809.265

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Az oktatás tervezése

Tanulmányok

Szerző
Fordító

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 221 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 52 429. Fekete-fehér ábrákkal.

Fülszöveg

Az oktatás tervezésének módszereit az utóbbi évek tudományos kutatásai dolgozták ki. Létrejöttük összefügg egy új tudományág kibontakozásával: az oktatásgazdaságtannal, illetve annak felismerésével, hogy a társadalom gazdasági fejlődésének feltétele és hordozója az ember, iskolázottságával, termelési tapasztalataival együtt.
E kötet szerzői világhírű közgazdászok, oktatáspolitikai szakemberek, tudósok. Az UNESCO válogatásának célja az volt, hogy különböző gazdasági színvonalon álló országok, fejlődő és fejlett társadalmi berendezkedésű államok számára egyaránt konkrét segítséget nyújtson oktatási rendszerük fejlesztésében. Számunkra azért hasznos a kötet, mert a gazdasági és demográfiai törvények figyelembevétele nekünk is konkrét, használható módszereket ad az oktatás távlati tervezéséhez. A különböző országok helyzetének elemzése pedig az összehasonlítás miatt tarthat számot érdeklődésre.
Néhány, a könyvben szereplő probléma vizsgálata még a kezdetén tart, a vélemények eltérőek,... Tovább

Tartalom

Bevezetés5
H. M. Phillips: Oktatás és fejlődés9
A fejlődés fogalma9
Az oktatás néhány jellegzetessége a gazdasági elemzés szemszögéből12
Társadalmi tényezők az oktatás tervezésében14
Választási lehetőségek: az általános tájékozódás néhány problémája16
Öt mód az oktatási és fejlesztési terv egyesítésére. Az elemzés tizenhárom pontja19
Egyéb mutatók az oktatási beruházások szintjének meghatározásához31
Oktatási kiadások, költségek és pénzügyek34
Az oktatásnak juttatott erőforrások elosztása39
Az oktatás hozama45
Ferederick Harbison: Emberi erőforrások és fejlődés49
Az emberi erőforrás fejlesztésének stratégiája52
A fejlesztési tervezés gépezete55
Sztaniszlav Sztrumilin: Az oktatás gazdaságtana a Szovjetunióban59
R. Diez-Hochleitner: Az oktatás tervezése73
Az oktatás tervezésének jellege és hatóköre74
Szervezeti problémák75
Oktatás és szakképzés: mennyiségi és minőségi problémák77
Igazgatás és pénzügyek80
A tervezés folyamata81
Regionális tervezés83
Kutatás és szakképzés84
Alfred Sauvy: Az oktatási tervek társadalmi tényezői85
Demográfiai tényezők85
Társadalmi tényezők88
Összefoglalás és következtetés94
Frederick Harbison: Az emberi erőforrások értékelése95
A jelen helyzet elemzése96
A várható szükségletek felmérésének módszerei100
A célok módszere106
Következtetés111
Grigorij Szkorov: Az oktatás tervezése és a munkaerő-szükségletek: a tervgazdaságban felhasznált módszerek113
Az oktatás tervezésének néhány alapvető vonása113
A képzett munkaerő-szükségletet befolyásoló tényezők115
A képzett munkaerő-szükséglet értékelésének módszerei116
Az oktatási terv kidolgozásának adminisztratív szempontjai125
E. S. Solomon: Statisztikai elemzés és számszerűsítés az oktatás tervezésében127
Az oktatási szükségletek és az oktatási rendszer egyensúlyának mérése128
A beiskolázási piramis átalakulásának mennyiségi és minőségi következményei132
Az oktatási tervek mennyiségi modelljei133
Költségszámítások137
Következtetés141
Jan Tinbergen: Matematikai becslések az oktatás tervezésében143
Az oktatás mint alapvető szolgáltatás, azaz infrastruktúra143
A képzett munkaerőre irányuló kereslet153
Az oktatás mint a képzett munkaerő szállítója165
A tervek összehasonlítása a tényleges fejlődéssel, mérés és felülvizsgálat169
I. függelék. Az oktatás makro-ökmonómiai tervezésének modellje177
II. függelék. Az oktatás tervezésében felhasználható táblázatok186
K. G. Brolin: Az oktatás tervezéséhez szükséges statisztikák191
Bevezetés191
A statisztika fontossága és szerepe az oktatás tervezésében191
Az oktatás tervezéséhez szükséges statisztikai adatfajták195
Összefoglalás205
Colin D. Ewers: Feladatelemzés és programozás a nemzetközi pénzügyi ellátás szemszögéből207
Az elemzés benyújtása208
A feladat meghatározása és létjogosultsága209
A külföldi pénzügyi segítség feltételei213
A feladat programozása213
Normák használata214
Mit kell figyelembe venni a feladat elkészítésénél?214
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az oktatás tervezése Az oktatás tervezése Az oktatás tervezése

A borító kissé elszíneződött, a gerinc javított, rajta bejegyzés látható. Néhány oldalon ceruzás aláhúzások, bejegyzések láthatók.

Állapot: Közepes
1.280 Ft
640 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Az oktatás tervezése Az oktatás tervezése Az oktatás tervezése Az oktatás tervezése

A gerinc kissé elszíneződött, javított, a lapélek enyhén foltosak. Néhány oldalon aláhúzások láthatók.

Állapot:
1.280 ,-Ft
12 pont kapható
Kosárba