| A gépjármű alapvető paraméterei | 3 |
| A motor karakterisztikája | 3 |
| A hajtómű mechanikai hatásfoka | 5 |
| A gépjárműkerék sugara | 6 |
| A gördülőkerékre ható erők | 7 |
| A gördülési ellenállás | 8 |
| Vízzel borított úton gördülőkerék haladási ellenállása | 10 |
| A tapadás | 11 |
| Vízzel borított úton gördülő gumiabroncs tapadása. Aquaplaning | 12 |
| A gépjármű súlypontkoordinátái | 14 |
| A hosszirányú súlypontkoordináták meghatározása | 14 |
| A keresztirányú súlypontkoordináták meghatározása | 15 |
| A súlypontmagasság meghatározása | 15 |
| Egyenes vonalú mozgást végző gépjárműre ható erők | 18 |
| Súlyerő | 18 |
| Tehetetlenségi errő | 19 |
| Légellenállás | 22 |
| A gépjármű mozgása | 24 |
| A gépjármű mozgásegyenlete | 24 |
| A vonóerődiagram | 25 |
| A dinamikai karakterisztika | 27 |
| A gépjármű kapaszkodóképessége | 28 |
| Teljesítménydiagram | 30 |
| Gyorsulásdiagram | 31 |
| Idő- és útdiagram | 32 |
| Dinamikai számítások menete mechanikus hajtómű esetén | 36 |
| Járműmozgás hidrodinamikus tengelykapcsolós esetén | 38 |
| A hidrodinamikus tengelykapcsoló karakterisztikái | 38 |
| A hidrodinamikus tengelykapcsoló hatásfoka | 41 |
| Dinamikai számítások menete hidrodinamikus kapcsolóval | 43 |
| Járműmozgás hidromechanikus hajtómű esetén | 48 |
| A hidrodinamikus nyomatékváltó karakterisztikái | 48 |
| A hidrodinamikus nyomatékváltó belső (méretnélküli) karakterisztikája | 48 |
| A hidrodinamikus nyomatékváltó seprűdiagramja | 50 |
| A hidrodinamikus nyomatékváltó külső (kimenő) karakterisztikája | 51 |
| Dinamikai számítások menete hidromechanikus nyomatékváltóval | 55 |
| A gépjármű üzemanyagfogyasztása | 58 |
| Az üzemanyagfogyasztása mutatói | 58 |
| A gépjármű üzemanyagfogyasztási karakterisztikája | 59 |
| Az adott útvonalon közlekedő gépjármű üzemanyagfogyasztása | 63 |
| A gépjármű fékezése | 65 |
| A fékezett gépjármű mozgásegyenlete | 65 |
| A fékezés mutatói | 86 |
| A mozgásegyenlet alapján meghatározott mutatók | 66 |
| Elemi fékezési mutatók | 68 |
| A fékdiagram és megoldása | 69 |
| Fékezési előírások | 72 |
| Fékezésintenzitási tényező | 72 |
| Optimális fékerőmegoszlás | 72 |
| A gépjármű stabilitása | 77 |
| A gépjármű hossz-stabilitása | 77 |
| A gépjármű keresztstabilitása | 79 |
| A felépítmény oldaldőlése | 79 |
| Ívmenetben haladó gépjármű erőhatásai | 79 |
| Oldalirányú lejtőn haladó gépjármű erőhatásai | 82 |
| A gépjárműfelfüggesztések redukált szögmerevsége | 84 |
| Az ívmenetben haladó gépjármű oldalstabilitása | 87 |
| OIdalirányú lejtőn haladó gépjármű oldalstabilitása | 89 |
| A gépjármű kormányozhatósága | 91 |
| A kormányozhatóság feltétele | 91 |
| A kormányozhatóság által meghatározott kritikus sebesség | 92 |
| A gumiabroncs kúszása és a kormányozhatóság | 92 |
| Semleges, alul- illetve túlkormányzott gépkocsi | 95 |
| A gépjárművek lengése | 98 |
| Lengéskényelmi mutatók | 98 |
| A rugózott tömeg (felépítmény) önfrekvenciája | 99 |
| A VDI 2057 sz. ajánlás szerinti "K" lengéskényelmi mutató | 99 |
| ISO 2631 sz. ajánlás szerinti lengéskényelmi mutató | 100 |
| A felfüggesztés lengésparaméterei | 100 |
| A gépjármű négy- és kétszabadságfokú lengésmodelljének differenciálegyenletrendszere | 104 |
| A gépjármű lengését leíró differenciálegyenletrendszer megoldásának lehetőségei | 109 |
| Megoldási lehetőség lineáris differenciálegyenletrendszer esetén | 109 |
| Megoldási lehetőség nem lineáris differenciálegyenletrendszer esetén | 110 |
| A kormányzott kerekek lengése | 113 |
| Csillapítatlan öngerjesztett lengés | 113 |
| A kormányzott kerekek gerjesztett lengése | 118 |