1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Leckegondok a családban

Szerző
Lektor

Kiadó: Gondolat Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Varrott papírkötés
Oldalszám: 212 oldal
Sorozatcím: Élet és Tudomány Kiskönyvtár
Kötetszám: 16
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 11 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

E könyv hasznáról és - használatáról3
Adhatunk-e receptet?
Hogyan használjuk ezt a könyvet?
Mindent megpróbáltunk, de semmi sem használt!9
Nem használt sem a szépszó, sem a verés9
Nem használ a "szépszó" - Nem használ a verés sem
Nem használnak a jutalmazás, a büntetés fogásai sem14
Miért nem válnak be a fogások!
És a negyedik - a szidás?18
Néhány szó külön is a dícséretről és a megszégyenítésről 19
Kikérdezés, magyarázás, magolás21
"Szóról szóra tanuld!"
"Ne magold szóról szóra!"
"Mondd saját szavaiddal"
"Felelj a kérdésekre!"
"Mondd el összefüggően!"
Kérdezni is tudni kell!
Kisegíteni is tudni kell!
Magyarázat, külsőleges jelek alapján
Így tanulj, úgy tanulj!26
Ha mi szülők sem vagyunk egységesek és következetesek - mit várhatunk a gyerektől?27
Ahányan, annyiképpen?
A nevelés egysége
Ma így, holnap úgy
Így csináltuk rosszul - de hogyan csináljuk jól?31
Tanuljon meg a gyerek tanulni!33
Az emlékezés két módja és a tanulás három módszere34
Mechanikus és gondolati emlékezés
Feldaraboló, egybefoglaló és vegyes tanulási módszer
A gondolati emlékezés és a vegyes módszer a leggazdaságosabb36
A gondolati emlékezés a gazdaságosabb
A vegyes módszer a gazdaságos
A tanulás módszere a lecke természetétől és a gyerek életkorától függ
Napi lecke és az alapok pótlása, s a gondolati emlékezés42
Ha a megértéshez nincs szükség pótlásra
A pótlás nehézségei
A pótlás nehézségeinek megoldása
Előzzük meg, hogy pótlásra kerüljön a sor
Ismét a gyors sikerről és kisebb fáradságról - ezúttal a vegyes tanulással kapcsolatban46
Miért nem szeretik a gyerekek a vegyes módszert?
Hogyan vegyük rá a gyereket a vegyes tanulási módszerre?
Harmadszor is a gyors sikerről és kevés fáradságról, - most a gépies készséggel kapcsolatban49
Mi a készség?
A készség: tehermentesítés
A készségek elsajátítása
Gyakorlás, de nem akármilyen
Napi lecke, és a készségek pótlása
Negyedszer is a kevés fáradság és gyors siker kérdése - ezúttal az érdeklődéssel kapcsolatban60
Önkénytelen és szándékos figyelem - érdeklődés és akarat
Az érdeklődés fejlesztése
Napi lecke, pótlás, érdeklődés
A kevés fáradságról és gyors sikerről, - ezúttal a szokással kapcsolatban72
Mi a szokás?
A szokás is tehermentesítés
A szokás kialakítása általában
A második természet kialakítása az otthoni tanulásban
A rossz szokások megelőzése
Utoljára a kevés fáradságról és gyors sikerről - most azonban a szülőkkel kapcsolatban78
Ismétlés, magyarázat, kikérdezés81
Mikor eredményes az ismétlés?
A magyarázatról elég ennyi!
A helyes kikérdezés
Ellenőrzés és önállóság87
Meggyőző ellenőrzés
Ellenőrzés és önellenőrzés - az önellenőrzés ellenőrzése
Az önállóság fokozatos növekedése, az ellenőrzés fokozatos csökkentése
Teljes önállóság - rovancsolásszerű ellenőrzés
Megéri-e?
A tanulás egészségtana92
A pihenés kötelessége93
Kétféle pihenés
Pihenés és tanulás aránya
Napirend
A hét vége; évközi szünetek
Nyári vakáció
Váltott tanulás99
Külön órák100
Első: az iskolai tanulás - Kivételek a szabály alól
Iskolai félelmek103
Kétféle félelem - Az önbizalom védelmében
Forduljunk szakemberhez!108
"Gyógypedagógiás" gyerekek és "csodagyerekek"
Túlzott mozgékonyság és túlzott lassúság
Közönyösek és túlérzékenyek
Öngyilkosság iskolásoknál
Vegyes problémák: a vérszegénységtől a balkezességig
"Eh, majd csak kinövi!'
"Ez a gyerek nem is normális!"
Szülők és pedagógusok116
Kölcsönös hibáztatás vagy kölcsönös megbecsülés117
Szülők helytelen magatartása a pedagógusokkal szemben
Pedagógusok helytelen magatartása a szülőkkel szemben
Hát mi is a panasz a pedagógusokra?
Sok lecke, kevés lecke
Verje-e a gyereket a pedagógus, vagy ne verje
A "kiabáló" pedagógus - "Le fogod írni százszor..."
Osztályozás, bizonyítvány
Legyünk tárgyilagosak - még "kicsapás" vagy iskolacsere esetén is129
Tanulószoba, napközi otthon, intézet131
Otthon is tanuljon-e a napközis gyerek?
A házitanító és a szülő
Családlátogatás, szülői értekezlet, iskolai fogadóórák, "intőkönyv"136
Családlátogatás
A szülői értekezlet
Fogadóórák
Az "intőkönyv"
Ha nem volna iskola
Tanulók és tantárgyak143
Milyen a gyerek, akinek tanulnia kell?144
Életkor, nem, típus, egyéniség
Összefüggésük
Alakíthatóságuk
Az örökölhetőségről
Életkori sajátosságok és a tanulás149
Fiúk, lányok sajaátosságai és a tanulás156
Típusbeli különbségek és a tanulás157
Egyéni sajátosságok és a tanulás. Egyéni bánásmód158
Állapotbeli sajátosságok és a tanulás160
Milyenek a tantárgyak, amelyeket a gyereknek tanulnia kell?161
Magyar nyelv és irodalom162
Idegen nyelvek175
Számtan (és mértan)180
Fizika, kémia192
Növénytan, állattan194
Földrajz196
Történelem200
Egészségtan201
Rajz202
Ének203
Testnevelés205

Kalmár Ernő

Kalmár Ernő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kalmár Ernő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv