1.029.839

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kihívások és válaszok: Új pályán az iskolarendszerű felnőttoktatás

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Hagyománnyá vált, hogy a Felnőttoktatási Akadémián elhangzott előadásokat kötetbe gyűjtve megjelentetjük. Az elmúlt évben ezt CD-re másolva tettük meg, de számos jelzés érkezett kollégáinktól,... Tovább

Előszó

Hagyománnyá vált, hogy a Felnőttoktatási Akadémián elhangzott előadásokat kötetbe gyűjtve megjelentetjük. Az elmúlt évben ezt CD-re másolva tettük meg, de számos jelzés érkezett kollégáinktól, amelyekben jelezték, nem tartják ezt még jó megoldásnak. Részben az egyes intézmények technikai feltételei, részben pedig a szokások azok, amelyek a hagyományos, kötetekben testet öltő szövegközlés mellett „törtek lándzsát". Ebben az évben tehát, méltányolva a kéréseket, visszatérünk a korábban alkalmazott megoldáshoz.
A 2001. a kerettantervek bevezetésének éve volt s ezért érthető, hogy ez a kérdés alkotta a konferencia központi témáját, valamilyen módon minden előadás erre reflektált. A konferencia szervezésekor két dolgot tartottunk fontosnak:
• Szerettünk volna részben az előadások, részben a konzultációk, fórumok alkalmával konkrét, gyakorlati tanácsokat adni az intézmények jelenlévő képviselői számára, hiszen tudtuk, hogy a kerettantervek bevezetése számos gondot és problémát vet fel a napi munka során, de ugyanakkor
• szerettünk volna arra is rávilágítani, hogy miért volt elkerülhetetlen a kerettantervek bevezetése úgy és abban a formában, ahogy ez megtörtént az iskolarendszerű felnőttoktatás számára. Ezért az előadók kiválasztásakor és az előadások témájának a meghatározásakor törekedtünk arra, hogy megjelenjen az a nemzetközi környezet, világossá váljon az a kihívás, amelyre a közoktatás e szektorának is elkerülhetetlenül válaszokat kell megfogalmaznia.
A kötet a konferencián elhangzott előadások utólag megszerkesztett változatait tartalmazza. Szeretnénk erről a megoldásról is néhány szót szólni:
• A korábbi kiadásokat a szakma örömmel fogadta, ám az előadások (sokszor) szó szerinti közlésével nem minden esetben tudtak megbarátkozni. Noha ennek a szövegközlési megoldásnak Magyarországon (is) komoly hagyománya van, az olvasók egy részét zavarta a rendelkezésére bocsátott szöveg stiláris „fésületlensége". Úgy gondoltuk, hogy a zavartalanabb olvashatóság érdekében előadóinktól szerkesztett szöveget kérünk, amelyek a gyulai konferencián elhangzott előadásokon alapulnak. Ez a megoldás lehetőséget nyújtott számukra ahhoz, hogy előadásaikhoz jegyzeteket fűzzenek, ezzel is elősegítve azt, hogy a konferencia kettős célkitűzése eredeti szándékainknak megfelelően valósulhasson meg: legyen hatékony
• információs fórum és
• egyúttal az akkreditációs pedagógus-továbbképző program második állomása. Vissza

Tartalom

Előszó 7
Halász Gábor:
Egész életen át tartó tanulás: az új oktatáspolitikai paradigma 9
Juhász József:
A felnőttoktatás néhány tanügyigazgatási kérdése 27
Polónyi István:
Az élethosszig tartó tanulás finanszírozási lehetőségei.
Javaslatok a felnőttképzési törvény feladatainak finanszírozási módszereire 37
Csoma Gyula:
Az andragógiai elmélet kialakulása és alapproblémái. Az iskolai képzés
helye az andragógia elméletben 63
Mayer József:
Kerettanterv az iskolarendszerű felnőttoktatás számára: válasz a kihívásra 89
Bajusz Klára:
Elfelejthetjük-e a felnőttek általános iskoláit 95
Singer Péter:
Önálló felnőttoktatási kerettantervek és újra külön tankönyvek
felnőttek számára 103
Fábián Györgyi:
A kommunikációs készség fejlesztése a felzárkóztató programban 107
Lada László:
Az iskolarendszerű felnőttoktatás szerepe a társadalmi mobilitásban 115
Juhászné Víg Éva:
Szocializáció és személyiségfejlesztés 119
Kerékgyártó László:
Kerettanterv a felzárkóztatáshoz szakiskolák számára 123
Cserné Adermann Katalin:
Andragógiai mérési, értékelési elvek és technikák 259
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv