1.035.497

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Janácek: Jenufa

Opera 3 felvonásban/Ismertető füzet

Róla szól

Kiadó: Magyar Állami Operaház
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 27 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér reprodukciókat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Közismert tény, hogy Kelet-Európa zenetörténete a múlt század első felében kezdődik, legalább ekkor lépnek be Oroszország, Lengyelország, Csehország és Magyarország alkotó muzsikusai Európa zenei köztudatába. Az is köztudomású, hogy ezek a nemzeti iskolák két ágból táplálkoznak: egyrészt felhasználják népi-nemzeti muzsikájukat - népdalokat és népi táncokat -, másrészt ezt a zenei alapanyagot a készen kapott nyugat-európai formákba öntik. Átveszik az olasz, francia és német romantika formulavilágát, harmóniáit és a különböző műfajok általánosan elfogadott konvencióit. Talán csak egy zseniális komponista kivétel: Muszorgszkij, aki meg tudta találni az orosz népdalhoz adekvátan illő feldolgozásmódot, alkotói koncepciót.
Összegezve tehát megállapíthatjuk, hogy a romantikus nemzeti iskolák Kelet-Európában tulajdonképpen csak az első - bár legfontosabb - lépést tették meg. A XX. században kellett eljönnie, hogy Kelet-Európaszerte színre lépjenek azok a zeneszerzők, akik Muszorgszkij... Tovább

Fülszöveg

Közismert tény, hogy Kelet-Európa zenetörténete a múlt század első felében kezdődik, legalább ekkor lépnek be Oroszország, Lengyelország, Csehország és Magyarország alkotó muzsikusai Európa zenei köztudatába. Az is köztudomású, hogy ezek a nemzeti iskolák két ágból táplálkoznak: egyrészt felhasználják népi-nemzeti muzsikájukat - népdalokat és népi táncokat -, másrészt ezt a zenei alapanyagot a készen kapott nyugat-európai formákba öntik. Átveszik az olasz, francia és német romantika formulavilágát, harmóniáit és a különböző műfajok általánosan elfogadott konvencióit. Talán csak egy zseniális komponista kivétel: Muszorgszkij, aki meg tudta találni az orosz népdalhoz adekvátan illő feldolgozásmódot, alkotói koncepciót.
Összegezve tehát megállapíthatjuk, hogy a romantikus nemzeti iskolák Kelet-Európában tulajdonképpen csak az első - bár legfontosabb - lépést tették meg. A XX. században kellett eljönnie, hogy Kelet-Európaszerte színre lépjenek azok a zeneszerzők, akik Muszorgszkij nyomán haladva keresik és megtalálják országaik népzenéjéhez a megfelelő stiláris világot. Ezek a zeneszerzők bizonyos fokig szintén Európa általános zenei fejlődésének hatása alatt állnak, ám ez a hatás most már nem egyirányú, int a múlt században. Sőt, gyakori eset, hogy a kocka megfordul és a kelet-európai muzsikusok mutatnak utat nyugati kollégáiknak. Magyarországon fölösleges a legeklatánsabb példára, Bartóknak az egész világra kiterjedő hatására utalni. Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv