1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gyermekek az égből jönnek

Új gyermeknevelési módszerek

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Trivium Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 355 oldal
Sorozatcím: Mars és Vénusz
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 13 cm
ISBN: 978-963-9711-90-7
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Ajánljuk mindenkinek: aki felelősséget érez a felnövekvő gyermekek iránt, szülőknek, nevelőknek, tanítóknak és mindazoknak, akik már olvasták a szerző Mars és Vénusz sorozatának köteteit.
Egyre többet hallunk kiskorúak erőszakos cselekedeteiről, figyelemhiányáról, kábítószerezésükről és öngyilkosságukról. A szakintézetek, iskolák, nevelők bizonyos fokig segítenek ezek megoldásában, de a problémák gyökere a családban keresendő. A szakember-szerző által kínált lehetőség abban rejlik, hogy a pozitív gyermeknevelés módszerével lehetőséget biztosítunk a gyermeknek, hogy fölfedezzék és kifejezésre juttassák valódi énjüket.
Tárgyalja, hogyan javítható a szülő-gyermek közötti kommunikáció, hogyan erősíthető a gyermek együttműködési készsége, hogyan motiválható jobban.
Az öt pozitív alapelv, melyet nekünk és gyermekeinknek tudatosítani kell - nem baj, ha más mint a többi - nem baj, ha hibázik - nem baj, ha negatív érzelmeit és kifejezésre juttatja - nem baj, ha többre vágyik, mint... Tovább

Fülszöveg

Ajánljuk mindenkinek: aki felelősséget érez a felnövekvő gyermekek iránt, szülőknek, nevelőknek, tanítóknak és mindazoknak, akik már olvasták a szerző Mars és Vénusz sorozatának köteteit.
Egyre többet hallunk kiskorúak erőszakos cselekedeteiről, figyelemhiányáról, kábítószerezésükről és öngyilkosságukról. A szakintézetek, iskolák, nevelők bizonyos fokig segítenek ezek megoldásában, de a problémák gyökere a családban keresendő. A szakember-szerző által kínált lehetőség abban rejlik, hogy a pozitív gyermeknevelés módszerével lehetőséget biztosítunk a gyermeknek, hogy fölfedezzék és kifejezésre juttassák valódi énjüket.
Tárgyalja, hogyan javítható a szülő-gyermek közötti kommunikáció, hogyan erősíthető a gyermek együttműködési készsége, hogyan motiválható jobban.
Az öt pozitív alapelv, melyet nekünk és gyermekeinknek tudatosítani kell - nem baj, ha más mint a többi - nem baj, ha hibázik - nem baj, ha negatív érzelmeit és kifejezésre juttatja - nem baj, ha többre vágyik, mint amennyiben része van - nem baj, ha nemet mond, de tudnia kell, hogy a szülő a főnök.
A szerző üzenete: A gyermekek az ég ajándékai és már születésükkor megvan bennük mindaz, amire a sikeres fejlődésükhöz szükség van. A szülő feladata az, hogy a fejlődésükhöz nélkülözhetetlen támogatást megadja.
Eredmény: kevesebb sérült lelkű gyermek, szorosabb családi kapcsolat, mely alapja a szeretet, a kölcsönös figyelem és egymás tiszteletben tartása. Vissza

Tartalom

Köszönetnyilvánítás13
Bevezetés15
A gyermekek az égből jönnek33
Minden gyermeknek megvannak a maga sajátos problémái 34
A pozitív nevelés öt alapelve38
A lehetőségek felmérése50
Az öt alapelv alkalmazásának előfeltételei53
A nevelés okozta stressz54
A nevelés átformálása55
A gyermeknevelés rövid története57
Az erőszak erőszakot szül59
Mitől válnak a gyermekek engedetlenné és zabolátlanná62
A tudat globális változása66
Új módszerek az együttműködés elérésére70
Kérjük, ne parancsolgassunk, ne követelőzzünk70
Ne tegyünk fel szónoki kérdéseket71
Ne kerülgessük a forró kását73
Ne magyarázgassunk75
Mondjunk le a kioktatásról76
Az érzelmekkel ne manipuláljunk78
Az együttműködést elősegítő mágikus szavak80
Rövid összefoglaló és gyakorlati tanácsok80
Mi a teendő, ha a gyermek nem hajlandó együttműködni?82
Új módszerek az ellenállás megszüntetésére84
Négy jó módszer85
A négyféle temperamentum86
Az éneklés öröme97
A háztartási munka megkönnyítése97
Az olvasás öröme100
A figyelem átírányítása101
Szeretet-szertartások107
Gyakorlati szertartások109
Adjuk azt gyermekeinknek, amire szükségük van110
Új módszerek a kommunikáció javítására111
Mi ébreszti fel a gyermekekben az ellenállást?112
Ne sajnáljuk az időt gyerekeink meghallgatásától114
A két feltétel115
Szigorú nevelés118
Engedékeny nevelés121
A vágyak kielégítésének késleltetése125
Gyermekeink igazi szükségleteinek kielégítése127
Új módszerek a motiváció javítására129
A büntetés hiábavalósága130
Miért és milyen esetben volt hatékony a múltban a büntetés?131
A büntetés pozitív oldala132
Egyszerű bizonyíték134
A büntetés alternatívája a jutalmazás136
A gyermekek engedetlenségének két fő oka138
Miért hatásos a jutalmazás139
Negatív megjegyzések140
Pozitív megjegyzések143
A jutalmazás mágikus ereje144
Miért állank ellen a gyermekek az irányításunknak?145
A jutalmazás értékének felismerése147
A jutalmazás hozzáigazítása a gyermekek temperamentumához149
Példák jutalmazásra150
Mindig legyen tartalékban valamilyen jutalom151
Jutalmazási lista153
Az együttműködés rendszeres megtagadása155
Serdülők jutalmazása156
A nyilvános helyeken rendetlenkedő gyermekek kezelése156
A jutalom olyan, mint a desszert157
Okulás a természetes következményekből159
Félelem a jutalmazástól161
Új módszerek a szülői tekintély megszerzésére163
Tanuljuk meg, hogyan kell utasításokat adni164
Ne próbáljunk az érzelmekre hatni165
Nem baj, ha valamiben hibázunk166
Olyan esetek, amikor az érzelmek kimutatása hátrányos167
Az üvöltözés nem használ168
Utasításainkat fogalmazzuk meg pozitívan168
Utasítsunk és ne magyarázgassunk171
Utasítások serdülőknek173
Engedetlenség ellen az érvelés nem segít175
Jó módszer utasítások adására177
Az együttműködési készség javítása178
Megfelelő harcmodor kiválasztása179
Új módszerek a szülői tekintély fenntartására181
Megszabadulás a negatív érzelmektől184
Kikapcsolási idő megadásának legjobb módja186
Kikapcsolási idő megmagyarázása187
Négy gyakori hiba188
Apám ölelgetése193
Akaratunk hozzáigazítása a gyermekek óhajaihoz194
Mikor adjunk kikapcsolási időt195
Elszámolás háromig196
Amikor a kikapcsolási idő nem segít196
A pozitív nevelés öt alapvető módszere198
Nem baj, ha a gyerekek különbözők200
Nembeli különbségek202
A törődés és a bizalom iránti igények különbözősége202
A törődés és a bizalom folyamatosságának fontossága205
A fiúk a Marsról, a leányok a Vénuszról jönnek207
Mr. Probléma-megoldó209
Mrs. Otthon-tökéletesítő211
Mikor helyes a tanácsok osztogatása?213
A fiúk feledékenyek, a leányok nem214
Generációs különbségek216
Az erőszak kultusza217
Temperamentumbeli különbségek218
A temperamentumok átalakulása220
Délutáni tevékenységek221
Testalkati különbségek222
Intelligenciabeli különbségek224
Különböző tanulási képességek230
Az egyik dolgogban jó, a másikban nem231
Gyermekeink egymással való összehasonlítása232
Nem baj, ha a gyermekünk hibázik234
Az ártatlanságtól a felelősségtudatik235
Tulajdonképpen kinek van hibája?239
A felelősségvállalás megtanulása240
Automatikus hibajavítás241
Gyermekünk tanulási görbéje242
Az ismétlés fontossága243
Okulás a hibákból244
A jóvátétel megtanulása246
Ne büntessünk, inkább vezessünk be megszorításokat248
Hogyan reagáljuk, ha gyermekünk hibát követ el249
Elég, ha a gyermek képességeinek megfelelően cselekszik255
Amikor nincs megengedve a hibázás258
A hibák és az igazság eltitkolása259
Elvált szülők gyermekei261
Alacsony igények támasztása, illetve a kockázat elkerülése262
A hibák mentegetése vagy mások vádolása264
Veszélyeztetett serdülők266
Alacsony önbecsülés és önmagunk megbüntetése267
Éreztetni kell, hogy szabad hibázni is270
A gyermekek kifejezésre juttathatják negatív érzelmeiket is272
Az érzelmek kezelésének fontossága273
Az érzelmek kezelésének megtanulása275
Megbirkózás a veszteségekkel276
Miben segít az érzelmek kifejezése?278
Az empátia hatalma279
Az öt másodperces szünet281
Mi a teendő, ha a gyermek nem fogadja el az empátiát?284
Amikor a szülők fejezik ki negatív érzelmeiket285
Ne terheljük érzelmeinkkel gyermekeinket287
Ne érdeklődjük gyermekeink érzései iránt289
Amit a szülők elfojtanak, azt a gyermekeik kifejezik291
A család fekete báránya293
A gyermekekkel érzetetni kell, hogy nuygodtan kifejezhetik negatív érzelmeiket is294
Nem baj, ha egy gyermek többre vágyik, mint amennyit kap295
A vágytól való félelem296
A hála kimutatása298
Engedély az alkudozásra299
A nemet mondás megtanulása301
Tíz módszer a nemet mondásra302
A kérés előadása303
A kérésmód modellezése304
A kérések ereje305
Nem szabad túl sokat adni306
A gyermekek mindig egyre többet akarnak307
Elvált szülők gyermekei308
Az emberl szellem legbenső vágy309
A gyermekeknek szabad nemet mondania, de a mama és a papa a főnök311
A szülők hatása gyermekeikre313
Megbirkózás a negatív érzelmekkel314
A kognitív képességek kifejlődése315
A kisgyermeknek erős biztonságérzetre van szükségük317
A kisgyermekek memóriája másképpen működik318
Küzdelem az akaratossággal319
Egyensúly elérése a szabadság és az irányítás között320
Az irányítás elvesztésével kapcsolatos két probléma322
Az érettség kilenc esztendőnkénti fokozatai323
A felelősségtudat kialakulása324
A generációs különbségek megértése325
A válás és a nemzedéki vonal327
A serdülők irányítása329
Segítség kérése más szülőktől330
Az öt alapelv gyakorlati alkalmazása332
Anyák és lányaik333
Apák és lányaik333
Anyák és fiaik334
Apák és fiaik335
A serdülők titokban tiszteletet éreznek a korlátok iránt336
Mi a teendő, ha a gyermekünk kábítószereket szed338
A tiszteletlen beszéd kezelése339
Engedély a szabados beszédre340
Döntések meghozatala342
A hétéves ciklusok343
Miért lázadnak a serdülők345
A serdülőkkel való kommunikáció javítása345
Tartsuk tiszteletben a serdülők véleményét347
A serdülők ideiglenes távoltartása a családtól350
A "Ne tedd ezt" helyett használjuk az "Ezt tedd" megfogalmazást351
Időnként meg kell kérdeznünk gyermekeink véleményét352
A nevelés nagy felelősség353
A nagy lehetőség354

John Gray

John Gray műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: John Gray könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv