A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Iskolakultúra 2009. október

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XIX. évfolyam 10. szám

Fülszöveg

ÉRTÉKEK ÉS ÉRTÉKPREFERENCIÁK AZ EURÓPAI ÉS A MAGYAR KÖZOKTATÁSBAN
Az iskola egyik alapvető feladata az értékközvetítés. Viszont felmerül a kérdés, hogy egy adott ország vagy térség iskolarendszerének működését mennyire befolyásolja az aktuális politikai és társadalmi helyzet. Milyen hatást gyakorol mindez a közvetítendő értékek körére? Vannak-e olyan, minden korban érvényes fundamentális értékek, amelyek a fennálló politikai és társadalmi rendszerektől függetlenül léteznek?

A TANÁR SZEREPE A TANULÓK SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉSÉBEN A TANÓRAI MOTIVÁCIÓS TECHNIKÁKON KERESZTÜL
A zágrábi és pécsi egyetemeken tanulmányaik megkezdésekor az angol szakra jelentkezett diákoknak már alkalmuk nyílt megismerni az idegen nyelvű írás különféle jellemzőit. Többek között olvasókként élményeket gyűjtöttek tankönyvi tartalmak, prózai szövegek és versek révén, megtanulták használni a nyelvi kódot grammatikailag helyes közlések alkotására, előrehaladtak szókincsük folyamatos kiterjesztésében és... Tovább

Tartalom

tanulmány
Zsolnai Anikó: Értékek és értékpreferenciák az európai és a magyar közoktatásban 3
Dohány Gabriella: Zenei műveltség értékelése a középiskolás fiatalok körében 13
Fényes Hajnalka: Horizontális és vertikális szegregáció az oktatásban nemek szerint 24
Hamar Pál - Huszár Ágnes: A közoktatási típusú sportiskolái kerettantervek tantervelméleti vonatkozásai 39
Lovorka Zergollern-Miletic - Horváth József: Eredetiség zágrábi és pécsi egyetemisták angol nyelvű írásaiban 50
Tóth Edit - Regényi Enikő - Takács István Károly - Kasik László: A kötődéskutatás pedagógiai vonatkozásai 58
konferencia
Péntek János: A Grammatika pillanata 76
Szabó T. Attila: Az első magyar „doktori iskola" és munkásai Sárváron 80
Bartók István: A Grammatica Hungarolatina (1539) szaknyelvi jelentősége 96
Bagladi Orsolya: A Codex Clusii és az etnomikológia 101
szemle
Pintér Henriett: Erkölcsi gondolkodás 9-10 évesek írásbeli szövegalkotásában 109
Ujlaky István: Felvett nevek 117
Kamarás István: Emberismeret és etika nálunk és más nemzeteknél 125
Lengyel András: A barkochba játék eredetéhez 132
Koltai Zsuzsa: Trendek és tendenciák a múzeumi kultúraközvetítés történetében 137
Trencsényi László: Mi is az a „Bihari-iskola"? 144
kritika
Donáth Péter: Nemzeti tematika a magyarországi szocializációban 147
Szabó Ildikó (2009): Nemzet és szocializáció
melléklet
Gaskó Krisztina: A tanulási kompetenciák szerepe a tanulásfejlesztésben 3
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Iskolakultúra 2009. október Iskolakultúra 2009. október Iskolakultúra 2009. október
Állapot:
540 Ft
270 ,-Ft 50
1 pont kapható
Kosárba