1.031.442

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az időleges állami vállalkozói vagyon kezelésének "privatizálása"

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Kék Szalag Bizottság Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 95 oldal
Sorozatcím: Magyar-Nemzetközi Kék Szalag Bizottság gazdaságpolitikai tanulmány
Kötetszám: 2
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 20 cm
ISBN: 963-04-2722-2
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A Kék Szalag Bizottság gazdaságpolitikai tanulmányai annak a folyamatos együttműködésnek a termékei, amely Magyarország és számos OECD tagország kiemelkedő gazdasági szakértői között alakult ki. A KSZB tanulmányai és gazdaságpolitikai ajánlásai mind Magyarországon, mind nemzetközileg igen fontos szerepet töltenek be. Mivel a KSZB munkájában részt vevő magyar szakértők között minden fontosabb parlamenti párt politikai, illetve gazdasági tanácsadói helyet kaptak, a KSZB alkotói folyamata hozzájárul ahhoz, hogy Magyarországon a befolyásos politikai erők között megegyezés jöjjön létre a lényeges gazdaságpolitikai kérdésekben. Külföldön pedig a KSZB tanulmányai elősegítik, hogy a világ pontosabban értse Magyarország előrehaladását a piacgazdaság irányába.
A jelen tanulmány - amely azt a kérdéskört vizsgálja, hogy mikor és hogyan vezethető be a valutakonvertibilitás Magyarországon - bizonyára nem csak azok érdeklődésére tarthat számot, akik folyamatosan figyelemmel kísérik a... Tovább

Fülszöveg

A Kék Szalag Bizottság gazdaságpolitikai tanulmányai annak a folyamatos együttműködésnek a termékei, amely Magyarország és számos OECD tagország kiemelkedő gazdasági szakértői között alakult ki. A KSZB tanulmányai és gazdaságpolitikai ajánlásai mind Magyarországon, mind nemzetközileg igen fontos szerepet töltenek be. Mivel a KSZB munkájában részt vevő magyar szakértők között minden fontosabb parlamenti párt politikai, illetve gazdasági tanácsadói helyet kaptak, a KSZB alkotói folyamata hozzájárul ahhoz, hogy Magyarországon a befolyásos politikai erők között megegyezés jöjjön létre a lényeges gazdaságpolitikai kérdésekben. Külföldön pedig a KSZB tanulmányai elősegítik, hogy a világ pontosabban értse Magyarország előrehaladását a piacgazdaság irányába.
A jelen tanulmány - amely azt a kérdéskört vizsgálja, hogy mikor és hogyan vezethető be a valutakonvertibilitás Magyarországon - bizonyára nem csak azok érdeklődésére tarthat számot, akik folyamatosan figyelemmel kísérik a magyarországi gazdasági és politikai átalakulást, hanem mindazoknak érdekes lehet, akik szeretnék mélyebben megérteni a gazdasági átmenet problémáival küzdő országok fejlődését. Mindezek fényében a Magyar-Amerikai Vállalkozási Alap örömmel nyújt pénzügyi támogatást a KSZB munkájához. Vissza

Tartalom

Összefoglaló és ajánlások15
Bevezető28
A probléma felvetése28
A megoldás bonyolultsága és lényege28
A bevezetés sürgőssége29
A privatizáció elősegítése30
A magyar privatizáció fő vonásai31
A piacgazdaság kiépülése és a privatizáció31
A privatizáció eddig alkalmazott formái, módszerei, a változások iránya33
A privatizációban résztvevő befektetői kör és a hazai befektetés ösztönzése35
Az időleges állami vállalkozói vagyon (IÁVV) fogalma, behatárolása38
A kincstári és vállalkozói állami vagyon. A tulajdonosi jogok gyakorlásának jelenlegi formái38
Az állami vállalatok átalakítása gazdasági társaságokká39
Tartós és időleges állami tulajdon43
Az időleges állami vállalkozói tulajdon várható köre, terjedelme42
A vagyonkezelés célja, lehetséges filozófiái és formái44
A vagyonkezelés fogalma, célja. A vagyonkezelő, a tulajdonos és a management kapcsolata44
A vagyonkezelés általában lehetséges formái46
A vagyonkezelés kapcsolata a vagyon állapotával; átstrukturálás, csőd, felszámolás és vagyonkezelés47
Az időleges állami vállalkozói vagyon kezelésének néhány egyéb sajátossága50
Az IÁVV kezelése, mint az állam hatósági jogkörének gyakorlásától elkülönítendő funkció52
Az ÁVÜ, mint lehetséges, de általánosként nem kívánatos vagyonkezelő52
Az ÁVÜ által irányított corporate governance, mint lehetséges, de általában nem kívánatos megoldás54
Az ÁVÜ általi kivételes és átmeneti vagyonkezelés55
A piaci típusú vagyonkezelés, mint általános megoldás56
A vagyonkezelés és a privatizáció összekapcsolása56
Az IÁVV piaci jellegű (privatizált) kezelése58
Az IÁVV piaci jellegű (privatizált) kezelésének általános jellemzése58
A teljesen állami tulajdonban lévő vagyonkezelő szervezet, mint kivételes esetekben alkalmazható megoldás59
Vagyonkezelés önálló tulajdonosként fellépő szervezetek (holdingok) révén60
A vegyes tulajdonú holding fogalma60
A vegyes holding potenciális tulajdonosi köre60
A vegyes holding általi vagyonkezelés érdekeltségi viszonyai62
A vegyes holding általi vagyonkezelés előnyei62
A vegyes holding általi vagyonkezelés problémái63
A vegyes holdingon keresztüli és a szerződéses vagyonkezelés kombinációja63
A vegyes tulajdonú holdingok létrehozásának kezdeményezése64
Vagyonkezelési szerződések65
A vagyonkezelési szerződések lehetséges típusai65
A bérlet, mint a vagyonhasznosítás egyik lehetséges, nem vagyonkezelési formája65
A vagyonkezelési szerződések fontosabb közös kérdései66
A tanácsadói típusú vagyonkezelés68
A privatizációs típusú vagyonkezelés68
A vállalkozói típusú vagyonkezelés70
A befektetői típusú vagyonkezelés72
Vagyonkezelés a vállalati management által73
Emberi erőforrások - személyi kérdések74
A személyi kérdések fontossága. A megoldás általános elvei74
Az ÁVÜ szerepe a személyi döntések meghozatalában75
A holding társaságok szerepe a személyi döntések meghozatalában76
A személyi döntések meghozatala a szerződéses vagyonkezelés esetén77
Az ÁVÜ hozzájárulása a vagyonkezelő szervezetek személyi politikájának kialakításához77
Az ÁVÜ szerepe a szakmai képzésben és továbbképzésben78
A személyi kérdések megoldása az átalakulás időszakában78
A potenciális vagyonkezelő szervezet80
A vagyonkezelést végezni képes szervezetek jellege80
A vagyonkezelő szervezetek célszerű köre80
A vagyonkezelő szervezetek kifejlődésének feltételei. Az állami szervek feladatai81
A külföldi cégek szerepe82
A vagyonkezelő szervezetek iránti követelmények82
Az IÁVV kezelésbe adásának elvei84
Általános elvek84
Versenyeztetés84
A társaságok előkészítése85
A portfóliók kialakításának általános elvei85
A vagyonkezelésbe adási eljárás86
A kezelésbe adás az átstrukturálásra szoruló vállalatoknál88
Ajánlások átstrukturálás módjára és finanszírozására89
Sürgős tennivalók90
A vagyonkezelő szervezetek kapcsolata a társaságok testületeivel és managementjével92
A kapcsolatrendszer általános jellemzői92
A vagyonkezelő szervezetek kapcsolata a társaságok testületeivel93
A vagyonkezelő szervezetek kapcsolata a társaságok managementjével94
A testületi tagok és a management érdekeltsége (ösztönzése)94
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az időleges állami vállalkozói vagyon kezelésének "privatizálása"
Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
8 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Az időleges állami vállalkozói vagyon kezelésének "privatizálása"
Állapot:
1.940 ,-Ft
16 pont kapható
Kosárba
konyv