1.034.174

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gyermekek az égből jönnek

Új gyermeknevelési módszerek

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Trivium Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 346 oldal
Sorozatcím: Mars és Vénusz
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-7570-94-2
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ajánljuk mindenkinek: aki felelősséget érez a felnövekvő gyermekek iránt, szülőknek, nevelőknek, tanítóknak és mindazoknak, akik már olvasták a szerző Mars és Vénusz sorozatait: Mars és Vénusz mindörökké együtt - a hálószobában - párkeresőben - újrakezdi - mindennapi harcai.
Egyre többet hallunk kiskorúak erőszakos cselekedeteiről, figyelemhiányáról, kábítószerezésükről és öngyilkosságukról. A szakintézetek, iskolák, nevelők bizonyos fokig segítenek ezek megoldásában, de a problémák gyökere a családban keresendő. A szakember-szerző által kínált lehetőség abban rejlik, hogy a pozitív gyermeknevelés módszerével lehetőséget biztosítunk a gyermeknek, hogy fölfedezzék és kifejezésre juttassák valódi énjüket.
Tárgyalja, hogyan javítható a szülő-gyermek közötti kommunikáció, hogyan erősíthető a gyermek együttműködési készsége, hogyan motiválható jobban.
Az öt pozitív alapelv, melyet nekünk és gyermekeinknek tudatosítani kell - nem baj, ha más mint a többi - nem baj, ha hibázik - nem... Tovább

Fülszöveg

Ajánljuk mindenkinek: aki felelősséget érez a felnövekvő gyermekek iránt, szülőknek, nevelőknek, tanítóknak és mindazoknak, akik már olvasták a szerző Mars és Vénusz sorozatait: Mars és Vénusz mindörökké együtt - a hálószobában - párkeresőben - újrakezdi - mindennapi harcai.
Egyre többet hallunk kiskorúak erőszakos cselekedeteiről, figyelemhiányáról, kábítószerezésükről és öngyilkosságukról. A szakintézetek, iskolák, nevelők bizonyos fokig segítenek ezek megoldásában, de a problémák gyökere a családban keresendő. A szakember-szerző által kínált lehetőség abban rejlik, hogy a pozitív gyermeknevelés módszerével lehetőséget biztosítunk a gyermeknek, hogy fölfedezzék és kifejezésre juttassák valódi énjüket.
Tárgyalja, hogyan javítható a szülő-gyermek közötti kommunikáció, hogyan erősíthető a gyermek együttműködési készsége, hogyan motiválható jobban.
Az öt pozitív alapelv, melyet nekünk és gyermekeinknek tudatosítani kell - nem baj, ha más mint a többi - nem baj, ha hibázik - nem baj, ha negatív érzelmeit és kifejezésre juttatja - nem baj, ha többre vágyik, mint amennyiben része van - nem baj, ha nemet mond, de tudnia kell, hogy a szülő a főnök. A szerző üzenete: A gyermekek az ég ajándékai és már születésükkor megvan bennük mindaz, amire a sikeres fejlődésükhöz szükség van. A szülő feladata az, hogy a fejlődésükhöz nélkülözhetetlen támogatást megadja.
Eredmény: kevesebb sérült lelkű gyermek, szorosabb családi kapcsolat, mely alapja a szeretet, a kölcsönös figyelem és egymás tiszteletben tartása. Vissza

Tartalom

Köszönetnyilvánítás13
Bevezetés15
A gyermekek az égből jönnek33
Minden gyermeknek megvannak a maga sajátos problémái 35
A pozitív nevelés öt alapelve39
A lehetőségek felmérése49
Az öt alapelv alkalmazásának előfeltételei52
A nevelés okozta stressz53
A nevelés átformálása54
A gyermeknevelés rövid története56
Az erőszak erőszakot szül58
Mitől válnak a gyermekek engedetlenné és zabolátlanná61
A tudat globális változása64
Új módszerek az együttműködés elérésére68
Kérjük, ne parancsolgassunk, ne követelőzzünk68
Ne tegyünk fel szónoki kérdéseket69
Ne kerülgessük a forró kását71
Ne magyarázgassunk72
Mondjunk le a kioktatásról74
Az együttműködést elősegítő mágikus szavak75
Rövid összefoglaló és gyakorlati tanácsok77
Mi a teendő, ha a gyermek nem hajlandó együttműködni?78
Új módszerek az ellenállás megszüntetésére81
Négy jó módszer82
A négyféle temperamentum83
Az éneklés öröme94
A háztartási munka megkönnyítése94
Az olvasás öröme96
A figyelem átírányítása98
Szeretet-szertartások103
Gyakorlati szertartások105
Adjuk azt gyermekeinknek, amire szükségük van107
Új módszerek a kommunikáció javítására108
Mi ébreszti fel a gyermekekben az ellenállást?109
Ne sajnáljuk az időt gyerekeink meghallgatásától111
A két feltétel112
Szigorú nevelés115
Engedékeny nevelés118
A vágyak kielégítésének késleltetése122
Gyermekeink igazi szükségleteinek kielégítése124
Új módszerek a motiváció javítására126
A büntetés hiábavalósága127
Miért és milyen esetben volt hatékony a múltban a büntetés?128
A büntetés pozitív oldala129
Egyszerű bizonyíték131
A büntetés alternatívája a jutalmazás133
A gyermekek engedetlenségének két fő oka135
Miért hatásos a jutalmazás136
Negatív megjegyzések137
Pozitív megjegyzések139
A jutalmazás mágikus ereje141
Miért állank ellen a gyermekek az irányításunknak?141
A jutalmazás értékének felismerése143
A jutalmazás hozzáigazítása a gyermekek temperamentumához146
Példák jutalmazásra147
Mindig legyen tartalékban valamilyen jutalom148
Jutalmazási lista149
Az együttműködés rendszeres megtagadása151
Serdülők jutalmazása152
A nyilvános helyeken rendetlenkedő gyermekek kezelése153
A jutalom olyan, mint a desszert154
Okulás a természetes következményekből155
Félelem a jutalmazástól158
Új módszerek a szülői tekintély megszerzésére160
Ne próbáljunk az érzelmekre hatni161
Nem baj, ha valamiben hibázunk162
Olyan esetek, amikor az érzelmek kimutatása hátrányos163
Az üvöltözés nem használ164
Utasításainkat fogalmazzuk meg pozitívan165
Utasítsunk és ne magyarázgassunk166
Utasítások serdülőknek168
Engedetlenség ellen az érvelés nem segít170
Jó módszer utasítások adására172
Az együttműködési készség javítása174
Megfelelő harcmodor kiválasztása175
Új módszerek a szülői tekintély fenntartására187
Megszabadulás a negatív érzelmektől181
Kikapcsolási idő megadásának legjobb módja183
Kikapcsolási idő megmagyarázása184
Négy gyakori hiba185
Apám ölelgetése190
Akaratunk hozzáigazítása a gyermekek óhajaihoz191
Mikor adjunk kikapcsolási időt192
Elszámolás háromig193
Amikor a kikapcsolási idő nem segít194
A pozitív nevelés öt alapvető módszere195
Nem baj, ha a gyerekek különbözők197
Nembeli különbségek199
A törődés és a bizalom iránti igények különbözősége199
A törődés és a bizalom folyamatosságának fontossága202
A fiúk a Marsról, a leányok a Vénuszról jönnek204
Mr. Probléma-megoldó206
Mrs. Otthon-tökéletesítő208
Mikor helyes a tanácsok osztogatása?210
A fiúk feledékenyek, a leányok nem211
Generációs különbségek212
Az erőszak kultusza213
Temperamentumbeli különbségek215
A temperamentumok átalakulása216
Délutáni tevékenységek217
Testalkati különbségek219
Intelligenciabeli különbségek220
Különböző tanulási képességek226
Az egyik dolgogban jó, a másikban nem227
Gyermekeink egymással való összehasonlítása228
Nem baj, ha a gyermekünk hibázik230
Az ártatlanságtól a felelősségtudatik231
Tulajdonképpen kinek van hibája?235
A felelősségvállalás megtanulása235
Automatikus hibajavítás237
Gyermekünk tanulási görbéje238
Az ismétlés fontossága239
Okulás a hibákból240
A jóvátétel megtanulása242
Ne büntessünk, inkább vezessünk be megszorításokat244
Hogyan reagáljuk, ha gyermekünk hibát követ el245
Elég, ha a gyermek képességeinek megfelelően cselekszik250
Amikor nincs megengedve a hibázás253
A hibák és az igazság eltitkolása255
Elvált szülők gyermekei256
Alacsony igények támasztása, illetve a kockázat elkerülése257
A hibák mentegetése vagy mások vádolása258
Veszélyeztetett serdülők261
Alacsony önbecsülés és önmagunk megbüntetése263
Éreztetni kell, hogy szabad hibázni is265
A gyermekek kifejezésre juttathatják negatív érzelmeiket is267
Az érzelmek kezelésének fontossága268
Az érzelmek kezelésének megtanulása270
Megbirkózás a veszteségekkel271
Miben segít az érzelmek kifejezése?273
Az empátia hatalma274
Az öt másodperces szünet275
Mi a teendő, ha a gyermek nem fogadja el az empátiát?278
Amikor a szülők fejezik ki negatív érzelmeiket280
Ne terheljük érzelmeinkkel gyermekeinket282
Ne érdeklődjük gyermekeink érzései iránt283
Amit a szülők elfojtanak, azt a gyermekeik kifejezik285
A család fekete báránya287
A gyermekekkel érzetetni kell, hogy nuygodtan kifejezhetik negatív érzelmeiket is288
Nem baj, ha egy gyermek többre vágyik, mint amennyit kap289
A vágytól való félelem290
A hála kimutatása292
Engedély az alkudozásra293
A nemet mondás megtanulása294
Tíz módszer a nemet mondásra296
A kérés előadása297
A kérésmód modellezése297
A kérések ereje299
Nem szabad túl sokat adni300
A gyermekek mindig egyre többet akarnak301
Elvált szülők gyermekei302
Az emberl szellem legbenső vágy303
A gyermekeknek szabad nemet mondania, de a mama és a papa a főnök304
A szülők hatása gyermekeikre306
Megbirkózás a negatív érzelmekkel307
A kognitív képességek kifejlődése308
A kisgyermeknek erős biztonságérzetre van szükségük310
A kisgyermekek memóriája másképpen működik311
Küzdelem az akaratossággal311
Egyensúly elérése a szabadság és az irányítás között313
Az irányítás elvesztésével kapcsolatos két probléma314
Az érettség kilenc esztendőnkénti fokozatai316
A felelősségtudat kialakulása317
A generációs különbségek megértése318
A válás és a nemzedéki vonal320
A serdülők irányítása321
Segítség kérése más szülőktől323
Az öt alapelv gyakorlati alkalmazása324
Anyák és lányaik325
Apák és lányaik325
Anyák és fiaik326
Apák és fiaik327
A serdülők titokban tiszteletet éreznek a korlátok iránt327
Mi a teendő, ha a gyermekünk kábítószereket szed330
A tiszteletlen beszéd kezelése330
Engedély a szabados beszédre332
Döntések meghozatala334
A hétéves ciklusok335
Miért lázadnak a serdülők336
A serdülőkkel való kommunikáció javítása337
Tartsuk tiszteletben a serdülők véleményét338
A serdülők ideiglenes távoltartása a családtól341
A "Ne tedd ezt" helyett használjuk az "Ezt tedd" megfogalmazást342
Időnként meg kell kérdeznünk gyermekeink véleményét343
A nevelés nagy felelősség344
A nagy lehetőség345

John Gray

John Gray műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: John Gray könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv