792.205

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Az iskolai osztályközösség kialakulására ható tényezők

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 110 oldal
Sorozatcím: Pszichológia a gyakorlatban
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar 
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kihajtható melléklettel.

Fülszöveg

A szerző tanulmányában a gyermekközösségek és az iskolai osztályközösségek és az iskolai osztályközösségek közös, illetve eltérő jellegét hasonlítja össze. Az első részben az értelem fejlesztésének olyan módjait ismerteti, amelyek elősegítik az iskolai közösség összetartozásának kialakítását, s a tanítási anyagon mutatja be az öntevékeny tanítási módszerek alkalmazását. A második részben az érzelmi tényezők változásait és fejlődését kíséri nyomon a játszó gyermekcsoportoknál, az első osztályos tanulók környezetében és a fejlettebb osztályközösségekben. A harmadik részben a vezető szerepének fontosságát vizsgálja a vezető személyiségéből fakadó hatások tükrében. A negyedik részben bemutatja, hogy milyen hatással vannak a tárgyak, anyagok és eszközök az óvodáskorú és az iskoláskorú gyermekekre, ennek kapcsán eddig még nem ismertetett, de a gyakorlatban bevált taneszközöket is leír.
A tanulmány a pszichológusok, pedagógusok, egyetemi hallgatók mellett a szülők érdeklődésére is számot... Tovább

Tartalom

Az értelmi tényezők szerepe a különbözően fejlett gyermeki közösségekben
A kezdetleges gyermeki közösségek és az értelmi színvonal9
Az iskolába kerülő gyermekek értelmének fejlettsége és fejlesztése az osztályközösség kezdeti kialakulásakor10
Az értelem fejlesztése és a közösség kialakítása a tanításban. (A kérdés és a közlés. Öntvékenység és kérdés kapcsolata13
Az értelmi színvonal fejlődése és az osztályközösségek fejlettségének összefüggése (Gondolkodási műveletek a nyelvtanban. Feladatlap mint az öntevékenység és egymást segítés eszköze. Földrajzi alapfogalmak megértése. Számtanpélda: közös kíváncsiság, öntevékeny megoldás.)17
Az érzelmi légkör hatása a csoport fejlődésére
Az érzelmi légkör kialakulása az óvodáskorú gyermekeknél35
Az osztályközösség mint új környezet és az iskolai érzelmi légkör kialakulásának kezdete (Egy I. osztály első napja.)37
Az érzelmi légkör a fejlettebb osztályközösségekben (Az erkölcsi fogalmak kialakulása. A valódi közösséget alkotó tényezők. Valódi közösség - egymás mellett élők.)39
A vezetők személyiségének hatása
A gyermekcsoportok és gyermekközösségek gyermekvezetői49
A gyermekvezetők személyisége49
A pedagógus személyisége (Aktív művész, passzív művész, aktív nem-művész, passzív nem-művész. Pozitív, negatív és részleges hatás. Értelemre és érzelemre hatás, tekintély és példamutatás.)56
Tárgyak, anyagok, eszközök jelentősége a gyermeki közösségek kialakulásában77
Tárgy, anyag, eszköz szerepe az óvodában
Tárgy, anyag, eszköz szerepe az iskolában (Magukkészítette iskolai eszközök. Just-féle számtábla.)80
A kezdetleges gyermeki közösségek és az osztályközösségek összehasonlítása az osztályközösségek keletkezésekor91
A kezdetleges és fejlett osztályközösségek összehasonlítása94
Tájékoztató irodalom103

Justné Kéry Hedvig

Justné Kéry Hedvig műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Justné Kéry Hedvig könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az iskolai osztályközösség kialakulására ható tényezők Az iskolai osztályközösség kialakulására ható tényezők Az iskolai osztályközösség kialakulására ható tényezők Az iskolai osztályközösség kialakulására ható tényezők Az iskolai osztályközösség kialakulására ható tényezők

A borító kissé elszíneződött, töredezett.

Állapot:
1.240 ,-Ft
6 pont kapható
Kosárba