| Üdvözlünk a Kalandok és Sárkányok (AD&D) játékban! | 8 |
| A szabálykönyvek felépítése | 8 |
| Tanuljunk meg játszani! | 8 |
| Kiegészítők a Kalandok és Sárkányok (AD&D) játékhoz | 8 |
| Nyelvtani kitérő | 9 |
| Az alapok | 10 |
| A játék célja | 11 |
| Mire van szükség a játékhoz? | 11 |
| Példa a szerepjátékra | 11 |
| Szótár | 13 |
| Karakteralkotás lépésről lépésre | 16 |
| A játékos karakterek főjellemzői | 18 |
| A főjellemzők kidobása | 18 |
| Alternatív kockadobási módszerek | 18 |
| A főjellemzők | |
| Erő | 19 |
| Ügyesség | 20 |
| Állóképesség | 20 |
| Intelligencia | 21 |
| Bölcsesség | 22 |
| Karizma | 23 |
| Mit jelentenek a számok? | 23 |
| Választható fajok | 26 |
| Főjellemzők: minimum és maximum értékek | 26 |
| Fajspecifikus főjellemző-módosítók | 26 |
| Kasztmegkötések és szinthatárok | 26 |
| Nyelvek | 27 |
| Törpék | 27 |
| Elfek | 28 |
| Gnómok | 29 |
| Félelfek | 29 |
| Félszerzetek | 30 |
| Emberek | 30 |
| Egyéb karakterformáló vonások | 30 |
| Játékos karakter kasztok | 32 |
| Főjellemző követelmények | 33 |
| Kasztleírások | 34 |
| Fegyverforgatók | 34 |
| Harcos | 34 |
| Lovag | 35 |
| Vándor | 36 |
| Varázslók | 38 |
| Mágus | 40 |
| Varázslóspecialisták | 40 |
| Illuzionista | 41 |
| Papok | 42 |
| Általános pap | 43 |
| Egyedi vallások papjai | 43 |
| Druida | 45 |
| Zsiványok | 47 |
| Tolvaj | 48 |
| Bárd | 51 |
| Osztott és kettős kasztú karakterek | 53 |
| Osztott kasztú kombinációk | 53 |
| Az osztott kaszttal járó előnyök és hátrányok | 54 |
| A kettős kaszttal járó előnyök és hátrányok | 54 |
| A jellem | 56 |
| Rend, semlegesség és káosz | 56 |
| Jóság, semlegesség és gonoszság | 57 |
| Jellemkombinációk | 57 |
| Jellem nélküli élőlények | 58 |
| Hogyan játsszuk ki a karakter jellemét? | 58 |
| Jellemváltás | 60 |
| Jártasságok (opcionális kiegészítő szabályok) | 62 |
| A jártasságok megszerzése | 62 |
| Tanulás és gyakorlás | 63 |
| Fegyveres jártasságok | 63 |
| Fegyveres jártasságok a gyakorlatban | 64 |
| Rokon fegyver bónusz | 64 |
| Fegyverspecializáció | 64 |
| Békés jártasságok | 65 |
| Közvetlen megfeleltetés | 65 |
| Másodlagos képzettségek | 65 |
| Békés jártasságok | 66 |
| Békés jártasságok alkalmazása | 66 |
| Békés jártasságok leírása | 68 |
| Pénz és felszerelés | 78 |
| Induló pénzösszeg | 79 |
| Felszerelési lista | 79 |
| Ruhanemű | 80 |
| Szállás és élelem | 80 |
| Háztartás | 80 |
| Közlekedés | 80 |
| Állatok | 80 |
| Szolgáltatások | 81 |
| Lovasfelszerelés | 81 |
| Vegyes felszerelés | 81 |
| Vértezetek | 82 |
| Fegyverek | 84 |
| Felszerelési tárgyak leírása | 79 |
| Lovasfelszerelés | 79 |
| Közlekedés | 82 |
| Vegyes felszerelés | 83 |
| Fegyverek | 83 |
| Vértezet | 88 |
| A vértezetek mérete | 89 |
| A vértezet felöltése és levétele | 89 |
| Természetes VK-val rendelkező élőlények | 90 |
| Terhelhetőség (opcionális szabályok) | 90 |
| Alapterhelhetőség | 91 |
| Speciális terhelhetőség | 91 |
| A terhelhetőség és a hátasállatok | 91 |
| A terhelhetőség és a varázspáncélok | 92 |
| A terhelhetőség kihatásai | 92 |
| Mágia | 94 |
| Varázslói varázslatok | 94 |
| A mágia iskolái | 95 |
| A varázslatok elsajátítása | 95 |
| Illúziók | 96 |
| Papi varázslatok | 97 |
| A varázslatok alkalmazása | 98 |
| Varázskomponensek (opcionális szabály) | 98 |
| Mágikus kutatómunka | 99 |
| A varázslatok leírása | 99 |
| Tapasztalat | 102 |
| Csapattapasztalat | 102 |
| Egyéni tapasztalat | 103 |
| Gyakorlás | 103 |
| Hol a részletes információ? | 103 |
| Harc | 104 |
| Az üsd-ahol-éred játék hátrányai | 104 |
| Meghatározások | 104 |
| A támadódobás | 105 |
| A célérték kiszámítása | 105 |
| A támadódobáshoz járó módosítók | 105 |
| Fegyvertípusok és páncéltípusok (opcionális szabály) | 106 |
| Megdobhatatlan célértékek | 106 |
| A Harci Kód kiszámítása | 106 |
| A harc szerepe az epizódokban | 107 |
| A harci kör | 107 |
| Mi mindent csinálhatsz egy körben? | 108 |
| A harci eseménysor | 108 |
| Kezdeményezés | 109 |
| Szabványos módszer | 109 |
| A kezdeményeződobáshoz járó módosítók | 109 |
| Csoportkezdeményezés (opcionális szabály) | 110 |
| Egyéni kezdeményezés (opcionális szabály) | 110 |
| A többszöri támadások és a kezdeményezés | 111 |
| A varázslás és a kezdeményezés | 111 |
| A sebességi faktor és a kezdeményezés (opcionális szabály) | 111 |
| Kézkezes harc | 111 |
| Mozgás harc közben | 112 |
| Mozgás harc közben | 112 |
| Mozgás tűzharcban | 112 |
| Roham | 112 |
| Visszavonulás és menekülés | 112 |
| Támadás gyilkos szándék nélkül | 112 |
| Öklözés és birkózás | 112 |
| Lerohanás | 113 |
| A fegyverek szerepe a gyilkos szándék nélküli harcban | 113 |
| Gyilkos szándék nélküli harc vadállatoknál és szörnyetegeknél | 114 |
| Érintésre működő varázslatok a harcban | 114 |
| Lőfegyverek a harcban | 114 |
| Lőtávolság | 114 |
| Tűzgyorsaság | 114 |
| A főjellemzőkből fakadó módosítók szerepe a tűzharcban | 115 |
| Lövések a kézitusa sűrűjébe | 115 |
| Fedezék | 115 |
| Gránát típusú lövedékek | 115 |
| A gránát típusú lövedékek fajtái | 116 |
| Speciális védekezési módozatok | 116 |
| Védekező harc (opcionális szabály) | 116 |
| A mentődobás módosítása | 118 |
| A mentődobás elvégzése | 116 |
| Elsőbbségi sorrend a mentődobások között | 117 |
| Önkéntes lemondás a mentődobásról | 118 |
| A képességpróba mint mentődobás | 118 |
| A mentődobás módosítása | 118 |
| Mágikus ellenállás | 118 |
| A mágikus ellenállás kihatásai | 119 |
| Élőholtak elűzése | 119 |
| A gonosz papok és az élőhalottak | 120 |
| Sérülés és halál | 120 |
| Sebek | 121 |
| Különleges veszteség | 121 |
| Zuhanás | 121 |
| Bénulás | 121 |
| Életerő elszívás | 121 |
| Méreg | 122 |
| Gyógyítás | 122 |
| Természetes gyógyulás | 122 |
| Mágikus gyógyítás | 122 |
| Jártasságok: gyógyítás és gyógyfüvek ismerete | 123 |
| Halál | 123 |
| Mérgezés | 123 |
| Masszív veszteség | 123 |
| Elkerülhetetlen halál | 123 |
| A holtak feltámasztása | 123 |
| Kincsek | 124 |
| Kincstípusok | 124 |
| Varázseszközök | 125 |
| A kincsek felosztása és tárolása | 126 |
| Epizódok | 128 |
| A meglepetésdobás | 129 |
| A meglepetés kihatásai | 129 |
| A távolság szerepe az epizódokban | 130 |
| Választási lehetőségek az epizódok során | 130 |
| Nem-játszó karakterek | 132 |
| Csatlósok | 132 |
| Követők | 133 |
| Hívek | 133 |
| A játékos karakterek kötelezettségei | 134 |
| Látótávolság és fényviszonyok | 136 |
| Látótávolság | 136 |
| Fényviszonyok | 137 |
| Hőlátás | 137 |
| Tükrök | 137 |
| Idő és mozgás | 138 |
| Mozgás | 139 |
| Futás és sprintelés (opcionális szabály) | 139 |
| Utazósebesség | 140 |
| Úszás | 140 |
| A lélegzet visszatartása | 141 |
| Mászás | 141 |
| A mászási esély kiszámítása | 141 |
| Mászósebesség | 142 |
| A mászófelületek tagoltsága | 142 |
| Akció mászás közben | 142 |
| Mászófelszerelés | 143 |
| Leereszkedés | 143 |
| Varázslisták | 144 |
| Megjegyzések a varázslatokkal kapcsolatban | 148 |
| Varázslói varázslatok | 150 |
| Első szintű varázslatok | 150 |
| Második szintű varázslatok | 159 |
| Harmadik szintű varázslatok | 168 |
| Negyedik szintű varázslatok | 176 |
| Ötödik szintű varázslatok | 187 |
| Hatodik szintű varázslatok | 197 |
| Hetedik szintű varázslatok | 208 |
| Nyolcadik szintű varázslatok | 215 |
| Kilencedik szintű varázslatok | 221 |
| Papi varázslatok | 228 |
| Első szintű varázslatok | 228 |
| Második szintű varázslatok | 233 |
| Harmadik szintű varázslatok | 240 |
| Negyedik szintű varázslatok | 247 |
| Ötödik szintű varázslatok | 254 |
| Hatodik szintű varázslatok | 259 |
| Hetedik szintű varázslatok | 265 |
| Varázslói varázslatok iskolák szerint | 272 |
| Papi varázslatok szférák szerint | 274 |
| Varázslatok betűrendes névmutatója | 276 |
| Kombinált karakter táblázatok | |