Fülszöveg
" 1943 nyarától a háború befejeztéig voltam a mauthauseni SS-gyűjtőtáborban. Húsz év telt el azóta, s úgy érzem, most érkezett el az ideje, hogy életem és oly sok más ember életének e szakaszát felelevenítsem és leírjam. Ma, mikor már látom a múlt találkozását a jelennel, tudatomban tisztázódnak olyan események, amelyeket akkor nem értettem. Ma már talán értem."
Jakovosz Kambanelisz a háború utáni görög írónemzedékhez tartozik. Eddig főleg drámákat írt, amelyekben neorealista tendenciákat képviselt . Nagy sikert aratott "A csodák udvara" című drámája, amelyben egy mai athéni szegénynegyed életét mutatta be. Élénk visszhangot keltett "Viva Aszpazia" című darabja is, amelyben a megszállás és az ellenállás korszakához nyúlt vissza.
"Mauthausen" című regényének a hiteles és pontos dokumentumjelleg és a regényszerű feldolgozás szerencsés keveredése ad sajátos ízt. A megdöbbentő, felrázó, figyelmeztető s humanitást hirdető könyvhöz Theodorákisz, a világhírű görög zeneszerző komponált...
Tovább Fülszöveg
" 1943 nyarától a háború befejeztéig voltam a mauthauseni SS-gyűjtőtáborban. Húsz év telt el azóta, s úgy érzem, most érkezett el az ideje, hogy életem és oly sok más ember életének e szakaszát felelevenítsem és leírjam. Ma, mikor már látom a múlt találkozását a jelennel, tudatomban tisztázódnak olyan események, amelyeket akkor nem értettem. Ma már talán értem."
Jakovosz Kambanelisz a háború utáni görög írónemzedékhez tartozik. Eddig főleg drámákat írt, amelyekben neorealista tendenciákat képviselt . Nagy sikert aratott "A csodák udvara" című drámája, amelyben egy mai athéni szegénynegyed életét mutatta be. Élénk visszhangot keltett "Viva Aszpazia" című darabja is, amelyben a megszállás és az ellenállás korszakához nyúlt vissza.
"Mauthausen" című regényének a hiteles és pontos dokumentumjelleg és a regényszerű feldolgozás szerencsés keveredése ad sajátos ízt. A megdöbbentő, felrázó, figyelmeztető s humanitást hirdető könyvhöz Theodorákisz, a világhírű görög zeneszerző komponált négy dalt.
Vissza