1.034.919

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vasútvonalak várható üzemviteli költségei

Szerző
Lektor

Kiadó: Közlekedési Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 108 oldal
Sorozatcím: A Vasúti Tudományos Kutató Intézet kiadványai
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Orosz, német és francia nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szocializmus építése, népgazdaságunk rohamos fejlődése a vasutak fuvarozási munkájának terjedelmét is erősen növeli. A fuvarozások növekedése megkívánja a vasúti hálózat átbocsátóképességének... Tovább

Előszó

A szocializmus építése, népgazdaságunk rohamos fejlődése a vasutak fuvarozási munkájának terjedelmét is erősen növeli. A fuvarozások növekedése megkívánja a vasúti hálózat átbocsátóképességének növelését, a meglévő hálózat fejlesztését. Új ipartelepek létesítése9 bányák feltárása és elhanyagolt mezőgazdasági területek felfejlődése viszont új vasútvonalak tervezését és építését indítja meg. A meglévő vasútvonalak átbocsátóképességének fejlesztése és új vonalak építése különféle műszaki megoldásokkal lehetséges. A választott műszaki megoldás viszont befolyásolja a vasút üzemviteli költségeit.
Szükséges ezért, hogy a meglévő vasútvonalak rekonstrukcióját és a megépítésre kerülő új vonalak kiviteli terveit készítő szervek birtokában legyenek olyan egységesen alkalmazható számítási módszernek, amelynek segítségével a lehetséges tervváltozatok közül a leggazdaságosabb helyesen kiválasztható. E könyv ennek a célnak a megvalósítását igyekszik előmozdítani.
A könyvben ismertetett műszaki-gazdasági számítások és elemzések a Szovjetunióban kidolgozott alapvető tudományos módszerekre támaszkodnak és hazai viszonyaink figyelembevételével hangsúllyal a vasúti üzemviteli költségeknek a pálya jellemzőitől függő változásával foglalkoznak.
A változó üzemviteli költségek megállapításának közölt módszere az építési változatok elbírálásán kívül alkalmas arra is, hogy alapjául szolgáljon olyan gazdasági számításoknak, amelyeknek feladata üzemviteli intézkedések gazdasági hatásainak megállapítása, mint pL az árufuvarozás gazdaságos irányítási útvonalainak kijelölése.
A könyv Kánya Ernőnek, a Vasúti Tudományos Kutató Intézet műszaki tudományos osztálya vezetőjének az Intézetben végzett ezirányú kutatómunkája eredményeit foglalja össze.
Az Intézet — azoknak a céloknak megfelelően, amelyeket a közelmúltban történt alapításakor kormányzatunk eléje tűzött — ezzel és a most meginduló kiadványsorozatában ezután közzéteendő kutatási eredményekkel is szolgálni kívánja a hazai közlekedéstudomány fejlődését, szakirodalmunk gazdagodását, ezáltal pedig népgazdaságunk erősödését.
VASÚTI TUDOMÁNYOS KUTATÓ INTÉZET Vissza

Tartalom

Előszó 3
Gyakrabban használt betűjelzések 4
I. Rész
VASÚTVONALAK ÉPÍTÉSI ÉS FEJLESZTÉSI VÁLTOZATAINAK GAZBASÁGI HATÉKONYSÁGA
Általános összefüggések 5
Az építési változatok gazdasági összehasonlításának módszere 6
A vasúti létesítmények tervezésénél a tartalék teljesítőképesség gazdaságos mértékének megállapítása 7
II. Rész
AZ ÉPÍTÉSI VÁLTOZATOK HATÁSA AZ ÜZEMVITELI
Az üzemviteli ráfordítások megállapításának módszere 13
A lejtési viszonyok hatása az üzemviteli ráfordításokra 15
A vonatonkénti elegysúly nagyságának és a valóságos sebességnek hatása az üzemviteli ráfordításokra 15
A mozdonyóra-jellemző értékének megállapítása a tervváltozatok lejtviszonyainak függvényében 16
A mozdonyóra költségmutató értékének megállapítása 20
A mozdonykilométer-jellemző értékének megállapítása a tervváltozatok lejtviszonyainak függvényében 23
A mozdonykilométer költségmutató értékének megállapítása 23
A mozdony csapatóra-jellemző értékének megállapítása a tervváltozatok lejtviszonyainak függvényében 25
A mozdony csapatóra költségmutató értékének megállapítása 26
A mértékadó emelkedő hatása a szénfogyasztásra 26
Egy kg szén költségmutatója 34
A mértékadó emelkedő hatása a kocsitengelyóra ráfordításra 37
A kocsitengelyóra költségmutató értékének megállapítása 40
A vonatkísérő csapatóra-jellemző értékének megállapítása a tervváltozatok lejtviszonyainak függvényében 42
A vonatkísérő csapatóra költségmutató értékének megállapítása 43
A vonat elegysúlyának megváltoztatása 43
A tolatási óra költségmutató értékének megállapítása 45
Az összes tonnakilométer-jellemző értékének megállapítása 46
Az összes tonnakilométer költségmutató értékének megállapítása 46
Az építési változatoktól függő egyéb eltérések a. pályafenntartási költségeknél 48
A vonalkifejtés üzemviteli vonatkozásai 52
A mértékadó emelkedő hatása a vonal átbocsátóképességére. Az átbocsátóképesség növelésének módjai 53
Forgalmi kitérők hatása az üzemviteli költségekre és a vonal átbocsátóképességére 54
Második vágány létesítésének gazdasági vizsgálata 58
III. Rész
KIS TENGELYNYOMÁSRA ENGEDÉLYEZETT VONALAK ÁTÉPÍTÉSE NAGYOBB TENGELYNYOMÁSRA
Azonos tengelynyomású hálózat üzemi előnyei 63
A tengelynyomás korlátozás miatt felmerülő többlet elegytonnakilométer ráfordítás megállapítása 66
A többlet elegytonnakilométer ráfordítás hatása az üzemviteli költségekre 68
Az üzemviteli költségek változó részének alakulása az árutovábbítás útvonala szerint 72
Az üzemviteli költségek változó részének alakulása a továbbítható vonatok súlya (a mozdony tengelynyomás nagysága) szerint 81
A fejlesztés gazdasági hatékonysága 89
Példa 90
Kiegészítő szempontok új vasútvonalak tervezésénél az üzemviteli költségek megállapítására 102
Irodalom 105
Zusammenfassung 108
Résumé 109

Kánya Ernő

Kánya Ernő műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kánya Ernő könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv