A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketing-reklám-piackutatás I.

Szerző
Lektor

Kiadó: Göttinger Kiadó
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 191 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 18 cm
ISBN: 963-85941-4-4
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 59639. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A marketing sajátos tudomány és gyakorlat. Egyrészt azon a több évszázados, több évezredes gyakorlati ismeretanyagon alapul, amelyet ezalatt nemzedékek sora halmozott fel, másrészt számos új... Tovább

Előszó

A marketing sajátos tudomány és gyakorlat. Egyrészt azon a több évszázados, több évezredes gyakorlati ismeretanyagon alapul, amelyet ezalatt nemzedékek sora halmozott fel, másrészt számos új területtel, s e területek elemzésével bővült ki a 20. században.
A piacgazdaságban a marketing a gazdasági létezés lehetőségének alapeleme. A marketing olyan a vállalkozások számára, mint az oxigén az élőlényeknek. Ha nincs, vagy csak kevéssé alkalmazzák, akkor előbb-utóbb a vállalkozás fejlődése megtorpan, majd hanyatlásnak indul. A vevőközpontú gondolkodás és alkalmazása a mindennapok sikerének záloga.
A rendszerváltás óta a marketing szerepe Magyarországon is felértékelődött. Ennek egyik határozott jele a marketing és reklámügyintézői középfokú, és a menedzseri felsőfokú szakmai képesítés állami elismerése. A fejlődés mára abba az állapotba jutott, hogy a képzés tömegessé válása tankönyv megírását tette szükségessé és lehetővé.
E könyv ezeknek az igényeknek kíván megfelelni akkor, amikor a marketing alapvető kérdéseit igyekszik megfogalmazni a tanulók számára. A fogyasztói magatartás, a marketingkutatás, a piacszegmentálás- célpiacválasztás, a pozicionálás, a termék-, az ár-, az értékesítés- és a marketingkommunikációs politika tárgyalása lehetőséget ad arra, hogy az Olvasó megismerkedhessen az üzleti alapműveltség fő elemeivel, a kérdések és a feladatok pedig biztosítják a megszerzett tudás ellenőrizhetőségét és elmélyítését. Minden tárgy tanulása elmélyedést, koncentrálást igényel, s ez nincs másképpen a marketing esetében sem. Remélem, hogy aki erre fordítja idejének egy részét, a későbbiekben nem bánja meg ezt az ismerkedést. Köszönöm a Göttinger Kiadó munkatársainak áldozatos munkáját, a lektorok hasznos véleményét, javaslatait, munkatársaim ötleteit, adatgyűjtésben való közreműködésüket. Vissza

Tartalom

A marketing fogalma és fejlődése9
Szükséglet, igény, kereslet10
A marketing fejlődésének fő állomásai12
A marketing modern értelmezése16
Makro- és mikromarketing17
A marketing gondolkodás főbb szakaszai19
Piac jellemzői, célpiac meghatározása23
A célpiac meghatározásának folyamata23
A fogyasztói igény és kereslet elemzés24
A célpiac kijelölése30
A célpiachoz igazodó marketing-mix kidolgozása34
A marketing információs adatbank37
A marketingkutatás fogalma és területei38
A markeringkutatás folyamata39
A primerkutatás módszerei46
A beszerzés51
A szervezeti piacok típusai és jellemzőik51
A szervezeti vásárlás döntési folyamata55
A szervezeti vásárlók magatartását befolyásoló tényezők58
A fogyasztói magatartás61
Az egyéni vásárlás döntési folyamata, pillanatvásárlás61
Vásárlói szerepkörök64
A vásárlói döntést meghatározó tényezők65
A termék fogalma és életciklusa77
A termék fogalma és osztályozása77
Termékvonal és termékválaszték81
A termék életciklus szerepe a marketingben82
A termékfejlesztés87
A szolgáltatások90
A termékek márkázása93
A termékminőség, a design, a termék csomagolása96
Az árpolitika99
Az árpolitika céljai99
Az árakat meghatározó tényezők103
Az árképzés folyamata és elvei106
Az árkialakítás alapvető módszerei108
Az árképzés speciális formái111
Értékesítési politika115
Az értékesítési csatornák típusai115
Az értékesítési intenzitása116
A közvetítők funkciói119
Milyen szervezetek közvetítenek a termelők és a vevők között?124
A kommunikációs politika135
A marketingkommunikáció folyamata és hatásmechanizmusa136
A reklám138
Az értékesítésösztönzés146
A személyes eladás149
A propaganda153
A közönségkapcsolatok (PR)153
A vállalati stratégiák. A piaci versenyszemlélet alapjai159
A vállalkozások környezetének fő elemei159
A versenykörnyezet elemei160
A marketingtervezés sajátosságai168
A stratégiai tervezés módszerei173
A marketing jogi vonatkozásai181
A marketing jogi vonatkozásai181
Etika a marketingben189

Józsa László

Józsa László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Józsa László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv