A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A vizualitás szerepe a tanításban I-II.

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A vizualitás, amely tanácskozásunknak kiemelt tárgya lesz, mint kifejezés nem új, de elterjedését egy friss keletü szókapcsolatnak, az "audio-vizuális" névnek köszöni. Magányosan alig találkozunk... Tovább

Előszó

A vizualitás, amely tanácskozásunknak kiemelt tárgya lesz, mint kifejezés nem új, de elterjedését egy friss keletü szókapcsolatnak, az "audio-vizuális" névnek köszöni. Magányosan alig találkozunk vele a pedagógiában, jóllehet napjaink közlőrendszere a vizualitás elvei szerint fejlődik, vagy - a gyorsuló időben, a kommunikációs rendszerrel szemben támasztott követelmények miatt - rövidesen erre kényszerül. A pedagógiai nyelvhasználat leginkább a rajztanitással hozza összefüggésbe a vizualitást /"vizuális nevelés"/ ami csak részben helyes, s a fogalom erős szűkitéséhez vezetett. Az auditivval való kapcsolás viszont feloldja a fogalmat az általánosságban; a feladat, amelyet a szókapcsolat magában rejt, csak annyi, hogy információt ne csak a fülnek, hanem a szem számára is adjunk. Az indok tapasztalatai: hallva és látva többet tanulhatunk s hamarabb, igy szerzett ismeretünk tartósabb. Más szóval: az audio-vizualitás szókapcsolatban a második tag a vizuális szemléltetéssel azonosul. Vissza

Tartalom

I. kötet
Balogh Jenő: Vizualitás a pedagógiában
Bevezetés5
A vizuális kép21
A képzet31
A szemlélet40
Szemléletesség, szemléltetés45
Zárszó59
Jászberényi Andrásné: Vizuális tanitás az általános iskola I-II. osztályában
A követelmények és a pedagógiai visszacsatolás problémája61
A vizuális módszer66
Gyakorlati rész75
Összefoglalás110
Csiszér Béla: Az irodalmi szemlélet vizuális megalapozása115
Csiszér Béla: Vizuális absztrakciók alkalmazása a történelem-tanitásban135
Nagy Miklós: A kép és a tanulórajz szerepe a biológia tanitásban153
Agárdy Árpád: Táblai szemléltetés a gimnáziumi biológiatanitásban163
Dombai Sándor: A matematikai szemlélet vizuális alapozása178
Molnár Géza: A vizualitás helye és szerepe a kémiai szemlélet alakitásában200
Szulovszky Gyula: A vizualitás néhány elvi kérdése a mezőgazdasági gyakorlat tanitásában214
Horváth Imre: A vizualitás mint a rajztanitás szemléleti alapja222
Fekete Borbála: Néhány megjegyzés /a rajztanitással kapcsolatos problémákhoz/234
Lipták László: A vizualitás, a vizuális nevelés helye és szerepe a testnevelésben239
Gazda László: A felügyelet és az iskolavezetés feladatai a vizuális nevelés fejlesztésében259
Dr. Simon Gyula: Zárszó274
II. kötet
Dr. Simon Gyula: Megnyitó beszéd283
Balogh Jenő: Vizualitás és pedagógia287
Juhász Ferenc: Gondolatok a konferencia kiállitásán310
Gabriel Győző: Szakmüveltség és vizualitás316
Sárosi Rezső: Kiegészités /a vizualitás és szakmüveltség c. előadáshoz/324
Váradi Tibor: Kiegészités /a vizualitás és szakmüveltség c. előadáshoz/329
Tamás Ervin: A vizualitás és a müvészetet pártoló közönség nevelése331
Vinkler László: A müvészetszemlélet tanithatóságáról334
Dr. Domonkos Imre: A vizuális müvelődési szakosztály362
Balogh Jenő: A szekcióviták összefoglalása369
Faludi Szilárd: Zárszó379
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv