| Előszó | 7 |
| Az OECD oktatásiindikátor-programja | 11 |
| Előzmények | 11 |
| Education at a Glance: az OECD oktatási indikátorainak kézikönyve | 13 |
| Az INES indikátorprogram modellje (keretterv) | 14 |
| Az INES program szervezeti és működési keretei | 19 |
| Az INES indikátorprogram hatása és felhasználási területei | 22 |
| Összefoglalás | 25 |
| Az oktatási és képzési rendszerek kimeneti jellemzői | 27 |
| Az iskolázottsági szint és a munkaerő-piaci státus összefüggése | 28 |
| Részvétel a folyamatos szakmai képzésben | 31 |
| Átmenet az iskola világából a munka világába | 35 |
| A lemaradók | 39 |
| A képzésbe történő befektetés egyéni és társadalmi megtérülése | 40 |
| A tanulók teljesítménye | 45 |
| A 15 évesek olvasásteljesítménye | 46 |
| A 15 évesek természettudományi és matematikateljesítménye | 51 |
| A tanulói teljesítmények közti különbség az iskolák szintjén | 58 |
| A szülők foglalkozása és a tanulói teljesítmény | 64 |
| Az oktatás pénzügyi erőforrásai | 71 |
| Az egy tanulóra jutó kiadások | 72 |
| Az oktatási intézmények kiadásai a GDP-hez viszonyítva | 80 |
| Az állami oktatási kiadások aránya | 83 |
| A magánszféra oktatási kiadványainak aránya | 86 |
| A tanulók állami támogatása | 88 |
| Az oktatási intézmények kiadásai a szolgáltatások és a költségek jellege szerint | 89 |
| Az oktatáshoz való hozzáférés, részvétel és továbbhaladás | 95 |
| A népesség korcsoport és iskolázottság szerinti összetétele | 96 |
| Beiskolázási és részvételi adatok az alap- és középfokú oktatásban | 103 |
| Belépés és részvétel a felsőoktatásban | 109 |
| Kilépés a felsőoktatásból | 112 |
| A tanulási környezet és az iskola szervezete | 117 |
| Foglalkoztatottak az oktatásban, az egy tanárra jutó diákok aránya | 118 |
| A pedagógusok kor és nem szerinti megoszlása | 121 |
| A tanárok keresete az alap- és középfokú oktatásban | 123 |
| A pedagógusok tanítási ideje és munkaideje | 127 |
| A tanítási idő és az egyes műveltségterületek, tantárgyak óratervi aránya | 129 |
| A felső középfokú oktatás intézményi jellemzői | 135 |
| A felső középfokú oktatás szerveződése | 136 |
| Humán erőforrások a középfokú iskolákban | 141 |
| Az iskolák működésének egyes aspektusai | 148 |
| Az információs és kommunikációs technológia elérhetősége és alkalmazása a középfokú iskolákban | 151 |
| Függelék | 157 |
| A magyar oktatási programok az ISCED besorolás szerint | 159 |
| Fogalmak, definíciók, számítási módok | 161 |
| Táblázatok | 173 |
| Rövidítések jegyzéke | 241 |
| Felhasznált irodalom | 243 |