1.034.878

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Jelentés a magyar közoktatásról 2003

Szerkesztő

Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 601 oldal
Sorozatcím: Jelentés a magyar közoktatásról
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó13
Az oktatás társadalmi és gazdasági környezete23
A közoktatás nemzetközi környezete23
A hazai környezet változásai26
Demográfiai folyamatok30
A népesség számának alakulása Magyarországon a kilencvenes években30
A népesség iskolázottsága32
A gazdasági növekedés, a humán és a társadalmi tőke kapcsolata33
A magyar gazdaságban 1998 és 2002 között lezajlott változások34
Munkaerő-piaci folyamatok36
A tudás alapú gazdaság kihívása az oktatás felé40
Társadalmi mutatók és folyamatok42
A gyermekek és fiatalok életminőségét befolyásoló tényezők43
A társadalmi kohézióra kedvezően ható néhány tényező46
Az oktatás a sajtó és a közvélemény tükrében47
A közoktatás irányítása51
Az irányítási rendszer általános jellemzője51
Az alapvető jellemzők alakulása51
Közigazgatás és közoktatás-irányítás52
Irányítási szintek, funkciók és szereplők53
Az egyes irányítási szintek55
Országos szint55
Területi szint61
Helyi szint64
Intézményi szint71
Szolgáltató és támogató intézményrendszer76
Helyi-területi pedagógiai szakmai szolgáltatások76
Országos kutató, fejlesztő és szolgáltató intézmények81
Nem állami szolgáltatók és tanácsadó vállalkozások82
Civil társadalom, partnerség, konzultáció83
A közoktatás finanszírozása87
A közoktatási kiadások alakulása87
A közoktatás GDP-ből való részesedése87
A költségvetés közoktatási kiadásainak alakulása89
Az egy tanulóra jutó kiadások90
A kiadások alakulása nemzetközi összehasonlításban91
A finanszírozás rendszere93
A rendszer alapvető jellemzői93
A finanszírozási rendszer működése az ezredfordulón94
A finanszírozás és a közoktatás helyi folyamatai97
A finanszírozást meghatározó helyi folyamatok97
Helyi finanszírozási stratégiák99
A 2002. évi közalkalmazotti béremelés hatása101
A finanszírozás költséghatékonysága102
Költséghatékonysági problémák a magyar közoktatásban102
A finanszírozás hatékonyságának területi mutatói106
Az oktatási rendszer és a tanulói továbbhaladás
Általános összefüggések107
Képzési szint, intézmény, program107
Az ISCED rendszer108
A tanulói továbbhaladás és az oktatási rendszerek nemzetközi összehasonlításban108
A középfokú oktatás nemzetközi összehasonlításban110
Oktatáspolitikai törekvések a felső középfokú oktatásban118
A hazai iskolarendszer alakulása119
Az iskolaszerkezetet befolyásoló demográfiai és szabályozásai változások és azok várható hatása119
Az oktatási rendszer vertikális változásai122
Az oktatási rendszer horizontális változásai125
A szakképzés szerkezetének átalakulása128
Átjárhatóság és korrekciós utak131
Közoktatás és élethosszig tartó tanulás132
A közoktatás egyes szintjei133
Az iskola előtti nevelés133
Alapfokú oktatás136
A középfokú oktatás141
A középfokú oktatásból kilépőket fogadó rendszerek148
Átmenet az oktatásból a munka világába152
Az oktatás és a munka közötti átmenet értelmezése153
Az oktatás és a munka közötti átmenet mutatói, mérése, tendenciái153
Az oktatás és a munka közötti átmenet típusai155
Pályaválasztás és életpálya-tanácsadás156
Oktatás és gazdaság159
A felnőttek tanulása163
A közoktatás egyéb alrendszerei169
A speciális oktatás169
A kisebbségi oktatás170
Kollégiumok170
A nem állami, önkormányzati oktatás172
Az oktatás tartalma175
A közoktatás tartalmi szabályozása175
Nemzetközi tendenciák175
A magyarországi tartalmi szabályozás átalakulása178
Tartalmi változások a közoktatás egyes területein191
Az iskoláskor előtti nevelés191
Általános és középiskolai oktatás193
Szakmai képzés197
Az alapfokú művészetoktatás199
A sajátos nevelési igényű gyerekek oktatása202
Nemzetiségi oktatás206
A kiemelt területek fejlődése208
Idegennyelv-oktatás208
Az informatika a közoktatásban215
A tanulás infrastruktúrája222
Az oktatás fizikai környezete222
Szakmai fejlesztési programok és alapok232
Megyei közoktatás-fejlesztési közalapítványok232
Közoktatási Modernicáziós Közalapítvány233
Soros Alapítvány235
Az Európai Unió programja235
Az iskolák belső világa239
Az iskolákon belüli viszonyok239
Iskolák, tanárok, tanulók239
Az intézményi struktúrák és működésük246
Az iskolavezetés252
Szocializáció, tanítás és tanulás254
A tanulók kötött és kötetlen tevékenységei254
Tanítás és tanulás258
Az iskolák és környezetük264
Az iskolák közötti kapcsolatok: verseny és együttműködés269
Pedagógusok273
A pedagógusszakma változásai273
Nemzetközi kihívások273
Hazai kihívások274
Létszám és összetétel277
A pedagóguslétszámok alakulása277
A szakma összetétele és rétegeződése281
A nem pedagógus iskolai dolgozók284
Foglalkoztatás és bérezés285
A foglalkoztatási viszonyok változásai285
A jövedelmi viszonyok alakulása287
A tanári szakma fontossága a közvéleményben292
Pedagógusképzés, a pedagógusszakma folyamatos fejlesztése293
Az alapképzés változásai294
Pályára lépés, beilleszkedés az iskolai munkába303
A pedagógusok továbbképzése303
A közoktatás minősége és eredményessége
A minőség és az eredményesség értelmezése309
Tanulmányi eredményesség a magyar közoktatásban312
Olvasás-szövegértés, anyanyelvi kompetenciák314
Matematikai műveltség319
Természettudományos műveltség321
Állampolgári ismeretek és attitűdök324
Informatika327
Idegen nyelv329
A tanulás eredményességét meghatározó tényezők330
Az eredményesség egyéb mutatói és értékelésének egyéb formái332
A felsőfokú továbbtanulás mutatói332
Vizsgák334
Tanulmányi versenyek338
Intézményi és fenntartói értékelés340
A minőség és eredményesség fejlesztésének új szereplői és eszközei342
Intézményi szintű minőségfejlesztés és minőségbiztosítás343
Országos diagnosztikus mérési rendszer345
Oktatás egyenlőtlenségek és speciális igények349
Az egyenlőtlenségek keletkezése, természete és dimenziói349
Az oktatási egyenlőtlenségek típusai és a speciális igények351
A tanulói teljesítményekben kimutatható egyenlőtlenségek351
Nyelvi és kultúrális különbségek358
Egyéni különbségek364
Az egyenlőtlenségek mérséklése és az oktatáspolitika mozgástere370
Differenciálás és szelekció a közvélemény tükrében370
Programok és működő hazai példák373
Az oktatáspolitika mozgástere375
Függelék377
Felhasznált irodalom557
Adatbázisok575
Ábrák és táblázatok jegyzéke583
Rövidítések jegyzéke597
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Jelentés a magyar közoktatásról 2003 Jelentés a magyar közoktatásról 2003
Állapot:
2.440 Ft
1.220 ,-Ft 50
18 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Jelentés a magyar közoktatásról 2003 Jelentés a magyar közoktatásról 2003

Könyvtári könyv volt. A borító enyhén megtört.

Állapot: Közepes
2.440 Ft
1.220 ,-Ft 50
18 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Jelentés a magyar közoktatásról 2003 Jelentés a magyar közoktatásról 2003
Állapot:
2.440 ,-Ft
37 pont kapható
Kosárba
konyv