
| A meghalt istenek | |
| Még egyszer a Sirenek | |
| Subiaco | 36 |
| Az út Tivolitól az Anio folyása mentén fölfelé | |
| Subiaco képe, története | |
| Nero kéjlakának emlékei | |
| A monte Calvo magaslatai, Sta. Scholastica kolostora | |
| Szent Benedek élete, történeti alakja | |
| A Sacro Speco kolostor zöld ligete, temploma, udvara, a nagy szerzetalapító emlékei | |
| Visszatérés a városba | |
| A Borgia-szobák a Vatikánban | 48 |
| XIII. Leo pápa hozzáférhetővé tette a Borgiákról nevezett hat termet a Vatikánban | |
| Ezek fekvése, elrendezése, történeti szerepe | |
| Pinturicchio freskói az Appartamento Borgiá-ban | |
| A groteszkek, az ábrázolt személyekre vonható következtetések | |
| VI. Sándor pápa, Lucrezia és Cesare jelleme | |
| A pápa és Cesare katasztrófája | |
| Az utódok, II. Julius alakja, megbízásából Ráfael és Michel-Angelo egyszerre működnek a Vatikánban | |
| A kettőnek ellentéte | |
| A primitívek legújabb méltatása | |
| Rimini és San Marino | 77 |
| A Rubicon és egyéb Caesar-reminiszcenciák | |
| Rimini az ókorban s a középkorban | |
| A Malatesták, Francesca da Rimini története | |
| A Castello, a Tempio Malatestiano homlokzata és belseje | |
| Sigismondo Malatesta és Isotta degli Atti | |
| Leon Battista Alberti mint a tempio tervezője | |
| Rimini mint tengeri fürdő | |
| A sanmarinói köztársaság, a Monte Titano és San Marino városa | |
| Monda, történelmi mult és jelen állapotok | |
| Éjjeli út az Adria-parton Nápoly felé | |
| Vicenza | 99 |
| A Palladio városa, paloták múzeuma | |
| A város fekvése, régibb épületei | |
| A Palladio pályája, jelentősége az építőművészetben | |
| A klasszicizmus és a mai kor fölfogása | |
| Palladio alkotásai Vicenzában | |
| A Bazilika, a Palazzo del Prefettizio, magánpaloták | |
| A Pal. Chieregati s a benne levő múzeum | |
| Palladio követői, a tatro Olimpico, az ókori színművészet felélesztése a renaissanceban | |
| Nápoly nyáron | 111 |
| A nyár különleges bájai Nápolyban | |
| Nyári élet a városban, mytosi kép, a Villa Nazionale | |
| A márványszobrok vonzóereje, nyári látogatás a múzeumban | |
| A régi római világ ismerete, szeretet | |
| Középkori márványsíremlékek, magyar vonatkozások | |
| A renaissance-síremlékek kifejlődése a gótikából | |
| Mantua | 122 |
| Fekvése vizek közepén | |
| A Citadella és Hofer András halála | |
| Magyar őseink emléke | |
| Virgilius Mantua szülöttje | |
| A Gonzagák szerepe, palotáik: a Palazzo Ducale, ennek átalakulása, fénye, mostani állapota | |
| A Castello, benne a Camera degli Sposi - a quattrocento művészetének szentélye | |
| Mantegna itteni freskói, ezekben is az olasz renaissance megnyilatkozása, hatásuk a művészet fejlődésére | |
| Isabella Gonzaga-Este alakja | |
| Giulio Romano mantuai szereplése, a Palazzo del Te | |
| Bolgona (1905.) | 140 |
| A város mostani jellege | |
| Harcias multja | |
| A modern élet hozzásimul a régi maradványokhoz | |
| A San Petronio temploma | |
| Az Archigimasio és a bolognai egyetem történeti szerepe | |
| A San Stefano templomcsoport, a San Domenico | |
| A Giacomo Maggiore-templom s a Bentivoglik emlékei | |
| Costa és Francia festméynei | |
| A bolognai képtár | |
| Ráfael Szent Ceciliája | |
| A későbbi bolgonai festői iskola | |
| Fel s alá a Lagunákon (1905.) | 159 |
| Az ősz Velencében | |
| A Laguna Veneta sajátos jellege, természete, élete | |
| Szigeteinek különleges jelentősége s története | |
| A Giorgio Maggiore | |
| A Lido | |
| A San Lazzaro kolostora | |
| San-Michele, a teremtősziget | |
| Murano multja, üvegipara | |
| Burano csipkeipara | |
| Torcello műemlékei, eredetének legendája | |
| San Francesco del Deserto és Szent Ferenc emléke | |
| A Laguna déli ága: San Clemente, Poveglia, Malamocco és a Murazzik | |
| Chioggia jelentősége s halásznépének élete | |
| Pesaro és Urbino (1905.) | 177 |
| Napkelet az Adria partján | |
| Pesaro fekvése | |
| Történetének változatai | |
| A Sforzák uralma | |
| A város műemlékei, különösen majolika-gyüjteménye | |
| A Villa Imperiale Pesaro felett | |
| Az út Urbino felé | |
| Urbino első benyomása | |
| A fejedelemi palota | |
| Federigo da Montefeltro nemes alakja, udvara, műkincseinek pusztulása | |
| Ráfael szülővárosa a mesternek csak szobrát és szülőházát bírja ma | |
| A Cappella Sistina (1907.) | 195 |
| A világ legnagyobb kápolnája | |
| A "Mons Vaticanus" és a Szent Péter város templomának keletkezése s átalakulásai | |
| IV. Sixtus, mint a nagy pápai kápolna alapítója | |
| A Cappella Sistina első benyomása, egyszerű berendezése, a márványsorompó és a zenekarzat | |
| A fresco-dísz, a XV. századbeli történelmi képsorozat | |
| Mózes és Jézus élete | |
| A flórenci és umbriai festőiskola művei, különösen Botticelli, Perugino, Ghirlandajo, Signorelli alkotásai | |
| Michel-Angelo mennyezete | |
| Létrejötte, beosztása, eszmei tartalma, dekorativ részei, festőművészeti jelentősége | |
| A végitélet későbbi képe | |
| Egykori hatása, mostani benyomása | |
| A Ráfael szőnyegkartónjainak létrejötte | |
| A Sixtus-kápolna mostani szerepe | |
| Modena (1907.) | 224 |
| A város képe | |
| Muratori emléke és itteni szerepe, kutató-munkájának jelentősége | |
| A modenai levéltár | |
| Az Esték uralma | |
| A modenai helyi művészet, Guido Mazzoni realistikus szoborművei | |
| Bearelli művészete | |
| A régi és a modern szobrászat | |
| A Heliodorról nevezett szoba (1908.) | 233 |
| II. Julius pápa beköltözése az úgynevezett vatikani "Stanzák"-ba | |
| Megbízást ad Ráfaelnek | |
| A Stanza della Segnatura után a Stanza dell'Eliodoro festése kerül sorra | |
| II. Julius életére vonatkozó tárgyak | |
| A "Bolsenai mise" coloristikus hatása | |
| A "Heliodor kiüzetésé"-nek drámai elrendezése | |
| A "Szent Péter megszabadításának" fényhatásai | |
| Leo és Attila találkozásán már X. Leo alakja jelenik meg, II. Julius pápai és uralkodói jelleme | |
| Ráfael halhatatlansága | |
| Vatikáni alkony (1914.) | 243 |
| A Szent Péter templom belsejének benyomása alkonyatkor | |
| Látogatás a vatikáni kertekben | |
| Ezek tagoltsága, külömböző részletei, építményei | |
| XIII. Leo nyaralója | |
| A pápai csillagvizsgáló intézet | |
| A Péter-kupola látványa mindenütt | |
| Körültekintés a kertek legmagasabb pontjáról | |
| Naplemente a Pineto Torlonia felett | |
| Fülemilék dala | |
| A Vatikán esti csöndje | |
| A kúszó virágok honában (1914.) | 255 |
| Sicilia különlegessége | |
| A földrengések nyomai | |
| Kopárság és buja növényzet váltakozása | |
| Hasonlatosságok Görögországgal | |
| A Görög uralom és élet eltörölhetetlen nyomai | |
| A későbbi korokra aránylag kevés emlékeztet | |
| A mythos a természetben is él | |
| Palermo és Monreale (1914.) | 262 |
| A város benyomásának ellenmondásai | |
| A természet elpusztíthatalan szépségei, a kertkultúra csodái | |
| A Museo Nazionale | |
| A királyi vár és a Cappella Palatina | |
| A Duomo s a benne levő sírok | |
| II. Hohenstaufen Fridrik történeti alakja | |
| Monreale: fekvése, keletkezése, dómja, chiostrója | |
| Letekintés a kolostorkertből a Conca d'Orora | |
| Gigenti (1914.) | 278 |
| A város látványa a szárazföld felől | |
| A mostani Girgenti, temploma és régiségei | |
| A népélet Girgenti vidékén | |
| A hajdani Akragas maradványai | |
| A Concordia-templom: a Juno-Lacinia temploma | |
| A Herakles-szentély óriási oszloptöredékei | |
| Empedokles rejtélyes alakja | |
| Akragas hanyatlása és pusztulása | |
| Siracusa (1915.) | 286 |
| Hajdani nagysága, annak mai nyomai | |
| A sírok | |
| A Latomiák nagyszerű méretei és növényzete | |
| A szigetváros | |
| Az Arethusa-mythos | |
| A Kyane-mythos | |
| A Kyane-folyó és papyrus-sása | |
| A görög költészet a régi Siracusában s annak megkísérlett fölélesztése a régi színházban | |
| A Múzeum s a siracusai Venus | |
| Siracusa szerepe a római uralom alatt | |
| Verres fosztogatásai s azok megtorlása Cicero által | |
| Taormina (1915.) | 298 |
| Az érkezés | |
| Az első benyomás nagypéntek estéjén | |
| A San Domenico-kolostor, mint fogadó, kilátása, az Etna | |
| Népies húsvéti Mysterium-játék Taormina utcáin | |
| Az antik szinház nagyszerű fekvése, kilátása, emlékei | |
| A természeti szépségek épitészeti fölhasználása a különböző világkorokban | |
| Képek jegyzéke | |
| Az I. kötet képei | |
| A költészet, Ráfael mennyezeti frescója a Stanza della Segnaturában. Rómában | |
| Pillantás a római szt. Péter templomra | 3 |
| Michel Angelo Madonna-reliefje a flóreci nemzeti múzeumban | 7 |
| Pillantás Flórencre a Boboli-kertekből | 8 |
| A "Marzocco" Flórenc címeroroszlánja a Palazzo Vecchio előtt | 13 |
| A Parnassus. Ráfael falképe a Stanza dell Segnaturában Rómában | 14 |
| Dekorativ alak Michel Angelótól a Sixtina mennyezetéről | 19 |
| A Palazzo Municipale Perugiában | 23 |
| Az Augustus-kapu Perugiában | 27 |
| A "Motne maggiore" Perugiában | 27 |
| A próféták és a sybilliák; részlet Perugino frescóiból a perugiai Cambióban | 31 |
| Az otricolii Jupter-fej | 33 |
| Részlet Giotto allegoriai falképéből a Szt. Ferenc assisii alsó templomában | 34 |
| Assisi | 37 |
| A Minerva-templom Assisiben | 41 |
| Luca della Robbia domborműve egy flórenci magánházon | 44 |
| A Strozzi-palota Flórencben | 47 |
| A Loggia dei Lanzi és az Uffizi porticusának bejárata Flórencben | 49 |
| A tavasz; Botticelli festménye a Galleria antica e modernában Flórencben | 51 |
| Michel-Angelo szobra az Uffizik porticusában | 53 |
| Lodovico Sforza és Beatrice d'Este síremléke a paviai Certosában | 55 |
| A paviai Certosa homlokzata | 57 |
| Gian-Galeazzo Visconti síremléke a paviai Certosában | 61 |
| A milanoi Castello Sforzésco kapuja | 63 |
| A római Szt. Péter Basilika és a Vatikán, a Villa Mediciből nézve | 64 |
| Kilátás a Palatin-hegyről a Colosseum felé, Rómában | 67 |
| A Palazzo Venezia udvara Rómában | 69 |
| A vatikáni antik-múzeum egyik terme | 71 |
| Sophokles szobra a lateráni múzeumban, Rómában | 74 |
| Antinous; antik szobormű a vatikáni múzeumban, Rómában | 75 |
| Ráfael arcképe, saját műve | 78 |
| Ráfael Madonnája (Mad. de. Granduca) a flórenci Pitti-képtárban | 79 |
| Melozzo da Forli zenélő angyala (Római Szt. Péter-templom sekrestyéje) | 81 |
| Zenekarzat a római Sixtina-kápolnában | 82 |
| A római laterán-basilika homlokzata | 85 |
| A Laerán-basilika szentélye | 87 |
| Részlet a "Végítélet" képéből | 89 |
| Kilátás a Monte Pincioról Rómában | 92 |
| A Sibyllák; Ráfael frescója a római S. Mari della Pace-templomban | 93 |
| Tivoli | 95 |
| A Sibylla-templom Tivoliban | 97 |
| Az Este-villa Tivoliban | 99 |
| Hadrian császár | 101 |
| Az angyalvár (Hadrian mausoleuma) és angyalhid Rómában | 103 |
| Az albanoi tó és Castel-Gandolfo | 104 |
| A Horatiusok és Curiatiusok sírja Albano mellett | 107 |
| Részlet a római Campagnából | 109 |
| A Via Appia, Cecilia Matella sírjával | 111 |
| Részlet a Campagnából | 114 |
| Verona a Giardino Giustiból nézve | 115 |
| Dante szobra a Piazza dei Signorin Veronbáan | 117 |
| A Scaliger-sirok veronában | 122 |
| A Bevilacqua-palota homlokzata Veronában | 125 |
| A sienai Fontegiusta-templom főoltárának oromzata | 126 |
| A Pallazzo Comunale Sienában | 129 |
| Részlet Sienából | 131 |
| A sienai dóm | 135 |
| Ádám és Éva; Sodoma festménye a sienai képtárban | 137 |
| Nápoly a Virgilius sírjától nézve | 140 |
| A Castello dell'Ovo Nápolyban | 143 |
| A nápolyi kikötő; háttérben a Castello nuovo és a Sant Elmo-erőd | 147 |
| A sírok utcája Pompejiben | 153 |
| A tengerpart Castellammare és Sorrento között | 157 |
| Részlet Pompejiből | 161 |
| Dante sírkápolnája Ravennában | 162 |
| Nagy Theodorik sírja Ravennában | 165 |
| Galla Placidia sírkápolnája Ravennában | 167 |
| Justinian császár és udvara; mozaikkép a ravennai San Vitale-templomban | 171 |
| A Pineta (Pinia-erdő) Ravenna mellett | 175 |
| A velencei Mol környéke | 176 |
| A velencei Piazzetta és Molo a Lagunák felől nézve | 181 |
| A velencei Szt. Márk-templom belseje | 185 |
| A Riva grande di Canareggio Velencében | 187 |
| Giovanni Bellini Madonna-képe a Frari-templomban Velencében | 189 |
| Bartolommeo Colleoni emlékszobra Velencében | 195 |
| Carpaccio: Részlet Szt. Orsolya legendájából az Accademia delle belle arti-ban Velencében | 197 |
| Borso d'Este udvara; Cosima Tura falképe a ferrarai Palazzo Schifanojában | 198 |
| A székesegyház (a tizenkettedik századból) Ferrarában | 201 |
| A ferrarai Castelio | 203 |
| Savanarola szobra a ferrarai Castello előtt | 208 |
| Jac. Sansovino márványdomborműve (Szt. Antal csodatevése) a páduai "Santo"-ban | 209 |
| A Capella San Felice a páduai "Santo"-ban | 213 |
| A sírbatétel; Giotto falfestménye a S. Annunziata dell "Areá"-ban Paduában | 215 |
| Donatello angyalputtói a paduai "Santo" főoltárán | 218 |
| Niccolo Pisano reliefje a pisai BAttistero szószékén | 219 |
| A Battistero, duomo és Campanile Pisában | 221 |
| A pisai Campo-Santo északi folyosója | 225 |
| A végítéle XIV. századbeli fresco-képe a pisai Campo-Santo-ban | 227 |
| A Villa Pallavicini Pegliben | 231 |
| A kikötői házsor Génuában | 233 |
| A génuai egyetem udvara | 237 |
| Részlet Génua környékéből; háttérben a Campo-Santo | 239 |
| A tengerpart Nervinél | 241 |
| A dóm és a főtér Milanóban | 244 |
| Az Ospedale Maggiore homlokzata Milanóban | 247 |
| Gaston de Foix síremléke Bambajától a milanói Brera-múzeumban | 249 |
| Szűz Mária Jézussal; Bernardino Luini festménye a Brera-képtárban Milanóban | 251 |
| Lionardo da Vinci arcképe; állítólag saját műve, a flórenci Uffizi-képtárban | 253 |
| Bernardino dei Conti: Lodovico Sforza és nejének fogadalmi képe a brerában | 259 |
| Szent Ferenc és Szent Domonkos találkozása; Andrea della Robbia flórenci domborműve | 260 |
| A flórenci "Bargello" (most Museo Nazionale) udvara | 263 |
| A három király imádja a kisded Jézust; Botticceli festménye a flórenci Uffizi-képtárban | 265 |
| "Zachariás patriarcha a templomban"; Domenico Ghirlandajo falfestménye a S. Mari Novella-templomban Flórencben | 269 |
| Botticelli "Magnificat"-ról nevezett Madonnája a flórenci Uffizi-képtárban | 271 |
| Lorenzo medici, Cyprus-liget a Flórenc fölötti magaslatokon | 275 |
| Savonarola cellája | 277 |
| Macchiavelli arcképe a flórenci Uffizi-képtárban | 279 |
| Éneklő fiúk, Luca della Robbia márványdomborműve a dóm múzeumában Flórencben | 285 |
| A Költészet; Ráfael mennyezeti képe a vatikáni stanza della Segnaturában | 287 |
| Ádám teremtése; Michel-Angelo frescója a Sistina kápolna mennyezetén | 291 |
| Az athénei iskola; Ráfael frescója a vatikáni Stanza della Segnaturában | 295 |
| Az isteni és földi szerelem; Tizian képe a római Borghese-villában | 299 |
| Donatello táncoló gyermekei a flórenci Duomo múzeumában | 302 |
| II. kötet képei | |
| Salerno | 3 |
| Capri kikötője | 9 |
| Sorrento | 13 |
| A "Capuccini" Amalfiban | 19 |
| Kilátás a "Capuccini" erkélyéről Amalfiban | 21 |
| Neptum-templom Paestumban | 27 |
| A paestumi Neptum templom belseje | 33 |
| Részlet Capri szigetéről | 35 |
| Subiaco | 36 |
| Subiaco: A "Sacro Speco" kolostor bejárata | 43 |
| Subiaco: A "Sacro Speco" kolostor udvara | 45 |
| Népélet Subiaco környékén | 47 |
| A Szent Péter-bazilika Rómában | 48 |
| A negyedik Borgia-szoba a Vatikánban | 51 |
| A zene: Pinturicchio festménye a "hét szabad művészet"-ről nevezett vatikáni teremben | 57 |
| Cesare Borgia arcképe az Uffizi-képtárban | 67 |
| II. Julius pápa arcképe Ráfaeltől | 71 |
| A Stanza della Segnatura, Ráfael falképével a Vatikánban | 73 |
| A della Rovere-család pápai címere | 75 |
| VI. Sándor pápa mellszobra | 76 |
| Augustus (helyesebben Tiberius) hídja Riminiben | 77 |
| A Malatesta vár Riminiben | 81 |
| A Malatesta-templom homlokzata Riminiben | 83 |
| A Tempio Malatestiano belseje Riminiben | 85 |
| A Monte Titano tetején San Marino város, alatta Borgo | 91 |
| San-Marino fellegvára | 96 |
| A tengerpart Rimininél | 97 |
| A Villa Palladiana Vicenza mellett | 99 |
| A vicenzai Bazilika részlete | 103 |
| A "Palazzo del Prefettizio" Vicenzában | 107 |
| A "Teatro Olimpico" belseje Vicenzában | 109 |
| Pompejii falfestmények | 111 |
| Donna Anna palotájának romja Nápolyban a Posilipo alatt | 113 |
| A nápolyi Villa Nazionale | 115 |
| A capudi Venus nápolyi nemzeti múzeumban | 117 |
| Anjou László király s emléke Nápolyban | 119 |
| Antik sarkofág a vatikáni múzeumban | 121 |
| A Szent György híd Mantuában | 122 |
| A Palazzo Ducale és a vértanuk emléke Mantuában | 125 |
| Lodovico Gonzaga családja körében: Mantegna frescoja a Camera degli Sposiban Mantuában | 129 |
| Mantegna falképe a mantuai Camera degli Sposiban | 131 |
| Mantegna mennyezetképe a mantuai Camera degli sposiban | 133 |
| Gonzaga-Este Izabella arcképe Leonardo da Vincitől | 135 |
| A Palattoz del Te nyitott csarnoka Mantuában | 137 |
| A Castello di Corte Mantuában | 139 |
| Szent Domonkos sírjának alsó része a róla nevezett templomban Bolognában | 140 |
| A görbe tornyok Bolognában | 143 |
| Neptun-kut; Giovanni du Bologna szoborműve Bologna piacán | 145 |
| Az Archiginnasio bonctani előadóterme Bolognában | 147 |
| Madonna szentekkel; Francesco Francia oltárképe a bolognai Giacomo Maggiore-templom kápolnájában | 155 |
| Jacopo della Quercia domborműve a S. Petronio főkapuján | 157 |
| A Canal Grande bejárata | 159 |
| San Lazzaro szigete | 165 |
| A San Lazzaro kolostor oszlopivei alatt | 167 |
| Napnyugta San-Michele fölött | 169 |
| A torcelloi Duomo belseje | 171 |
| Részlet Chioggából | 173 |
| Osteria Brondolo mellett | 175 |
| A Lído partján | 176 |
| A Villa Imperiale Pesaro fölött | 177 |
| A Piazza Pesaróban, háttérben a Palazzo Prefettizio | 181 |
| Terem a Villa Impérialében | 183 |
| A Palazzo Ducale Urbinóban előtte Ráfael szobra | 185 |
| A Palazzo Ducale udvara Urbinóban | 187 |
| Urbino a völgyből nézve | 191 |
| Gian Bolgona holt Krisztusa az urbinói székesegyház altemplomában | 194 |
| Ádám teremtése; Michel-Angelo frescoja a Sixtina-kápolna mennyezetén | 195 |
| A Szt. Péter templom és a Vatikán | 197 |
| A Cappella Sixtina belseje | 201 |
| Botticelli: Mózes ifjúságának élményei (falkép) | 205 |
| Luca Signorelli: Mózes végrendelete (falkép) | 207 |
| Ghirlandajo: Az apostolok meghivatása (falkép) | 209 |
| A kulcsátadás; Perugino falfestménye a Sixtina-kápolnában | 211 |
| A delphii Sibylla; Michel Angelo képe a Sixtina-kápolna mennyezetén | 217 |
| Jeremiás próféta; Michel-Angelo képe a Sixtina-kápolnában | 219 |
| Angyalok Krisztus szégyenoszlopával; részlet Michel Angelonak a Cappella Sixtinában lévő, a végítéletet ábrázoló falképéről | 223 |
| Begarelli Krisztus születését ábrázoló domborműve a modenai Duomoban | 224 |
| I. Ercole d'Este arcképe Dosso Dossitól a modenai képtárban | 229 |
| Krisztust sirítók; Mazzoni szoborcsoportja a modenai S. Giovanni templomban | 230 |
| A Mater Dolorosa a keresztfa alatt; Begarelli szoborcsoportja a modenai S. Francesco-templomban | 231 |
| Krtisztus siratása; Antonio Begarelli szoborcsoportja a modenai San-Pietro templomban | 232 |
| A Bolsenai mise; Ráfael falképe a vatikáni Stanza d'Eliodoroban | 233 |
| II. Julius pápa arcképe a "Bolsenai mise" képén | 235 |
| Heliodor kiüzetése a templomból: Ráfael falképe a vatikáni Stanza d'Eliodoroban | 237 |
| Szent Péter megszabadulása; Ráfael falképe a vatikáni Stanza d'Eliodoroban | 239 |
| Attila és Szent Leó találkozása Ráfael; frescoja | 242 |
| A Szt. Péter-templom a vatikáni kertek magas pálmájától nézve | 243 |
| A Szent Péter-bazilika belseje | 245 |
| A vatikáni palota és kertek a Szent Péter templom kupolájáról nézve | 247 |
| Kis pápai nyaraló a vatikáni kertben | 249 |
| Részlet a vatikáni kertekből | 251 |
| A vatikáni múzeumokhoz és kertekhez vivő út | 252 |
| A vatikáni kertekből | 253 |
| A Szent Péter-templom alkonyatkor | 254 |
| Templompárkány oroszlánfejjel a palermói múzeumban | 255 |
| Messina kikötője | 257 |
| Részlet a palermói Villa Garibaldiból | 259 |
| Phaidra ájulása; antik dombormű a girgenti Duomoban | 260 |
| Siciliai tavasz | 261 |
| Palermo a tenger felől | 262 |
| A Monte Pellegrino a Foro Umbertóról nézve | 263 |
| Részlet a Villa Igiea kertjéből | 265 |
| A Villa Tasca | 267 |
| A palermói múzeum udvara | 269 |
| A San Giovanni degli Eremiti kolostor udvara | 271 |
| A palermoi Martorana-templom belseje | 273 |
| Monreale | 274 |
| Részlet Monreale kolostor-udvaráról | 275 |
| Hyppolitos vadászkiséretével; antik dombormű a girgentii Duomoban | 278 |
| A mostani Girgenti | 279 |
| Siciliai parasztfogat | 281 |
| A Concordia-templom Girgenti mellett | 283 |
| Sarkophag-domborművek a siracusai múzeumban | 286 |
| Részlet a Latomia del Paradisoból Siracusában | 288 |
| A Latomia del Paradiso | 289 |
| Csolnakázók a Kyane folyón | 291 |
| A siracusai Venus | 293 |
| A római szinház Siracusában | 295 |
| Érem két lapja a siracusai múzumból | 297 |
| Giardini és az Etna a tenger felől nézve | 298 |
| Az egykori S. Domenico-kolostor udvara Taorminában | 299 |
| Taormina, háttérben a Roccával | 301 |
| A Porta Messina Taorminában | 303 |
| Az antik szinház Taorminában háttérben az Etna | 305 |
| Az Etna | 307 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.