A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Pedagógiai alapismeret I.

Pedagógiai terminológia/Pedagógiai breviárium/Jegyzet/kézirat

Szerző
Lektor

Kiadó: Student Szakkönyvüzlet Kft.
Kiadás helye: Zsámbék
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 186 oldal
Sorozatcím: A korszerű pedagógia útjai...
Kötetszám: 3
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Pedagógiai alapismeret I. című tankönyv praktikus elméleti és gyakorlati ismeretek rendszerezett gyűjteménye. Azokról az alapfogalmakról, témakörökről kívánok vázlatos áttekintést adni, amelyek... Tovább

Előszó

A Pedagógiai alapismeret I. című tankönyv praktikus elméleti és gyakorlati ismeretek rendszerezett gyűjteménye. Azokról az alapfogalmakról, témakörökről kívánok vázlatos áttekintést adni, amelyek megítélésem szerint nélkülözhetetlenek a PEDAGÓGIA és a jelen nevelési-oktatási-képzési kérdéseinek megértéséhez. A társadalmi, gazdasági korszakváltás, a magyar közoktatásügy a pedagógiai gondolkodás teljes átalakulását sürgeti. Új pluralista társadalmi modellre és új pedagógiai, oktatáspolitikai paradigmára van szükség. Szükségszerűen megjelenik a nevelés és az oktatásügy pluralizálódása. A pedagógia válságának, a kiút keresésének, reformjának, a nagy változásoknak, az erőteljes korszerűsítésnek az időszakát éljük. A pedagógia útvesztőiben nehéz az eligazodás. A jelenlegi gyorsan változó világban ajánlom ezt a könyvet a pedagógusjelöltek, a pedagógiai és oktatáspolitikai kérdések iránt érdeklődő elméleti, gyakorlati szakemberek figyelmébe. A pedagógiai kiadvány széles területeket átfogó, új módon rendszerező, szintetizáló mű. A pedagógiai kutatás eredményeit felhasználva, sajátos szempontok szerint választott rendező elvek alapján fogja rendszerbe a társadalom makró és mikró környezetének átalakulására, a pedagógiai paradigmaváltásra, a nevelésügyi, oktatásügyi pluralizmusra vonatkozó ismereteket. Minden tudománynak megvan a sajátos szaknyelve, kifejezés és műszókincse (terminológiája). Egy tudományban való eligazodás és jártasság alapvető feltétele szaknyelvének elsajátítása. "Pedagógiául" csak az tud, aki érti és beszéli szaknyelvét, tisztában van a szavak és kifejezések jelentésével és tartalmával, amelyek a pedagógia legáltalánosabb fogalmainak, kategóriáinak nyelvi alapjai. Nem szükséges bizonyítani mennyire lényeges, hogy egy tudomány egyértelmű fogalmakat használjon. Természetesen mindez különösen vonatkozik a pedagógia tudományára is. Vissza

Tartalom

I. fejezet: Előszó 1
II. fejezet: Gazdasági-társadalmi korszakváltás, a magyar közoktatásügy alakulása, jelentősebb állomásai, periódusai 1944-től napjainkig 6
III. fejezet: A neveléstörténet fogalmi rendszere, kutatási módszerei, interdiszciplináris kapcsolatai, periodizációja 31
IV. fejezet: Általános pedagógia 37
V. fejezet: Pedagógushivatás, pedagógusmesterség 81
VI. fejezet: Bevezetés a pedagógiai kutatómunkába, a kutatás módszertanába 97
VII. fejezet: Didaktika (oktatáselmélet) 108
VIII. fejezet: Útmutató a főiskolai hallgatók részére az előadások és a szakirodalom jegyzeteléséhez 179
IX. fejezet: Ajánló bibliográfia 184

Kádár Gyula

Kádár Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kádár Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv