1.034.202

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az olvasástanítás pszichológiai alapjai

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Könyvkötői kötés
Oldalszám: 109 oldal
Sorozatcím: Pszichológia a gyakorlatban
Kötetszám: 10
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 12 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

"Az olvasás írásban rögzített beszédegységek értelmes felfogása" (Kainz 1956). Olvasás közben ismét gondolattá alakítunk át egy vizuális jelekből álló sort, mely úgy keletkezett, hogy valaki... Tovább

Előszó

"Az olvasás írásban rögzített beszédegységek értelmes felfogása" (Kainz 1956). Olvasás közben ismét gondolattá alakítunk át egy vizuális jelekből álló sort, mely úgy keletkezett, hogy valaki gondolatait vizuális jelekből álló sort, mely úgy keletkezett, hogy valaki gondolatait vizuális jelek segítségével fejezte ki. E folyamatnak fontos közbenső lépcsője a gondolatok szabatos nyelvi alakban való kifejezése. A kibernetika nyelvét használva az olvasást egyfajta dekódolásnak tekinthetjük.
Az összes írásrendszerek közül az általunk is használt betűírás van a legszorosabb kapcsolatban a beszéddel, mert a folyamatos beszéd hangjainak jelsorrá való átalakításán nyugszik. Egyúttal teljes mértékben jelrendszer, ellentétben pl. az ideogrammákkal, melyek szimbólumok, a fogalmakat többé-kevésbé képszerűen jelenítik meg: nem annyira jelölik, mint inkább ábrázolják őket.
Az olvasást ismeretközlő és informáló szerepe kultúránk és munkánk nélkülözhetetlen eszközévé teszi. Tanításának jelentősége túlszárnyalja bármely más tantárgyét általában. Az olvasás kultúrtechnika: nélkülözhetetlen eszköz a művelődés minden fokán. Elsajátítása erősen befolyásolja a gyermek későbbi iskolai teljesítményeit a többi tárgyban. A tankönyvek jellege megköveteli, hogy az olvasás tempója elég gyors és technikája annyira mechanikus legyen, hogy ne kösse le a gyermek teljes figyelmét és ne eméssze föl munkaerejét, hanem maradjon lehetőség a szöveg megértésére, sőt a lényeg kiemelésére is. Vissza

Tartalom

Meixner Ildikó: Az olvasástanítás akusztikus-motoros tényezői
Bevezetés7
Az olvasás fogalma7
A sikeres olvasástanulás feltételei8
Az olvasás tanításának főbb irányai9
Az olvasástanítás során jelentkező nehézségek, pszichológiai elemzésük, megoldásuk18
Dyslexia és olvasástanulási zavarok18
A felhasznált adatok eredete21
Az olvasás előkészítése25
A betűtanítás28
Az összeolvasás41
Szövegolvasás. Szavak olvasása50
Szövegolvasás. Mondatok olvasása60
Az olvasókönyv65
A "hanganalízis" és az írástanítás kapcsolata68
A pedagógus magatartása74
A problematikus gyermekek tanításában alkalmazott módszer összefoglalása77
Irodalom82
Justné Kéry Hedvig: Az olvasástanítás vizuális tényezői
A betűről85
A szókép és a szó92
A szöveg olvasásáról (A szövegolvasás nehézségei)102
Irodalom106
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv