| Kiadó: | Európa Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 207 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 13 cm |
| ISBN: | 963-07-7651-0 |
| Előszó | 5 |
| Bevezetés | 9 |
| Beszélgetések | |
| I. | 13 |
| Otthonérzet és hovatartozás | |
| Próbastílusok | |
| A Weimari Szeminárium | |
| Nemzetiség és interpretáció | |
| Globalizáció és elzárkózás | |
| Előjátszás Wilhelm Furtwanglernek | |
| II. | 39 |
| Az előadás egyszerisége | |
| A hang tünékenysége | |
| A kotta és az irodalmi szöveg szentsége | |
| A tonalitás lélektana | |
| A zeneszerzők, az írók és a társadalom | |
| Művészet és cenzúra | |
| Minden a részleteken múlik | |
| Az időzítés és az Oslói Egyezmény | |
| III. | 75 |
| A művészet, a politika és az intézmények | |
| A pártfogókról | |
| A vezénylés stílusáról | |
| A szélsőségek jelentősége | |
| Az átmenetek művészete | |
| Tér és hang | |
| IV. | 90 |
| A tempó rugalmassága | |
| A hang színe és súlya | |
| A nyitott zenekari árok és a Bayreuth | |
| Adorno és Wagner | |
| A nemzeti szocializmus és Wagner | |
| Manipuláció és behódolás | |
| A német művészetről | |
| V. | 123 |
| A hitelesség mai szemmel | |
| Zenei és irodalmi szövegértelmezés | |
| Régi és mai mesterek | |
| A zeneileg művelt hallgató | |
| Modernizmus és érthetetlenség | |
| VI. | 150 |
| Szerves Beethoven | |
| Szimfóniák és versenyművek | |
| A zene társadalmisága | |
| Hosszú crescendo kontra subito piano | |
| A zene és a legnagyobb ellenállás iránya | |
| Írások | |
| A németek, a zsidók és a zene - Daniel Barendoim | 181 |
| Barendoim és a Wagner-tabu - Edward W. Said | 187 |
| Utószó | 199 |
| Függelék | 201 |
| A szerzőkről | |
| A szerkesztőről | |
| Kiegészítés |