1.034.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Értékválasztás '98

A választási kampányműsorok szimbolikus és értéküzenetei

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Új Mandátum Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 188 oldal
Sorozatcím: Membrán könyvek
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 13 cm
ISBN: 963-9158-02-X
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor a szimbólumolvasás nagy mesterei. Mondd meg, mi a szimbólumod, s megmondom, ki vagy - szóltak 1990-ben és 1994-ben, s szólnak most a választásokon résztvevő pártokhoz. És a pártok helyett szimbólumaik válaszolnak.
A szerzők jelenkorunk érdekes és fontos történéseit villantják fel a szimbólumok varázstükrében.
Hankiss Elemér
Ez az izgalmas olvasmány a három szabad választás kampányainak feldolgozása alapján nem csak azt mutatja meg, hogyan "adják el" magukat és politikusaikat a politikai pártok, hanem azt is, milyen rejtett üzeneteket fogalmaznak meg, milyen értékeket próbálnak megfogalmazni és "értékesíteni".
A könyv bemutatja, hogyan változtak a választások üzenetei, hogyan változott a politikai értékek piacának szerkezete, s a politikai kereslet és kínálat összetétele hogyan függ össze a hazai politikai szubkultúrákkal. Kötelező olvasmány politológusoknak és politikával foglalkozó szociológusoknak, és melegen ajánlott irodalom mindazoknak,... Tovább

Fülszöveg

Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor a szimbólumolvasás nagy mesterei. Mondd meg, mi a szimbólumod, s megmondom, ki vagy - szóltak 1990-ben és 1994-ben, s szólnak most a választásokon résztvevő pártokhoz. És a pártok helyett szimbólumaik válaszolnak.
A szerzők jelenkorunk érdekes és fontos történéseit villantják fel a szimbólumok varázstükrében.
Hankiss Elemér
Ez az izgalmas olvasmány a három szabad választás kampányainak feldolgozása alapján nem csak azt mutatja meg, hogyan "adják el" magukat és politikusaikat a politikai pártok, hanem azt is, milyen rejtett üzeneteket fogalmaznak meg, milyen értékeket próbálnak megfogalmazni és "értékesíteni".
A könyv bemutatja, hogyan változtak a választások üzenetei, hogyan változott a politikai értékek piacának szerkezete, s a politikai kereslet és kínálat összetétele hogyan függ össze a hazai politikai szubkultúrákkal. Kötelező olvasmány politológusoknak és politikával foglalkozó szociológusoknak, és melegen ajánlott irodalom mindazoknak, akiket érdekelnek a magyar társadalom fejlődési alternatívái.
Bruszt László
A kiváló szerzőpáros az 1998-as politikai piacról adott gyorsjelentésével úttörő művet alkotott. Az értékkutatások szempontjából is hasznosítható munka érzékletesen mutatja be, hogy jelennek meg a politikai és politikán túli értékek a pártok és választóik bonyolult interakcióiba.
Szalai Erzsébet Vissza

Tartalom

Bevezető megfontolások6
Kampányműsorok szimbolikus és értéküzeneteinek elemzése7
Választási kampány, mint reklámműfaj11
Eredmények18
Értékek19
Pozitív értékek - negatív értékek26
Az összes említett érték38
Az értéknyilvántartás típusai44
Milyen emberi igényekre, elvárásokra építenek?53
Milyen rétegekre próbálnak támaszkodni?57
Milyen emberi tulajdonságokra, jellemeszményekre építenek?59
Múlt - jövő60
Ellenség - ellenfél62
Bal - jobb63
Mit vár a választásoktól64
Magyarság, Magyarország65
A külföld szerepe68
Vallási elemek70
Hatóeszközök72
Szereplők72
Zene93
Képi hatóeszközök95
Montázshatások és egyéb ötletek97
Szimbolikus üzenetek98
Alapszimbólumok98
Akaratlan üzenetek: "bakik"107
Változástendenciák135
Változások a szimbolikus mezőben. A főbb tendenciák összefoglalása135
Pártarculat változások142
A "tekintély" megnövekedett tekintélye154
Párt és egyén156
Pontok, varázsszámok...157
Tendenciák: vizuális üzenetek157
Tendenciák: verbális üzenetek szimbolikája168
"Megy a gyűrű vándorútra..."170
Új kampány-eszközök173
Mi következik mindebből a jövőre nézve?178
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv