1.031.440

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A diszkalkuliás (számolásgyenge) gyerekek

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Akkord Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 135 oldal
Sorozatcím: A mi gyerekünk
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 12 cm
ISBN: 963-780-366-1
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A számolási gyengeség (diszkalkulia) éppen úgy, mint a diszlexia-diszgráfia kezelést igénylő fejlődési zavar. A szakirodalomban megtaláljuk a számolásgyengeség tünetegyüttesét, de a közvélemény alig-alig hall erről a problémáról. Ez a könyv főleg a gyakorlati tennivalókkal foglalkozik, hiszen a szerző évek óta kezel diszkalkuliás gyerekeket. Ezért tud szakszerű, de egyúttal jól érthető válaszokat adni a szülők és pedagógusok kérdéseire:
Miből ered a diszkalkulia?
Hogyan nyilvánul meg?
Mit veszünk észre a gyerekeknél az iskolában?
Mit tehetünk, hogy segítsünk a gyermeken?
Mit ne tegyünk számolásgyengeség esetén?

Tartalom

Bevezetés9
Rövid fogalommeghatározás12
A diszkalkulia nemcsak a sikertelenséget, hanem a sikertelenségtől való félelmet is jelenti12
Az általános iskola alsó tagozatos matematika tananyaga21
Első ránézésre: a felismerés és a szükséges számolási készség elsajátítása22
Tovább elemezve: a számkörön belüli megértés és belátás23
A szituációk mint a számolás kiindulópontjai28
A számrendszer logikája: mi célra vannak a számok; milyen a felépítésük29
A matematikai cselekvések eszközei (jelei)31
Minden gyerek másképpen tanul33
Az óvodáskorúak különböző érdeklődése33
Különböző ismeretek a beiskolázás idején34
Különbféle megoldási módok35
Különbségek a szemléltetés igénylésében36
A megismerő (kognitív) folyamatok különböző fejlettsége37
Egyéni tempó és haladási ütem, önálló próbálkozás39
A mogoldás önálló felfedezése40
A gyerek merjen tévedni is - különségek az önbizalom terén41
Különbözően önálló gyerekek43
Más különbségek43
A diszkalkulia (számolási gyengeség) okai44
Különféle elméletek44
Összeadódó okok - a gyermek és környezete45
A gyermekek intelligenciája47
Érzékelés, észlelés48
A megismerési (kognitív) folyamatok támogatói50
"A részteljesítmény-zavarok vizsgálata"51
A funkciók együttműködésének problémái52
A diszkalkulia vizsgálata, a diagnózis felállítása54
Az első jelzések54
Intelligenciahányados, intelligenciaprofil55
Alapvető diagnosztikai eljárások56
A gyakori hibák megfigyelése57
Tipikus hibák az írásbeli matematikafeladatokban60
"Hangos gondolkodással" a hiba nyomára bukkanunk61
Minden terápiás órán szükség van a hibaelemzésre62
A terápiát kísérő diagnosztika63
Az "ördögi kör" kialakulása64
A diszkalkulia kezelése65
Iskolán belül vagy iskolán kívül?65
A diszkalkulia kezelése a tanulási terápia egyik formája66
Hogy a matematikával szívesen foglalkozzon a gyerek...71
Hogy a házi feladatot önállóan csinálja meg...74
Tervszerű haladás, átláthatóság78
Szemléltetőeszközök86
Az alapvető összefüggések automatizálása csak gyakorlás? Az is, de mindenekelőtt motiválás!93
Háromperces tréning101
A számkörök elképzelése104
Emlékezetünk a számolás fontos támasza109
A munkaemlékezet kisebb kapacitása110
Az emlékezet használatát meg lehet tanulni112
A sémák felismerése113
Az emlékezetet irányító (metakognitív) tevékenység115
A kilences szorzótábla segít a képzetalkotás és emlékezet fejlesztésében116
Buktatók a matematikatanulásban118
1. buktató: a szám nevének hozzárendelése a valódi mennyiséghez /a pontos számolás/118
2. buktató: a belsővé válás, képzet, absztrakció120
3. buktató: a tízes számrendszer121
4. buktató: a felcserélhetőség törvényének helyes alkalmazása és határai122
5. buktató: a nulla123
6. buktató: a kétszeres, a fele124
7. buktató: az analógiák125
8. buktató: tízes, százas stb. átlépés126
9. buktató: a szemléltetőeszközök használata127
10. Mindenki egy húron pendüljön!127
Ha a diszkalkulia már rögződött129
Az önképre, a személyiségre és a lelki felődésre gyakorolt hatása129
A negatív és a pozitív érzelmek hatása a tanulásra130
Ördögi kör131
Irodalom133

Karin Elke Krüll

Karin Elke Krüll műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Karin Elke Krüll könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv