| Ajánlás | 1 |
| Útjelzések a TA térképén: gyökerek, források, a tudományos fogadtatás dilemmái | 15 |
| Járó Katalin: | |
| Juhász Erzsébet: Elemzés változás: TA-fogalmi kalauz | 27 |
| A TA emberképe: életöröm, programozottság és autonómia | 27 |
| A személyiséről: énállapot-modellek, strukturális analízis | 34 |
| Az érintkezésről: a tranzakciók elemzése | 48 |
| A szociális szükségletekről: elismerés-, struktúra- és pozícióéhség | 59 |
| Az emberek közötti konfliktusról: játszmaelemzés, helyettesítő érzések, túllépés a játszmákon | 82 |
| A személyiség programozottságáról: a sorskönyv és az újradöntés | 106 |
| A fejlődés belső akadályozottságáról: passzivitás és fenntartásának módozatai | 128 |
| A lelki élet zavarai és a TA | 153 |
| Valkai Zsuzsa: | |
| Járó Katalin: Úton a lelki egészség felé | 155 |
| Túri Zoltán: Az elhúzódó serdülőkor | 178 |
| Simon György: Hastánc és tranzakcióanalízis | 199 |
| Juhász Erzsébet: Mi lehet az oka, avagy keresd az átkozott traumát! | 218 |
| Valkai Zsuzsa: Alkoholmámorban | 226 |
| Juhász Erzsébet: Nem tudja, hogy hány lépés a határ. - A határeseti zavarok pszichoterápiájáról | 247 |
| Szamosi Judit: Megközelíthetetlenek? | 268 |
| Valkai Zsuzsa: Gyilkos indulatok fogságában | 280 |
| A szervezetek és a TA | 295 |
| Váry Annamária: Érzékeny és okos szervezetek | 297 |
| Váry Annamária: Az Adonisz-naprendszer és a haldokló krokodil szomorú története | 306 |
| Mezei Júlia: Hol volt, hol nem volt... - szervezet újjászületik | 324 |
| Münnich Iván: A menedzserszemüveg | 337 |
| Váry Annamária: Fellobbanni és kiégni? | 350 |
| Gyermeknevelés, iskola és a TA | 371 |
| Járó Katalin: | |
| Oláh Zsuzsanna: Hatni mesterfokon | 373 |
| Szamosi Judit: Felvértezve a rendbontók ellen | 406 |
| Nábrády Mária: Amikor ég a hátország - családterápia és a TA | 418 |
| Szamosi Judit: Kölcsönös csalódás után közösen | 426 |
| Magyar Judit: Pedagógusok és szülők - avagy ki fél és kitől? | 437 |
| Oláh Zsuzsanna: Határsértők - játszmák az iskolában | 452 |
| Járó Katalin: Hatalmaskodók és kiszolgáltatottak az osztályban | 479 |
| Magyar Judit: Az iskola mint szervezet - változva megmaradni | 512 |
| A tanácsadás és a TA | 529 |
| Váry Annamária: Problémák rendezése: önerőből vagy segítséggel? | 531 |
| Tari Katalin: Stresszel vagy stressz nélkül? | 543 |
| Nábrády Mária: Emberismereti gyorstalpaló | 557 |
| Pándy Mária: Játszmák az ágyban, avagy az igazi intimitás | 568 |
| Váry Annamária: Sose késő! Óz és Dorothy pályaváltásai | 584 |
| Függelék | 599 |
| Hivatkozott és tájékoztató irodalom (Járó Katalin) | 599 |
| A tanulmánykötet szerzőiről | 621 |
| Nábrády Mária: A TA nemzetközi és hazai szervezetei | 625 |
| Tárgymutató | 635-650 |