| Bevezetés | 1 |
| A Krisztus-kérdés jelentősége | 11-18 |
| A Krisztus-kérdés elágazásai | |
| Krisztus-kérdés belső nagysága | |
| A töviskoronázás király | |
| Krisztus tanrendszere | |
| A Krisztus-kérdés világnézeti jelentősége | |
| A Krisztus-hit és a katolicizmus | |
| A megbizonyosodás útja | |
| A szentírás és a keresztény ősirodalom tudományos értéke | 18-30 |
| A racionalizmus és a szentírás | |
| A racionalizmus ingadozása | |
| A racionalizmus vereségei | |
| Az önkény és elfogultság a racionalista érvelésben | |
| A racionalizmus logikája | |
| Mi ennek a küzdelemnek a gyakorlati jelentősége? | |
| Az ószövetségi szentírás és a modern szentíráskritika | 30-45 |
| A racionalizmus és az ószövetség | |
| Az ószövetség igazcíműségének általános bizonyítékai | |
| A zsidó nép nemzeti hiúsága és a szentírás | |
| A zsidók szentírása s a pogány népek szent könyvei | |
| A történelmi lélektan és a szentírás | |
| A belső okok tanusága | |
| Az interpolációk kérdése | |
| Az ószövetség változatlansága | |
| Nehézségek és ellenvetések | |
| Az óbabiloni leletek | |
| Bábel-Bibel | |
| Mózes és Hammurabi | |
| A lényeges különbség Mózes és Hammurabi között | |
| Bibel-Bábel romjain | |
| Az ószövetségi könyvek vezérgondolata | |
| Az újszövetségi könyvek eredete | 45-58 |
| Az evangéliumok eredeti példányai | |
| Az ősrégi fordítások | |
| Az evangéliumok a legrégibb eretnekeknél | |
| Az evangéliumok a legrégibb egyházatyáknál | |
| E tanulságok súlya | |
| A kődogmatika tanuságtétele | |
| Az egyenes tanuságok | |
| A belső érvek | |
| Az újszövetségi könyvek változatlansága | |
| A belső érvek | |
| Az újszövetségi könyvek változatlansága | |
| A végeredmény | |
| Az evangéliumok történeti értéke | 58-75 |
| Regényt akartak-e írni az evangelisták? | |
| A keresztény társadalom mint koronatanú | |
| A profán tanúbizonyságok | |
| Az evangéliumok tartalmának tanúbizonysága | |
| Az evangélisták jóhiszemű tévedése? | |
| A Harnack-féle evoluciós elmélet | |
| Az őskeresztények szellemi korlátoltsága? | |
| Az evangélisták - ámítók? | |
| Az evangélisták tévedésének teljes lehetetlensége | |
| Összegezés és végkövetkzetetés | |
| Jézus messiási öntudata | 75-92 |
| A kérdések kérdése | |
| A racionalizmus és Krisztus istensége | |
| Jézus messiási öntudata és a racionalisták | |
| A messiási remények Jézus korában | |
| Jézus és az ószövetségi messiáskép | |
| Az egyens messiási tanúságtételek | |
| Jézus messiási öutudatának eredete | |
| A messiáseszme tartalma | |
| A messiáseszme Jézus öntudatában | |
| Jézus mint Isten követe | |
| A messiáskép istni fényköre | |
| Jézus a tanító, az isten követe, a vezér | |
| Jézus isteni öntudata | 92-108 |
| Jézus "isteni" öntudata a racionalisták szerint | |
| Isten és "Isten Fia" | |
| I. Jézus mint isteni tulajdonságok birtokosa | |
| A létfentartó s világitélő működés | |
| A természetfölötti életrend forrása | |
| A Szentlélek megküldője | |
| A bűnök megbocsátója | |
| A természet ura | |
| Kéréseink meghallgatója | |
| II. Jézus ismeretrendi végtelensége | |
| III. Jézus örökléte | |
| IV. Jézus az Isten Fia | |
| Az "egyszülött Fiú" | |
| Az "élő Isten Fia" | |
| Jézus a főpap előtt | |
| V. Jézus és az Atya egy | |
| VI. Jézus mint imádatunk, hitünk, reményünk, szeretetünk tárgya | |
| Végeredmény | |
| Jézus tanrendszere | 108-127 |
| Jézus szellemi nagyságának tagadói | |
| Rendellenességek Jézus tanaiban? | |
| Jézus tanrendszerének fönsége | |
| A természetföttiség Jézus tanrendszerében | |
| A világrend végső célja Jézus tana szerint | |
| Az összhang Jézus tanaiban | |
| Jézus erkölcstana | |
| A szeretet törvénye | |
| A szilárd alap | |
| Jézus etikájának csúcspontjai | |
| A hősiesség Jézus erkölcstanában | |
| A gyakorlati irány Jézus erkölcstanában | |
| Jézus etikájának mozgató erői | |
| A szükségesség motivuma | |
| A remény motivuma | |
| A szeretet motivuma | |
| A példakép Jézus erkölcstanában | |
| A lelkiélet intézményesítése Jézus tanrendszerében | |
| Jézus tanrendszerének egyetemes értéke | |
| Jézus tanrendszerének eredete | |
| Jézus tanrendszerének eredetisége | |
| Jézus "az Isten bölcsessége" | |
| Jézus jelleme | 127-141 |
| Jézus erkölcsi nagysága és a racionalizmus | |
| Jézus viszonya az Istenhez | |
| Jézus viszonya az emberekhez | |
| Jézus és bűn | |
| Jézus a szentség utolérhetetlen példaképe | |
| Jézus jellemereje a halálban | |
| Jézus életcélja | |
| Jézus eszközei és módszere | |
| Az őszinteség Jézus tanításában | |
| Jézus és az igazságszeretet | |
| Végkövetkeztetés | |
| Racionalista ellenvetések | |
| Összefoglalás | |
| Jézus csodái | 141-157 |
| Mia csoda? | |
| A modern csodaiszony | |
| A csoda lehetetlensége? | |
| A csoda és a természettudomány | |
| A csoda és a bölcselet | |
| A csoda felismerhetősége | |
| A csoda és a hipnotizmus | |
| Jézus csodái és a spiritizmus | |
| A csoda lehetősége és a tények | |
| A lurdi csodák és a hitetlenség | |
| A csoda és az elfogulatlan tudomány | |
| Az evangéliumok és Jézus csodái | |
| E csodaelbeszélések történeti hitele | |
| Az evangéliumi csodaelbeszélések s a kereszténység ellenségei | |
| Felsőbb világrend | |
| Jézus feltámadása | 157-190 |
| A föltámadás tagadói | |
| Az evangéliumok és a föltámadás | |
| A látszólagos eltérések a föltámadás jelentéseiben | |
| A különbözetek lélektani magyarázata | |
| A különbözetek történeti magyarázata | |
| Ellentmondások az események sorrendjében? | |
| A föltámadási jelentések hitelessége | |
| Az apostolok és a föltámadás | |
| A csalási szándék | |
| A tetszhalál-elmélet | |
| Jézus halálának tanúi | |
| A tetszhalál-elmélet egyéb lehetetlenségei | |
| A viziós-elmélet | |
| A viziós-elmélet lehetetlensége | |
| Az egyetlen megoldás | |
| A föltámadás konzekvenciái | |
| Krisztus és a jövendölés | 190-222 |
| A jövendölések jelentősége | |
| A messiási jövendölések a zsidók szent könyveiben | |
| Jövendölések a messiás származásáról | |
| Jövendölések a messiás születésének körülményeiről | |
| A messiásország egyetemessége | |
| A messiás működése | |
| A messiás szenvedése, halála és megdicsőülése | |
| A messiás eljövetelének ideje | |
| A hetven évhét | |
| Aggéus és Malakiás | |
| A messiási jövendölések kora | |
| A zsidók és a messiási jövendölések | |
| A messiási jövendölések teljesedése Krisztusban | |
| Krisztus a messiási jövendölésekről | |
| Krisztus jövendölései | |
| Jézus jövendölései saját magáról | |
| E jövendölések természetfölötti jellege | |
| Jézus jövendölései apostolainak és egyházának sorsáról | |
| E jövendölések teljesedése | |
| A természetfölöttiség Jézus e jövendöléseiben | |
| Jézus jövendölései Jeruzsálem pusztulásáról | |
| A zsidó nemzet végenyészete | |
| Emberi számítás vagy isteni mindentudás? | |
| Ellenvetés | |
| A teljesedett jövendölések bizonyító ereje | |
| Krisztus és az őskereszténység | 222-250 |
| A belső dogmafejlődés elmélete és Krisztus istensége | |
| Az apostolok tanusága Krisztus istenségéről | |
| Jézus - Isten | |
| Két klasszikus apostoli tanúbizonyság | |
| A János-evangélium bevezető szakasza | |
| A zsidókhoz írt levél első részlete | |
| A vértanuk tanúságtétele | |
| A vértanúság bizonyító ereje | |
| A keresztény vértanuk száma | |
| A katakombák | |
| A vértanuk kínjai | |
| Összefoglalás | |
| Az ősegyház hite | |
| Az ősegyház konzervativizmusa és a "dogmafejlődés" | |
| Az ősegyház és az arianizmus | |
| Krisztus istensége és az apostoli atyák | |
| Az "apostoli hitvallás" és Krisztus istensége | |
| A zsidó és pogány írók tanúságtétele | |
| A dogmafejlődési elmélet kudarca | |
| A Krisztus-hit bizonyossága | 250-256 |
| Visszapillantás | |
| Krisztushit és Krisztus-tagadás | |
| Elfogultság és tárgyilagosság | |
| Krisztus-hit és tudomány | |
| A Krisztus-hit elleségei | |
| A Krisztus-király országa | |
| Befejezés | |