A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Javaslat a közoktatás távlati fejlesztésére

Mellékletek és táblázatok - Tervezet

Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 62 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Táblázatokkal.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

NEMZETKÖZI TAPASZTALATOK
Bevezetés

A közoktatás távlati fejlesztési irányainak kijelölésében jelentős szerep juthat a nemzetközi tapasztalatok mérlegelésének. Az oktatáspolitikai számára a... Tovább

Előszó

NEMZETKÖZI TAPASZTALATOK
Bevezetés

A közoktatás távlati fejlesztési irányainak kijelölésében jelentős szerep juthat a nemzetközi tapasztalatok mérlegelésének. Az oktatáspolitikai számára a külföldi példák szemrevételezése egyrészt új utakra mutat rá, másrészt olyan tapasztalatokkal szolgál, amelyek hazai körülmények között, kísérlet formájában nem állnak rendelkezésre.
Ugyanakkor nem mindig egyértelmű, hogy valójában mik is a „nemzetközi tapasztalatok". Hajlamosak vagyunk egyedi külföldi példákból általánosítani, néhány példában már tendenciát látni, olyan tendenciát, amely előbb-utóbb kötelező érvénnyel bír a mi oktatáspolitikánkra is. Nagyon gyakran elmarad a követésre ajánlott külföldi példák elemzése: azoknak a körülményeknek a leírása, amelyek az illető országban lehetővé (vagy kényszerűvé) tették a szóban forgó megoldást. Tárgyi tévedések, félreértett külföldi példák is kerülnek a hazai pedagógiai köztudatba.
A közoktatás terén megjelenő újításokra is jellemző, hogy először a felfokozott várakozás, később kisebb-nagyobb kiábrándulás, s végül a megszokott dolgoknak kijáró közömbösség veszi körül. Gondoljunk az oktatástechnikára, az individualizált oktatásra, a permanens tanulás eszméjére, vagy a következő lapokon előforduló újkeletűbb fogalmak bármelyikére: integrált középiskola, széles alapú szakképzés, visszatérő (rekurrens) képzés, modulrendszer stb. A külső - külföldi - szemlélő véleményét nagyon is befolyásolhatja, hogy egy általa vizsgált dolog - egy eszme vagy a közoktatás valamelyik mozzanata - az illető országban melyik stádiumban tart.
A közoktatáspolitikák elvi egybeeséséből nem következik a részletek egyezése. A konkrét iskolaszervezeti és pedagógiai megoldások kiválasztásában egyéb szempontok is közrejátszanak, nem utolsósorban a helyi hagyományok. Ez persze egy veszélyforrás is: az évtizedes, esetleg évszázados hagyományokhoz való kötődés gátja lehet a kor igényei által diktált korszerűsítésnek. Ekkor tölt be hasznos szerepet az összehasonlító pedagógia: friss mintákat kínál, és elénk tárja mit értek el ott, ahol előbb vállalkoztak valamely újításra, mint mi.
Ez a dokumentum a közoktatás fejlesztésében felgyülemlett nemzetközi tapasztalatokat rendszerezi, arra törekedve, hogy az iskolázás intézményes megvalósításában meglévő nemzetközi tarkaságból kiemelje a fő irányzatokat. Érintőleg foglalkozik a különféle megoldások társadalmi, történelmi gyökereivel. Vissza

Tartalom

A javaslat kidolgozásához készített elemzések, tanulmányok
(1. sz. melléklet) 2
Nemzetközi tapasztalatok (2. sz. melléklet) 10
A szerkesztő bizottság által készített javaslatot véleményezték,
a vitákban részt vettek (3 sz. melléklet) 26
Az iskolai nevelő-oktató munka fejlesztését célzó főbb
intézkedések az 1972. évi KB-határozat alapján
(4. sz. melléklet) 27
összefoglaló az iskolarendszer szerkezeti továbbfejlesztésére
vonatkozó javaslatokról| (5. sz. melléklet) 31
Táblázatok 42
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Javaslat a közoktatás távlati fejlesztésére Javaslat a közoktatás távlati fejlesztésére Javaslat a közoktatás távlati fejlesztésére

A borítóra amatőr műanyag védőborítót ragasztottak.

Állapot:
980 Ft
360 ,-Ft 50 25
2 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!