1.035.501

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Innovációs folyamatok menedzsmentje

Szerző

Kiadó: Aula Kiadó Kft.-Budapesti Corvinus Egyetem
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 334 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9585-46-7
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

„A világot az innováció viszi előre" valljuk egyre többen. (Igaz, a kétkedők szerint inkább az érdekek mozgatják, persze nem mindig jó irányba.) A kötelező szakmai visszafogottságot hiányolok... Tovább

Előszó

„A világot az innováció viszi előre" valljuk egyre többen. (Igaz, a kétkedők szerint inkább az érdekek mozgatják, persze nem mindig jó irányba.) A kötelező szakmai visszafogottságot hiányolok gondoljanak csak az emberiség feje felett tornyosuló globális problémákra, nevezetesen a regionális éhínségre, egyes nehezen gyógyítható betegségekre, a hagyományos nyersanyag- és energiaforrások lassú kimerülésére, a fokozódó környezetszennyezésre, az üvegházhatás és ózonpajzs problémára etc.
Szilárd optimizmusunk alapja az emberi kreativitásba és a tudományos fejlődésbe vetett hitünk, amely új megoldásokat fog hozni ezeken a területeken a profitérdek, az erkölcsi normák és a jogrend elveinek újfajta ötvözésével. Ugyanilyen kihívással találkozunk a mikrovilágban is, ahol a vállalkozások versenyképességét alapvetően meghatározza sokoldalú megújulási képességük. Napjainkban a vállalkozások fejlődésének részben kihasználatlan forrása a gazdálkodás valamennyi területére ható innovációs tevékenység. Az újítások hasznosítása különösen akkor gyümölcsöző, ha kiterjed az egymáshoz kapcsolódó folyamatok mindegyikére.
A gazdálkodás jövedelmezőségét alapvetően meghatározza a szellemi alkotó munka színvonala, másfelől meg a létrehozott (vagy megismert) műszaki-gazdasági újdonságok iránt tanúsított helyi fogadókészség. A vezetés fontos feladata tehát gondoskodni a társasági tevékenységek időről időre történő megújításáról. Könyvünkben először az innováció szerepéről és megjelenési formáiról írunk, majd megkíséreljük rendszerbe foglalni a teljes innovációs lánc tevékenységeit. Részletesen tárgyaljuk a termelési és szolgáltatási szerkezet korszerűsítésének alapvető kérdéseit. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 9
1. AZ INNOVÁCIÓ NEMZETKÖZI, NEMZETI ÉS VÁLLALKOZÁS SZINTŰ FELADATAI 11
1.1. Az innováció értelmezése 11
1.2. A műszaki fejlődés és termékcserélődés általános törvényszerűségei 16
1.3. Az innovációs modellek 21
1.4. A tudásalapú innovációk terjesztésének új módjai 25
1.4.1. OECD kritériumok a tudásalapú innovációk meghatározására 25
1.4.2. Az innováció nemzetközi programja és kritériumai 26
1.4.3. A tudásalapú innovációk terjesztésének egy korszerű módszere 28
1.4.4. Kis- és középvállalkozások szerepe és helye a gazdasági életben 30
1.5. A nemzeti innovációs politika 34
1.5.1. Innovációs rendszerek 34
1.5.2. Nemzeti Innovációs Rendszerek (NIR) 35
1.5.3. Kormányzati szerepvállalás 36
1.6. A technológiamenedzsment elvei 37
1.6.1. A technológiamenedzsment és kapcsolódásai 39
1.6.2. A vállalati szintű technológia és politika 41
1.7. A vállalkozások innovációs stratégiái 42
1.7.1. Innovációs stratégiák 42
1.7.2. Az innovációs marketing feladatai 44
1.7.3. A technikai nyomás és a piaci szívás által indukált innovációk sajátosságai 47
2. AZ INNOVÁCIÓS MUNKA FELADATAI ÉS ALKOTÁSI ALAPJAI 55
2.1. Az alkotás az innovációs folyamat lényegi mozzanata 57
2.2. Az innovációs munka szervezeti keretei 59
2.2.1. Az innovációorientált projektmenedzsment helye és szerepe a vállalkozás vezetésében 59
2.2.2. A team munka és szervezési feladatai 67
2.2.3. Egyéb innováció-specifikus szervezeti megoldások 71
2.2.4. Innovációs műhelyek létesítése, a tudásbrókerség 73
2.3. A szellemi tulajdon és védelme 78
3. A VÁLLALATI TEVÉKENYSÉGSZERKEZET KORSZERŰSÍTÉSE 87
3.1. Életgörbék elmélete, életciklus-politikák 88
3.1.1. A bevezetési szakasz jellemzői 93
3.1.2. A növekedési szakasz jellemzői 96
3.1.3. A piaci érettség szakaszának jellemzői 99
3.1.4. A hanyatlási szakasz jellemzői 102
3.2. A termékszerkezet-fejlesztés tervezése 105
3.3. A termékpolitika marketing szemléletű kibontása 111
3.4. A termékösszetétel üzemi szintű, rövid távú optimalizálása 117
4. BERUHÁZÁSOK ÉS CSÚCSTECHNOLÓGIÁK GAZDASÁGI KÉRDÉSEI 121
4.1. A beruházások 121
4.1.1. A beruházások csoportosítása 121
4.1.2. A központi beruházási politika 122
4.1.3. A vállalati beruházási stratégia és politika 123
4.1.4. A beruházások kölcsönhatásai 125
4.1.5. A beruházási döntéselőkészítés elvi-módszertani áttekintése 125
4.1.6. Kockázatkezelés a beruházások tervezésében 138
4.2. A csúcstechnológiák alkalmazásának gazdasági kérdései 143
4.2.1. Az intenzív gazdálkodás lehetőségei 143
4.2.2. Az intenzív beruházások megjelenési formái 145
4.2.3. A bevezetés vállalati stratégiái 154
4.2.4. A hatékony megvalósítás feladatai 156
4.2.5. Az intenzív fejlesztés hatása a vállalati működésre 163
4.3. Az innováció különféle formáinak finanszírozása 167
4.3.1. A K+F pénzügyi forrásai 168
4.3.2. A külföldi működő tőke szerepe a kis- és közép-vállalkozások innovációs tevékenységében 169
4.3.3. Finanszírozás biztosítása, üzleti angyalok 172
4.3.4. A kockázati tőke 174
4.3.5. A támogatási és pályázati rendszer előrelátható bővülése 178
4.3.6. A vállalati beruházási politika eszközei és módszerei 183
5. AZ INNOVÁCIÓS FOLYAMATOK TERVEZÉSE 189
5.1. Az innovációs rendszer tevékenység-elemei 189
5.2. A tervezés kapcsolatrendszere és idő-horizontja 193
5.3. Az innovációs folyamatok tervezési körei 198
5.4. A műszaki fejlesztés és a beruházások akcióterveinek elvi-módszertani megalapozása 198
5.4.1. Az innováció információs bázisának létrehozása 199
5.4.2. Helyzetelemzés 200
5.4.3. Prognózisok készítése 202
5.4.4. A feladatkijelöléssel kapcsolatos igények és célkitűzések megfogalmazása 205
5.4.5. A témák potenciáligényének előzetes, kvalitatív számbavétele 206
5.4.6. A várható eredmények előzetes, kvalitatív felmérése 206
5.4.7. A témajavaslatok várható hatékonyságának értékelése, előzetes
rangsorolásuk, illetve szelektálásuk 208
5.4.8. A tervkoncepció kidolgozása 208
5.4.9. A műszaki fejlesztési és beruházási akcióterv kidolgozása 210
5.5. Az operatív és éves (taktikai) innovációs tervfejezetek összeállításának néhány sajátossága 229
6. AZ INNOVÁCIÓS TERVTÉMÁK KIVITELEZÉSÉNEK ELVI-MÓDSZERTANI AJÁNLÁSAI 231
6.1. Az innovációs nyereség forrásai 234
6.2. Az értékelemzés 237
6.2.1. Az értéktervezés (Value Engineering) 237
6.2.2. Az értékinnováció (Value Innovation) 242
6.3. Minőségközpontúság az innovációban 246
6.3.1. A minőség tartalma és értelmezése 246
6.3.2. A teljes körű minőség irányítás (TQM) 248
6.3.3. A minőség és a költségei 252
6.3.4. A TQM, az ISO, valamint a VA főbb jellemzői 253
6.4. Költségmenedzsment (TCM) 256
MELLÉKLETEK 259
IRODALOM 321
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv