kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Zeneműkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Vászon |
| Oldalszám: | 312 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-330-299-4 |
| Megjegyzés: | Kottákkal. |
| Előszó | 7 |
| Rövidítések | 13 |
| Hangszerválasztás, előadói praxis és stílus | |
| A Haydn-kor billentyűs hangszerei | 19 |
| Helyzetkép | 19 |
| Bécs | 21 |
| London | 27 |
| Az eltűnt Haydn-hangszerek | 30 |
| Milyen hangszerre fogalmazott Haydn? | 33 |
| A mai előadó hangszerválasztása | 39 |
| A kottázási konvenciók megismerésének szükségessége | 43 |
| Bevezetés az íráskonvenciók (kiskottás hangok, díszítések) olvasásába | 46 |
| C. P. E. Bach a manírokról általában | 48 |
| Előkék | 49 |
| Trillák | 54 |
| Doppelschlag; Haydn-ornamens | 57 |
| Mordent | 66 |
| Anschlag | 69 |
| Schleifer | 69 |
| Schneller | 71 |
| A fermata díszítése; cadenzák Haydn szonátáiban | 72 |
| Egyes pontozott és triolás ritmusokról | 75 |
| Arpeggiók, kiskottás futamok | 84 |
| A díszített ismétlések kérdéséről | 88 |
| A kottaképről és a kötött szólamvezetésről | 93 |
| Billentésmódok és artikulációk | 97 |
| A dinamika és az akcentusok jelölésének mértéke, kísérletei Haydn kottázásában | 107 |
| Gondolatok a Haydn-stílus tempóiról | 117 |
| A szonáták műfaji és történeti tipológiája | |
| A korai szonáták divertimento és partita szerkezete | 127 |
| A hiteles szonáták elkülönülése | 127 |
| A többtételes szerkezet-típusok | 128 |
| A menüettek tipológiai változatossága | 130 |
| Haydn szóló zongoraszonátáinak érett korszaka: áttekintő adatok és történeti hipotézisek | 132 |
| A korszak kezdete | 132 |
| A szonáták száma, hitelességi problémák, időrendi eloszlás | 133 |
| Stíluskorszakok és sorozatok áttekintése a zene társadalmi életének tükrében | 135 |
| Műfajok, típusok keletkezése és átalakulása | 140 |
| Áttekintő adatok a többtételes szerkezetet felépítő metrum- és tempó-választékról | 147 |
| Áttekintés a tétel-formákról és a többtételes struktúrákról | 156 |
| Hangnemválasztás és a tétel-tonalitások kapcsolata | 166 |
| Tételszerkezetek és -stílusok; A nyelv és a szerkesztés | |
| Haydn fogalmazásmódjáról és az elemző módszerekről - bevezetés | 175 |
| Első fejezet: A szonátafőtétel | |
| A szonátafőtételek számba vétele és típuscsaládjai | 180 |
| Nyelvi-grammatikai kérdések; terminológia | 184 |
| Az expozíció terve | 190 |
| A főtéma | 196 |
| A főtéma folytatása: második tématerület, zárómotívumok, fantázia-betétek | 219 |
| A kidolgozási rész stratégiái | 233 |
| Repríz-problémák | 244 |
| Második fejezet: Egyéb tételtípusok | |
| Szonáta-elvű finale- és scherzo-formák | 248 |
| Szonáta-elvű lassútételek | 252 |
| Menüett-típusok | 260 |
| Rondó- és variáció-elvű gyorstételek | 269 |
| Variációs lassútételek, 2-témás variációk | 274 |
| Fantázia és capriccio zongoratételek | 285 |
| Függelék | |
| A szonáták jegyzéke: Adatok és kalauz | 291 |
| Diszkográfia | 301 |
| Irodalom | 303 |
| Név- és tárgymutató | 307 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.