1.034.887

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az anyanyelv és a környezetismeret módszertana I.

Az óvónőképző intézetek számára

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 130 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 4847/I. Hatodik kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szakmódszertan tulajdonképpen tantárgyi pedagógia. Nemcsak az általános didaktikával, hanem az egész általános pedagógiával kölcsönhatásban kell állnia. Szakmód szertanunk az óvodai... Tovább

Előszó

A szakmódszertan tulajdonképpen tantárgyi pedagógia. Nemcsak az általános didaktikával, hanem az egész általános pedagógiával kölcsönhatásban kell állnia. Szakmód szertanunk az óvodai gyermekirodalom pedagógiája és didaktikája.
Tárgya: az óvodai gyermekirodalom.
Vizsgálati területe: az egész óvodai irodalmi nevelés:
a/ mint általános nevelési feladat és
b/ mint szervezett foglalkozási ágazat.
Elsősorban a szervezett irodalmi foglalkozások nevelési-oktatási problémáit öleli fel, ugy azonban, hogy módszertani segitséget adjon az irodalmi nevelés általános feladatainak megoldásához is.
A gyermekirodalom műfaji, irodalmi-esztétikai, fejlődéstörténeti kérdéseivel, a gyermekirodalomnak az irodalom egészéhez való viszonyával, tartalmi, müvészi értékelésével a Gyermekirodalom tantárgy keretében foglalkozunk. Szakmódszertanunknak viszont számba kell vennie a gyermekirodalomban rejlő nevelési lehetőségeket, hogy megállapithassa az óvodai irodalmi nevelés feladatait. Vissza

Tartalom

Bevezető 3
I. Az óvodai irodalmi nevelés lehetőségei,
feladatai 7
Az irodalmi-esztétikai nevelés lehetőségei az
óvodában 7
Az óvodai irodalmi nevelés feladatai 10
Az irodalmi nevelés-oktatás helye az óvodai
nevelőmunka egészében 15
Az irodalmi foglalkozások anyaga 29
A/ Az anyag kiválasztásának általános
követelményei 19
1. A meseanyag kiválasztásának követelményei 19
2. Az elbeszélésanyag kiválasztásának követelményei 24
3. A versanyag kiválasztásának követelményei 29
B/ Az anyag kiválasztásának korcsoportok szerint
ti követelményei 37
1. A kiscsoportos anyag 40
2. A középső csoportos anyag 46
3. A nagycsoportos anyag 49
C/ Az anyag elrendezésének / az ütemterv készítésnek/szempontjai 53
III. Az óvodai irodalmi foglalkozások oktatási
folyamatának sajátosságai 57
A/ Az irodalmi foglalkozások didaktikai sajátosságai 57
B/ A személyiségjegyek fejlődése az irodalmi
foglalkozások oktatási folyamatában 61
IV. Az irodalmi foglalkozások módszeres eljárásai 67
A/ Felkészülés az irodalmi foglalkozásokra. Állandó
jellegű felkészülés - Közvetlen felkészülés 67
1. Felkészülés a prózai irodalmi foglalkozásokra 69
2. Felkészülés a versfoglalkozásokra 76
B/ Az irodalmi foglalkozások levezetése 80
1. A prózai irodalmi foglalkozások
levezetése 81
2. A versfoglalkozások levezetése 96
V. Az irodalmi foglalkozások elemzésének szempontjai 107
1. A foglalkozás előzményeinek elemzése 107
2. A foglalkozás elemzése 108
3. A tanulságok összegezése 110
Függelék 113
1. Mesefoglalkozás tervezete 113
2. Elbeszélésfoglalkozás tervezete 116
3. Versfoglalkozás tervezete 120
Javasolt irodalom 124
Tartalom 129

Iványi Gergely

Iványi Gergely műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Iványi Gergely könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv