| Bevezetés | 5 |
| Rövidítések jegyzéke | 10 |
| Biblikus krisztológia | 11 |
| A biblikus krisztológia módszere | 13 |
| A "liberális Jézus-kutatás" és az "Új Jézus-kutatás" kritikája | 14 |
| A történettudomány módszertanához | 18 |
| Jézus története a teológia fényében | 21 |
| Az újszövetségi Jézus-hagyományok megbízhatósága. A történetiség kritériumai | 23 |
| Jézus halála és feltámadása | 29 |
| Jézus kereszthalála | 30 |
| Jézus feltámadása | 31 |
| Források | 31 |
| A kezdet | 57 |
| Jézus szűzi fogantatása | 57 |
| Jézus "testvérei" | 60 |
| A Szent Család | 62 |
| Jézus dávidi származása | 66 |
| A tizenkét éves Jézus a Templomban | 68 |
| Jézus élete a nyilvános működés előtt | 69 |
| Jézus és az Isten Országa | 71 |
| János keresztsége | 71 |
| Jézus megkísértése | 74 |
| Jézus nyilvános működésének főbb állomásai | 78 |
| A központi téma: elérkezett az Isten Országa | 83 |
| Jézus csodái | 86 |
| A kenyérszaporítás: Fordulópont Jézus működésében? | 89 |
| Az Isten Országa és a Jézus halála közötti kapcsolat | 91 |
| Takarodj előlem, Sátán! | 91 |
| Az Isten Országa és az Utolsó Vacsora | 93 |
| A Szolga áldozata | 94 |
| Én Istenem, én Istenem! Miért hagytál el engem? | 96 |
| Megjövendölte-e Jézus a feltámadást? | 96 |
| Az Isten Országa és a történelem vége | 97 |
| Ki vagy te? | 101 |
| Krisztus misztériumának megértése az Apostoli Egyházban | 110 |
| Az Írások szerin | 111 |
| "Úr", "Isten Fia", "Isten" | 124 |
| Történeti krisztológia | 161 |
| Bevezetés a patrisztikus krisztológiába | 163 |
| A patrisztikus krisztológia jellege és jelentősége | 163 |
| A kereszténység és a nem-keresztény vallások viszonya | 165 |
| Az atyák tanítása a megváltás művéről (szótériológia) | 169 |
| A bűn | 169 |
| A megváltás | 171 |
| Összefoglalás | 187 |
| Az atyák krisztológiája | 190 |
| Doketizmus és gnoszticizmus | 191 |
| Adopcionizmus | 194 |
| Arianizmus | 195 |
| A nyugati krisztológai kifejlődése | 196 |
| Az alexandriai iskola | 198 |
| Az atiókiai iskola | 200 |
| Az efezusi és a kalkhédoni zsinat | 201 |
| A II. és III. konstantinápolyi zsinat | 204 |
| A középkor krisztológiája | 214 |
| Clairvaux-i Szent Bernát | 214 |
| Canterburyi Szent Anzelm | 218 |
| Aquinói Szent Tamás | 221 |
| A reformáció krisztológiája | 227 |
| Luther | 227 |
| Kálvin | 235 |
| A liberális protestantizmus krisztológiája | 240 |
| Protestáns krisztológia a huszadik században | 251 |
| Krízisteológia | 251 |
| Rudolf Butmann | 251 |
| Karl Barth | 256 |
| Dietrich Bonhoeffer | 264 |
| Jegyzetek | 271 |
| Rendszerező krisztológia | 283 |
| Bevezetés: A krisztusi misztérium egysége | 285 |
| A bűn, mint többszörös elidegenedés | 289 |
| A bűn | 289 |
| A bűn büntetése | 293 |
| A megváltás szükségessége | 296 |
| Megváltás a megtestesült Fiú halála révén? | 297 |
| A megtestesülés misztériuma | 300 |
| Az Ószövetség: az emberiséggel való közösség kezdet Izraelen keresztül | 300 |
| A megtestesülés, mint a teljes közösségvállalás metafizikai előfeltétele | 301 |
| Az örök Szentháromság mint a megtestesülés szabadáságnak előfeltétele | 302 |
| A keresztény teológia feminista kritikája | 304 |
| Az unio hypostatica metafizikai megfogalmazása | 312 |
| Az unio hypostatica pszichológiai megközelítése | 315 |
| Az unio hypostatica "érthetősége" | 321 |
| A megtestesülés mint egzisztenciális folyamat | 323 |
| A Fiúisten embersége | 328 |
| Jézus egyedi emberi természete és az egyetemes emberiség | 328 |
| Miért emberi természetet tett magáévá az Isten? | 329 |
| Miért csak egy megtestesülés: | 331 |
| Miért a bűnbe esett ember természetét tette magáévá? | 333 |
| Jézus emberi akarata | 340 |
| Megváltásunk: a meghasonulás állapotából a Szentháromság életében való részvétel | 344 |
| Az Atya szerepe megváltásunkban | 344 |
| A Fiú szerepe megváltásunkban | 348 |
| A Szentlélek szerepe megváltásunkban | 361 |
| A megváltás teljessége | 366 |
| Az anyagi világ "megváltása" | 369 |
| Jegyzetek | 373 |
| Függelék | 387 |
| Krisztus és a nem-keresztény vallások | 389 |
| A megtestesülés és a Krisztus áldozata az összehasonlító vallástörténet tükrében | 389 |
| Milyen értelemben állítja a keresztény hit a krisztusi kinyilatkoztatás végleges és egyedüállóan teljes voltát? | 394 |
| A nem-keresztény vallások Krisztushoz való viszonya a keresztény hit fényében | 396 |
| Ha léteznek más világegyetemek és más égitesteken élő értelmes lények, hogyan viszonyulnak Krisztushoz? | 401 |
| A Szentírás és a szenthagyomány | 401 |
| Teológiai következtetések | 403 |
| Zárógondolatok | 407 |
| Jegyzetek | 409 |