| Előszó | |
| Prológus: Bach és a "zenei tudomány" fogalma | 15 |
| A zenei tehetség forrásai, életre szóló hatások - Eisenach, 1685-1695 | 29 |
| Ambrosius Bach és családja - Az otthon, a város, az udvar, az iskola és a templom légköre | |
| Az alapok lerakása - Ohrdruf, 1695-1700 | |
| Bátyja gyámsága alatt - Bach zenészi pályakezdése | |
| Átugrott zenei tanoncévek - Lüneburgtól Weimarig, 1700-1703 | 73 |
| A lüneburgi Mihály-templom kórusnövendéke - Böhm, Reinken és a cellei udvari zenekar - Közjáték: türingiai lehetőségek - Korai művészi eredményei | |
| A hírnév megalapozása - Orgonista arnstadtban és Mühlhausenben, 1703-1708 | 99 |
| Az arnstadti Újtemplomban - Az "eslő gyümölcsök" és a Buxtehude-élmény - A mühlhauseni Balázs-templom | |
| "MInden lehető mívesség" feltérképezése - Udvari orgonista és kamarazenész Weimarban, 1708-1714 | 145 |
| Az első hat év a hercegi udvarban - Billentyűsvirtuóz és orgonaszakértő | |
| Táguló zenei horizont - Koncertmester Weimarban, 1714-1717 | 177 |
| Továbblépés más irányban - Zeneszerzés-főként a "Mennyei Vár" számára - "Zenében gondolkodni": egy komponista éretté válása - Örömök és viszontagságok | |
| Versengés a legjobb mizsikus rangjáért - Karnagy köthenben, 1717-1723 | 221 |
| Fejedelmi pártfogás - Utak és megpróbáltatások - Egy elvi kánon és a határok feszegetése | |
| Egy tisztelettel övezett hivatal újradefiniálása - KÁntor és zeneigazgató Lipcsében: az 1720-as évek | 277 |
| A Tamás-templomkarnagya - Kantáták sokasága - A "nagy passió" és háttere | |
| Zenész és tudós - Elmélet és gyakorlat ellenpontja | 349 |
| Előadó, zeneszerző, tanár, tudós - Egyetemi zeneigazgató - Egyetemi tanártársak, egyetemi hallgatók - Anyag és metafizika | |
| A konvenciók határain túl - Különleges megbízatások: az 1730-as évek | 391 |
| Választúton - A Collegium Musicum igazgatója és királyi udvari zeneszerző - A Clavier-Übüng-tervezet - Zeneszerző az íróasztalnál | |
| Énekesmadár és szegfű a ház asszonyának - Család és hivatás | 447 |
| Család és otthon - Hivatali kötelesség és magánélet egyensúlya | |
| Töprengések múltról, jelenről és jövőről - Az utolsó évtized: az 1740-es évek | 475 |
| Visszavonultan, tétlenkedés nélkül - A fúga művészete, a h-moll mise és Bach helye a történelemben - A vég - Hagyaték és zenei örökség | |
| Epilógus: Bach és a "zenei tökély" eszméje | 529 |
| Jegyzetek | 539 |
| Zenei példák | 581 |
| Függelék | |
| I. Bach életének eseményei | 595 |
| II. Bach tevékenységének színhelyei | 607 |
| III. Pénzek és megélhetési költségek Bach korában | 611 |
| IV. Lutheránus egyház naptár | 613 |
| Bibliográfia | 615 |
| Bach művei műfajok szerint | 627 |
| Bach művei címek szerint | 637 |
| Név- és tárgymutató | 647 |
| Illusztrációk jegyzéke | |