1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

C példatár

Alapalgoritmusok/C programozói fogások!Adatszerkezetek megvalósítása/Implementációs kérdések/Versenyfeladatok

Szerző
Lektor

Kiadó: Panem Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 308 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-545-431-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Minden programozási nyelvet egyszerűbb és bonyolultabb feladatok önálló megoldásával, saját programok megírásával, lefuttatásával, tesztelésével lehet a legkönnyebben elsajátítani. Ugyanakkor egy... Tovább

Előszó

Minden programozási nyelvet egyszerűbb és bonyolultabb feladatok önálló megoldásával, saját programok megírásával, lefuttatásával, tesztelésével lehet a legkönnyebben elsajátítani. Ugyanakkor egy programozási nyelv megtanulásánál sokat segítenek a mintaprogramok, receptek, programozási fogások. Különösen igaz ez a C-re, köszönhetően annak, hogy a C a magas szintű programozási nyelvek között a leginkább gépközeli nyelv.
A C már hosszú évek óta a procedurális jellegű alkalmazásfejlesztés nyelve, a gyakorlatban igen nagy népszerűségnek örvend. Ugyanakkor a felsőoktatásban is általánosan használt, és az utóbbi években a különböző szintű programozási versenyek egyik hivatalos nyelvévé vált.
A C példatár tankönyv, a C programozási nyelv gyakorlati alkalmazásába nyújt betekintést. A legegyszerűbb példáktól kezdve a nemzetközi programozói versenyeken előforduló feladatokig vezeti végig az olvasót, bemutatva a nyelv kínálta lehetőségeket egy-egy probléma vagy algoritmus hatékony kódolására. A példatár nem magát a nyelvet ismerteti. A feladatok megoldásaiban szereplő programkódok feltételezik a C nyelv ismeretét, nem térünk ki külön a nyelvi elemek tárgyalására, csupán az alkalmazásukra mutatunk példákat. Egyes feladatoknál azonban - különösen a versenyfeladatoknál, ahol az algoritmusok bonyolultsága indokolja - részletesen tárgyaljuk a választott algoritmus működését. Vissza

Tartalom

Előszó 9
1. Bevezetés 11
1.1. Hasznos programozási tanácsok 13
1.2. A feladatok forrásai 14
1. Egyszerű feladatok 19
2. Egyszerű adattípusok és vezérlési szerkezetek 21
3. Származtatott adattípusok 34
3.1. Tömbök 34
3.2. A tömb és a mutató 41
3.3. Sztringkezelés, könyvtári sztringkezelő függvények használata . . 52
4. A C nyelv további eszközei 72
4.1. Állománykezelés 72
4.2. Az előfordító és a makrók 84
4.3. Változó paraméterszámú függvények 84
4.4. A program paraméterei és visszatérési értéke 86
4.5. A függvény mint típus 88
5. Adatszerkezetek megvalósítása 95
5.1. Láncolt listák 95
5.2. Rendezések és keresések egydimenziós tömbben 107
5.3. Fák 113
6. C-implementációk 124
II. Programozói versenyek feladatai 137
7. Matematikai feladatok 139
7.1. Pi 139
7.2. Goldbach sejtése 142
7.3. Vonatok 143
7.4. Egyiptomi törtek 146
7.5. Számrendszerváltás 148
8. Szimuláció 151
8.1. Josephus 151
8.2. Veremváros 154
9. Sakk 157
9.1. NyargaLó 157
9.2. Hány huszár? 165
9.3. A nyolc királynő problémája 168
10. Dinamikus programozás 175
10.1. Jill kerékpározik 175
10.2. Maximális összeg 180
11. Labirintus 186
11.1. Az útvonal feltérképezése 186
11.2. Labirintus 193
12. Formázott kimenet 198
12.1. Háromszöghullám 198
12.2. LCD-kijelző 200
13. Egyéb feladatok 206
13.1. Szelektív hulladékgyűjtés 206
13.2. Szerelvényrendezés 209
13.3. Óramutatók 211
13.4. Milyen nap van? 213
13.5. DNS-rendezés 216
III. Nemzetközi versenyfeladatok 221
14. Közép-európai Informatikai Diákolimpia, 2002, Kassa,
Szlovákia 223
14.1. Bugs Integrated, Inc 223
14.2. A Hódító zászlóalja 225
14.3. A díszes kerítés 228
14.4. Az országút és a hét törpe 229
14.5. A király őrei 232
14.6. Születésnapi parti 233
15. Közép-európai Informatikai Diákolimpia, 2003, Münster, Németország 236
15.1. Hanoi tornyai 236
15.2. Négyzet 238
15.3. A verseny 240
15.4. Gyöngy nyaklánc 242
15.5. Shift regiszter 244
15.6. Kirándulás 246
16. Nemzetközi Informatikai Diákolimpia, 2002, Yong-In, Dél-Korea 248
16.1. A neveletlen béka 248
16.2. A felosztott Utópia 251
16.3. XOR 254
16.4. Kötegütemezés 256
16.5. Buszterminálok 258
16.6. Két rúd 260
17. Nemzetközi Informatikai Diákolimpia, 2003, Kenosha, USA 264
17.1. Csapások fenntartása 264
17.2. Kódok összehasonlítása 266
17.3. Csökkenő 268
17.4. Melyik tehén? 270
17.5. Bámulatos robotok 272
17.6. A látható határvonal 275
18. ACM közép-európai döntő, 2002, Varsó, Lengyelország 277
18.1. Család 277
18.2. Intervallumok 279
18.3. Egyirányú forgalom 280
18.4. Rombuszok 281
18.5. Szerverek 283
18.6. Solitaire 285
18.7. Menetrend 286
18.8. Falánk Steve 288
19. ACM közép-európai döntő, 2003, Varsó, Lengyelország 289
19.1. Könnyű feladat? 289
19.2. Kötegelés 291
19.3. Levágás 293
19.4. Dobókockaverseny 294
19.5. Novemberi eső 290
19.6. Focilabda 298
19.7. Melyik a következő? 299
19.8. Megáll vagy nem áll meg? 300
19.9. A Maximalizáló minimalizálása 302
Irodalomjegyzék 305
Tárgymutató 307
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv