| Köszönetnyilvánítás | 11 |
| Előszó | 13 |
| Karácsony ünnepünk időtávlatai | 19 |
| Természetes világképünk az emberré válás évmilliói alatt | 19 |
| Az őstudás életközpontú, természetközpontú és bölcsességközpontú mivoltának néhány bizonyítéka | 24 |
| Az ősember bűntelen voltáról és az Aranykor dokumentumairól | 28 |
| Az emberi beszéd évmilliókkal ezelőtt alakult ki | 30 |
| Az emberiség ősi ünnepeinek időtávlatai | 33 |
| Mágikus világkép az emberré válás hajnalától a történelmi korokig | 35 |
| A mágikus világkép életközpontú | 37 |
| A növényi élet csodája | 41 |
| A növény az ember első tanítómestere | 46 |
| Karácsony nyomai a növényvilágban: a növények fényvallása | 48 |
| Karácsony nyomai a növényvilágban: a fa csodálatos tudása | 49 |
| A növények csodálatos képességeiről | 51 |
| A növények viselkedéséből megérthető az élet értelme | 54 |
| A növény életkörei | 54 |
| A fa az ember tanítómestere | 55 |
| A fa tisztelete, a Szent Összetartozás elve és a kozmikus EGY: a Világfa eszméjének születése | 57 |
| Fa szavunk ősjelentéséről | 58 |
| A hármas hármasság rendszere | 59 |
| A Mindenség törvényeinek csodálatos érvényesülése | 61 |
| A Mindenség és Boldogasszony | 63 |
| A Világfa eszméjének születése: az égig érő természeti törvény megsejtése | 63 |
| Karácsony nevének eredete | 71 |
| K és R hangok egymás után a mitológiákban. Kurszán és Koraszán neve első részének jelentése | 80 |
| Világfa a magyar népmesében | 93 |
| A Világfa régebben sokkal kisebb volt | 93 |
| Az aranyalmafa tündérkirálynője: Tündér Ilona | 95 |
| A Világfa azonos Boldogasszonnyal | 97 |
| A Világfa az igazság védelmezője. A Világfa a kozmikus zene forrása | 98 |
| A mesebeli forgó kastély megfelelője a valóságban | 99 |
| Út a kacsalábon forgó várhoz: lélekutazás a csillagvilágban | 102 |
| Lélekutazás a csatatéren | 103 |
| A lélek halhatatlanságának eszméje szkíta eredetű | 104 |
| Az életközpontú kultúra tudománya a lélekutazás tudománya. A zene mint kozmikus jármű | 106 |
| A zene mágikus ereje | 110 |
| Csillagutazás nyomai a népmesékben | 111 |
| Lélekutazás a csillagvilágban és a Világfa valóságossága | 115 |
| A szabadlélek ismertetése | 115 |
| Tudakoló utak a tér és az idő távoli tartományaiba | 117 |
| Sámánutazások más valóságtartományokba | 118 |
| Csillagutazás a Világfán | 119 |
| Sámánutazás a Világfán és az ismerős tájak felett, részletes beszámolóval | 120 |
| A sámánutazások a szibériai népek szerint a valóságban megtett utak | 120 |
| Szaka utazás a világfenyőn | 121 |
| A lélekutazások ellenőrizhetősége | 122 |
| További beszámolók lélekutazásokról | 124 |
| Az idő természetének vizsgálata a rendkívüli tudatállapotok valósága felé vezet | 127 |
| Világfa a norvég mitológiában: Yggdrasil, az örökzöld Világfa | 131 |
| Yggdrasil rövid jellemzése | 131 |
| Yggdrasil eredeti jelentése | 133 |
| Yggdrasil segítségével fény derül a Világfa pontosabb jelentésére | 134 |
| A Nap és a Világfa életerejének azonossága | 135 |
| Az EGY összetartó ereje teszi eggyé a világ hármasságát | 136 |
| Az EGY az őstudás végső valósága | 138 |
| Odin nevének megfejtése: az EGY táltosa | 139 |
| Aranyalma éa Sárkány a Világfán | 143 |
| A sárkány eszméjének eredete | 144 |
| A napfogyatkozás csodája | 148 |
| A szárnyas Nap és a szárnyas kígyó | 148 |
| Sárkány szavunk két újabb jelentése | 151 |
| Mi a jelentősége a Nap csillag volta felismerésének? | 153 |
| A népmesében rejlő őstudás magasabb szintű a középkori Európáénál | 156 |
| A Világfa aranyalmáinak csillag volta a magyar népmesék jellemzője | 157 |
| A Világfa valóságtartalmáról | 159 |
| Láthatatlan, de természettudományosan létező valóság | 160 |
| A Világfa a kozmikus felemelő erő | 162 |
| A Világfa aranyalmáinak többlete a mai fizikai világkép felett | 164 |
| A természettudomány hármasságának egysége | 165 |
| A végtelen és a Világfa | 166 |
| A véges és a Világfa. A Világfa rendkívüli ajándék | 168 |
| Karácsony gondolatának megjelenése a népmesei, parazsat evő paripában | 173 |
| A legyengült táltos ló parazsat kér enni | 173 |
| A Nap és a fehér ló kapcsolatának valóságalapja | 176 |
| A legyengült Nap újjászületik | 177 |
| A fehér ló: a napfogyatkozáskor feltűnő napkorona | 178 |
| A fehér ló és a parazsat evő paripa kapcsolata | 181 |
| Az anya-gyermek és a Nap-ember viszony párhuzama | 183 |
| A Nap újjászületése elősegíthető a földi ember által | 185 |
| A Nap újjászületését segítő szertartások nyomai az ókori világban | 187 |
| Karácsony eszméjének eredete: sámánisztikus vagy mágikus kultúrából? | 189 |
| A sámán ismertetőjegyei | 194 |
| A mágus ismertetőjegyei | 195 |
| A sámánok és a mágusok összehasonlítása | 204 |
| A karácsonyi fények és tüzek nem téves eszmékből fakadnak, nem szimpatetikus mágiáról van szó | 207 |
| Az őstudás mágusainak megkülönböztetése az újkeletűbb mágusoktól | 211 |
| A karácsonyi kalendálás és a karácsonyi égő eke eredete | 213 |
| Karácsonyi aranyeke és a szkíta eredetmonda | 214 |
| Ekeégetés a karácsonyi ekeünnepen | 216 |
| A karácsonyi ekeégetés eredete | 219 |
| Karácsony gondolatának megjelenése a karácsonyi búzában és a Szaka ünnepben | 223 |
| Világfa és Egyháromság | 223 |
| A karácsonyi ostya-petrezselyem-gyertya piros-fehér-zöld színhármassága | 224 |
| A karácsonyi lucabúza színhármassága | 226 |
| A görögök karácsonyi Kronos ünnepe is karácsony nevét hordhatja | 229 |
| Karácsony az ókori Rómában és az Aranykor emléke | 230 |
| A római szaturnália és a görög Kronos-ünnep a közép-ázsiai Szaka-ünnepből ered | 231 |
| A karácsonyfa mint kozmikus erőközpont lelkünk fényének újjászületéséhez | 235 |
| Fenyő szavunk eredete | 236 |
| Luca napja és a Fények Királynője | 238 |
| A Fények Királynője, Tündér Ilona és Boldogasszony azonossága | 239 |
| A Világfa, a Csodaszarvas és Boldogasszony azonossága | 242 |
| A Világfa, az Élet Fája és a Tudás Fája azonossága | 246 |
| A karácsonyfa alapgondolatának újabb ellenőrzése | 246 |
| A karácsonyfa ősjelentésének átélése a közelmúlt verseiben | 247 |
| A karácsonyfa üzenete a mának és a jövőnek | 252 |
| Utószó | 257 |