Előszó
A marketing sajátos tudomány és gyakorlat. Egyrészt azon a több évszázados, több évezredes gyakorlati ismeretanyagon alapul, amelyet ezalatt nemzedékek sora halmozott fel, másrészt számos új...
Tovább
Előszó
A marketing sajátos tudomány és gyakorlat. Egyrészt azon a több évszázados, több évezredes gyakorlati ismeretanyagon alapul, amelyet ezalatt nemzedékek sora halmozott fel, másrészt számos új területtel, s e területek elemzésével bővült ki a 20. században.
A piacgazdaságban a marketing a gazdasági létezés lehetőségének alapeleme. A marketing olyan a vállalkozások számára, mint az oxigén az élőlényeknek. Ha nincs, vagy csak kevéssé alkalmazzák, akkor előbb-utóbb a vállalkozás fejlődése megtorpan, majd hanyatlásnak indul. A vevőközpontú gondolkodás és alkalmazása a mindennapok sikerének záloga.
A rendszerváltás óta a marketing szerepe Magyarországon is felértékelődött. Ennek egyik határozott jele a marketing és reklámügyintézői középfokú, és a menedzseri felsőfokú szakmai képesítés állami elismerése. A fejlődés mára abba az állapotba jutott, hogy a képzés tömegessé válása tankönyv megírását tette szükségessé és lehetővé.
E könyv ezeknek az igényeknek kíván megfelelni akkor, amikor a marketing alapvető kérdéseit igyekszik megfogalmazni a tanulók számára. A fogyasztói magatartás, a marketingkutatás, a piacszegmentálás- célpiacválasztás, a pozicionálás, a termék-, az ár-, az értékesítés- és a marketingkommunikációs politika tárgyalása lehetőséget ad arra, hogy az Olvasó megismerkedhessen az üzleti alapműveltség fő elemeivel, a kérdések és a feladatok pedig biztosítják a megszerzett tudás ellenőrizhetőségét és elmélyítését. Minden tárgy tanulása elmélyedést, koncentrálást igényel, s ez nincs másképpen a marketing esetében sem. Remélem, hogy aki erre fordítja idejének egy részét, a későbbiekben nem bánja meg ezt az ismerkedést. Köszönöm a Göttinger Kiadó munkatársainak áldozatos munkáját, a lektorok hasznos véleményét, javaslatait, munkatársaim ötleteit, adatgyűjtésben való közreműködésüket.
Vissza