| Előszó | 5 |
| Hiszek az egy Istenben, mennynek és földnek teremtőjében | |
| Hiszek egy Istenben | |
| Bevezetés | 9 |
| A dogmatika helye a teológiában | 9 |
| Istentan a dogmatikában | 10 |
| Isten megismerése | 10 |
| Bevezetés | 10 |
| A kinyilatkoztatás Istene | 11 |
| Isten megismerése a természet értelem útján | 12 |
| A teológia istenismeret "hármas útja" | 16 |
| Egy az Isten | 18 |
| Monoteizmus az Ószövetségben | 19 |
| Monoteizmus az Újszövetségben | 20 |
| Isten egyetlensége és az őskereszténység | 20 |
| Isten egyetlensége és a Szentháromság | 21 |
| Az egyetlen Isten féltékeny Isten | 21 |
| Monoteista vallások | 22 |
| Tanítóhivatali megnyilatkozások | 22 |
| Mindeneknek mindeható ura, istene | 22 |
| Az ószövetségi Biblia tanítása | 23 |
| Az újszövetségi Biblia tanítása | 24 |
| Az isteni hatalom szuverénitása | 24 |
| Isten hatalma "potestas ordinata" | 25 |
| Deus "omnipotens" | 26 |
| Tanítóhivatali megnyilatkoztatások | 26 |
| A szövetség Istene, övéinek atyja | 26 |
| A Biblia Istene szövetséget köt népével | 26 |
| Isten szövetségei más-más jellegűek | 26 |
| A szövetségkötés indítéka Isten jósága | 27 |
| Az új és végleges szövetség ígérete | 27 |
| A prófétai ígéretek beteljesedése | 28 |
| A Jézusban kötött új szövetség Isten atyai szeretetének betetőzése | 28 |
| Isten mint világfeletti misztérium | 29 |
| Isten transzcendenciája és immanenciája | 30 |
| Mik jellemzik Isten sajátos transzcendenciáját? | 31 |
| Isten tulajdonságai és a bölcseleti okoskodás | 44 |
| A bölcseleti okoskodás szükségessége | 44 |
| A bölcselet útján megismert isteni tulajdonságok | 46 |
| Az élet ura élő Isten; élete szellemi élet | 62 |
| A kinyilitkoztatás Istene élő Istene | 62 |
| Istent nem átvitt értelemben mondjuk élőnek | 62 |
| Isten élete másfajta élet, mint a mi életünk | 63 |
| Mégis életnek kell mondanunk Isten szellemi életét | 63 |
| Isten élete természetfölötti élet | 63 |
| Az isteni élet bölcseleti igazolása | 64 |
| Isten és az élet azonosak | 64 |
| Tanítóhivatali megnyilatkozások | 64 |
| Az isteni értelem léte és működése | 65 |
| Az isteni tudás tárgyköre | 66 |
| Tökéletes önismeret és páratlan öntudat | 66 |
| Ismeri a múltat, a jelent és a jövőt | 68 |
| Ismeri az összes lehetőségeket | 68 |
| Ismeri a fél-jövő szabad tetteket | 68 |
| Isten ismereteinek bölcseleti osztályozása | 68 |
| Isten és az ember értelmi működésének különbözősége | 69 |
| Ismereteink forrása nem rajta kívül van | 69 |
| Isten értelmi tevékenységét a teljesség jellemzi | 70 |
| Isten mindentudását állandóan szem előtt kell tartanunk | 71 |
| Az isteni akarat léte és működése | 72 |
| Az isteni akarat bizonyítása | 72 |
| Az isteni akarat működése | 73 |
| Isten akaratának, szeretetének tárgyai | 75 |
| Az isteni akarat üdvtörténeti vonatkozásai | 81 |
| A korábban tárgyalt akarati tulajdonságok | 81 |
| Isten akaratának szabadsága | 81 |
| Isten igazságossága | 81 |
| Isten igazsága és hűsége | 83 |
| Isten irgalmassága | 84 |
| II. rész: Mennyek és földnek teremtő Istene | |
| A világ teremtése | |
| A teremtés és a biblia | 89 |
| A teremtés és az Ószövetség | 89 |
| A teremtés és az Újszövetség | 91 |
| A teremtés a szenthagyományban és a dogmatörténetben | 92 |
| Az ókori Egyház tanúsága | 92 |
| Eretnekek elleni állásfoglalások | 93 |
| Hittudósok és a dogmafejlődés | 94 |
| Teremtés és természettudomány | 95 |
| A teremtéstan főbb mondanivalói | 96 |
| A világ a maga egészében maradéktalanul Isten teremtménye | 96 |
| A teremtés kizárólagos isteni tevékenység | 96 |
| "Isten a világot "kezdetkor" teremtette | 98 |
| A világ keletkezésének mikéntje és a Biblia | 99 |
| Isten a világot örök teremtői eszméi szerint alkotta meg | 99 |
| A teremtés oka és célja | 100 |
| Isten teremtői szabadsága | 100 |
| A teremtés indítéka az isteni szeretet | 101 |
| Isten a maga szentháromsági életét akarja közölni teremtményeivel | 101 |
| A szentháromsági élet közlése az Isten dicsősége | 103 |
| Antropocentrikus és egyben krisztocentrikus cél | 104 |
| Teremtés és üdvtörténet | 105 |
| Létbentartás és együttműködés | 106 |
| A világ létbentartása | 106 |
| Az isteni együttműködés | 107 |
| Az együttműködés módozatai és tételei | 109 |
| Az isteni együttműködés és a szabad akarati cselekedetek | 110 |
| Az isteni gondviselés | 111 |
| Isten gondviselő szeretetének megnyilvánulásai | 111 |
| A gondviselés kinyilatkoztatás fokozatossága | 112 |
| A gondviselés dogmatikájának értelmezése | 113 |
| Egyetemes és különleges gondviselés | 115 |
| A gondviselés és a kérő imádság | 116 |
| Az angyalok létezése | 117 |
| Bevezetés | 117 |
| Angyalok a Szentírásban | 118 |
| Az angyaltan mítosztalanítása | 119 |
| A tanítóhivatali állásfoglalás | 121 |
| Az angyalok teremtése | 122 |
| Az angyalok természete és rendeltetése | 122 |
| Szellemi voltuk | 122 |
| Értelmük és akaratuk | 123 |
| Személyességük | 123 |
| Számuk | 124 |
| Az isteni életben való részesedésük | 124 |
| Az angyalok próbára tétele | 125 |
| Angyali jelenések | 125 |
| Az angyalok tisztelete | 127 |
| A gonosz lelkek | 127 |
| Létezésük | 127 |
| Bukásuk | 129 |
| Személyességük és működésük | 130 |
| Jézus győzelme | 131 |
| Az ember helye a teremtésben | |
| A biblia az ember teremtéséről | 132 |
| Papi kódex | 132 |
| A jahvista szöveg | 133 |
| Teológiai mondanivalók | 135 |
| Az ember eredete és a fejlődéselmélet | 135 |
| Összeegyeztetési kísérletek | 136 |
| A fejlődés emberközpontisága | 138 |
| A monogenizmus | 138 |
| Az egyes emberek teremtése | 139 |
| Test és lélek, anyag és szellem az emberben | 140 |
| Test és lélek a Szentírásban | 140 |
| A test és lélek egymáshoz való viszonya | 141 |
| Test és lélek viszonyának mai megfogalmazása | 144 |
| Lelkünk szellemisége | 145 |
| A szellem és az anyag mibenléte és egymáshoz való viszonya | 146 |
| Az ember halhatatlansága | 147 |
| Az egyén és a társadalom | 147 |
| Az ember mint személy | 147 |
| Egyén és közösség | 149 |
| Az ember kétneműsége | 151 |
| Az ember történelmisége | 152 |
| Az ember tevékenysége | 153 |
| II. főrész: "Bűneinkért halált szenvedett és megigazulásunkért feltámad" | |
| I. rész: Bűn, ősbűn, áteredő bűn | |
| A bűn és a kinyilatkoztatás | 155 |
| A bűn és az Ószövetség | 156 |
| A bűn és az Újszövetég | 158 |
| A bűn megjelenési formái | 159 |
| Az ősbűn | 161 |
| A bűnbeesés ténye | 161 |
| A bibliai leírás vitatható részletei | 161 |
| Az ősbűn előtti állapot | 163 |
| Az ősbűn következményei | 166 |
| Az áteredő bűn bizonyítása | 168 |
| Leíró meghatározása | 168 |
| Az áteredő bűn és a Biblia | 169 |
| Az áteredő bűn tana a trienti zsinatig | 173 |
| Az áteredő bűn és az értelmi megfontolás | 175 |
| Az áteredő bűn tartalmi eleme | 176 |
| Az áteredő bűn lényege | 176 |
| Hittudósok elméletei az áteredő bűn tartalmi eleméről | 177 |
| Az áteredő bűn formai eleme, továbbadása és következményei | 183 |
| Formai elem az áteredő bűnben | 183 |
| Az áteredő bűn továbbadása | 185 |
| Az áteredő bűn következményei | 187 |
| Az áteredő bűn és a mai ember nehézségei | 188 |
| Túlzott optimista vagy túlzott pesszimista antropológiai szemlélet | 189 |
| Az evolucionalista világkép egyoldalú értelmezése | 189 |
| Isten igazsgágossága és jósága | 190 |
| II. rész: Szótériológia | |
| Bevezetés a megváltás teológiájába | 193 |
| Isten üdvözítő szándékának sorsa | 193 |
| A megváltástan kifejezést kétféle értelemben használhatjuk | 196 |
| Jézus megdicsőülése és megváltásunk | 200 |
| Jézus megdicsőülése az őskeresztény igehirdetésben | 200 |
| Jézus feltámadásának hatása apostolaira | 201 |
| Jézus megdicsőülése és az emberiség megváltása | 202 |
| Filozófiailag nézve mi az összefüggés megváltásunknak Jézus megdicsőülésével? | 207 |
| Jézus megváltó halála | 209 |
| A kereszt teológiájának helye a megváltástanban | 209 |
| Jézus halála megváltást eszközlő halál volt | 210 |
| Az egyházi tanítóhivatal állásfoglalása | 213 |
| Jézus megváltó halála mint kinyilatkoztatás | 214 |
| Isten ingyenes megváltói kezdeményezése végtelen irgalmat és szeretetét mutatja | 214 |
| Szolidaritás a szenvedésének és a halálnak kitett emberrel | 215 |
| Az élet Ura szuverén hatalmának és jogainak bemutatása | 216 |
| A bűn végső következményeinek szemléltetése | 217 |
| A megváltói halál bemutatta, hogy Isten nagyobb úr, mint a sátán, és az erény nagyobb hatalom, mint a bűn | 218 |
| Isten bölcsessége az igazságosságot és irgalmat egyaránt szóhoz juttatta | 219 |
| A Teremtő tiszteletben tartja az ember szabadságát | 219 |
| A megváltói kinyilatkoztatás ítélet is, és hatékony eszköz | 219 |
| Mit tett értünk Jézus megváltói halálával? | 220 |
| Tudatosan vállalta a második Ádám szerepét | 220 |
| Valódi testi és lelki kínokat szenvedett | 220 |
| Szenvedésének értékét önátadó szeretete adja meg | 220 |
| Jézus üdvözítő tevékenységét Szent Pál nem egy esetben antropomorf képekkel, ill. kifejezésekkel érzékelteti | 221 |
| A későbbi teológiai eszmélődés is használ könnyen félteérthető kifejezéseket: elégtétel és érdem | 223 |
| Jézus szenvedése előtti életének eseményei és megváltásuk | 225 |
| Megtestesülés | 225 |
| Születése körülményeinek leírása | 226 |
| Szenvedésének előre jelzése | 226 |
| Gyermekkorának környezete | 226 |
| Alávetette magát a törvénynek | 227 |
| Fizikai munkát végzett | 227 |
| Jordánban történt megkeresztelkedése | 227 |
| Megkísérlet | 227 |
| Csodái | 227 |
| A megváltás gyümölcseinek áttekintő összefoglalása | 229 |
| Meghozta a bűnöktől és a bűnök következményeitől való szabadulás lehetőségét | 229 |
| Megszerezte számunkra a természetfölötti élet lehetőségét | 230 |
| Megtörte a sátán uralmát | 230 |
| Jézus legyőzte a halált | 230 |
| Felszabadultunk a törvény alól | 231 |
| A megváltás gyümölcsei a legszorosabb kapcsolatban vannak egymással | 232 |
| A megváltás egyetemessége | 233 |
| Jézus minden embert megváltott | 233 |
| Az angyalok megváltásának kérdése | 233 |
| Az egyéni megváltódáshoz egyéni közreműködés is szükséges | 234 |
| Kik részesültek legkorábban a megváltás gyümölcseiben? | 234 |
| A megváltás egyetemessége és az Egyházon kívüliek | 235 |
| A megváltó hármas küldetése | 236 |
| Krisztus az igazság legfőbb tanítója, Isten legigazibb prófétája | 237 |
| Krisztus az Újszövetség egyedüli főpapja | 239 |
| Krisztus a lelkek legfőbb pásztora és királya | 242 |
| Az egyházatyák és a hittudósok a megváltásról | 245 |
| Mint a hagyomány tanúi | 245 |
| Egyházatyák és hittudósok elméletei a megváltás mikéntjéről | 246 |
| III. főrész: Hiszek az atyában, fiuban és a szentlélekben; hiszek Jézus Krisztusban | |
| I. rész: Szentháromságtan | |
| Bevezetés a Szentháromságba | 249 |
| Megváltástan és szentháromságtan | 249 |
| A Szentháromság teológiája | 250 |
| A szentháromságtan kettős feladatot tűz ki maga elé | 253 |
| A Szentháromság dogmatörténete | 254 |
| Bölcseleti fogalmak alkalmazása | 254 |
| Szentháromsági eretnekségek | 255 |
| A mai trinitológia eljárási módja | 257 |
| Isten hármassága a szentírásban | 258 |
| Az Ószövetség és a Szentháromság | 258 |
| Isten hármassága az Újszövetségben | 259 |
| Isten hármassága és a szenthagyomány | 266 |
| A monarchiánus eretnekségek föllépésig | 267 |
| Küzdelem az eretnekek ellen a niceai zsinatig | 268 |
| A niceai zsinattól Szent Ágostonig | 268 |
| A görög és a latin atyák eltérő szemlélete | 269 |
| A Szentlélekről szóló viták | 270 |
| Az irodalmi viták befejeződése | 270 |
| A személyek származása: a szentháromsági eredések | 270 |
| A tapasztalati eredésektől való különbözőség | 271 |
| A szentháromsági eredések dogmái | 272 |
| A Fiú születése értelmi, a Szentlélek származása pedig akarati tevékenység | 275 |
| A Szentháromsági vonatkozások | 277 |
| A vonatkozások fogalma | 277 |
| A szentháromsági vonatkozások reális vonatkozások | 278 |
| A vonatkozások és az eredések viszonya | 278 |
| A vonatkozások és az isteni lényeg | 278 |
| Szubszisztáló vonatkozások | 278 |
| Egyes vonatkozások egymástól való különbözősége | 279 |
| Miért csak három személyalkotó vonatkozása van? | 279 |
| A személyek csak viszonylagosan személyek | 280 |
| Hogyan lehet a személyekről azonos tökéleteségeket állítani? | 280 |
| A személyek egymásban való léte és a szentháromsági tulajdonítások | 280 |
| A szentháromsági perichorészisz | 280 |
| A személyek kifelé ható tevékenysége | 282 |
| A szentháromsági tulajdonítások | 282 |
| A tulajdonítások és a megtestesülés | 283 |
| A tulajdonítás és a megszentelés | 284 |
| A Szentháromság az emberi közösségek mintaképe | 285 |
| A szentháromsági küldetések | 285 |
| A Szentírás tanítása | 285 |
| A küldetés fajtái | 286 |
| A küldetések végső célja az abszolút jövő | 287 |
| Istennek a küldetésekben megnyilvánuló szeretete | 287 |
| Személy és természet a Szentháromságban | 288 |
| A személy legrégibb fogalma | 288 |
| Az újkori személy-fogalom | 288 |
| II. rész: Krisztológia | |
| Bevezetés a krisztológiába | 291 |
| A krisztológia helye a teológiában | 291 |
| A krisztológia hittitkokat elemez | 292 |
| Krisztológia és a Krisztussal foglalkozó egyéb tudományok | 296 |
| Dogmafejlődés a krisztológiában | 296 |
| A Biblián belüli dogmafejlődés | 297 |
| Szűkebb értelemben vett dogmafejlődés | 297 |
| Jézus Krisztus valóságos Isten | 305 |
| Jézus istensége az Apostolok Cselekedeteiben | 306 |
| Jézus istensége és a szinoptikusok | 309 |
| Jézus istensége és Szent Pál | 314 |
| Jézus istensége és a Zsidóknak írt levél | 316 |
| Jézus istensége és Szent János írásai | 316 |
| Jézus istensége és a szenthagyomány | 320 |
| Jézus Krisztus valóságos ember | 321 |
| Valódi teste van | 321 |
| Lelke teljes emberi lélek | 322 |
| Emberi természete egylényegű a mienkkel | 323 |
| Szenvedőképessége | 324 |
| Faji hovatartozása | 325 |
| Szótériológiai következmények | 325 |
| Istenség és emberség viszonya Jézus Krisztusban | 326 |
| Jézusban az Ige tölti be a személy szerepét | 326 |
| Egy személyben két természet | 327 |
| Két akarat és kétféle tevékenység | 328 |
| Mikortól meddig tart a személyes egység? | 329 |
| A személyes egység következményei | 330 |
| A tulajdonságok kicserélhetősége | 330 |
| A cselekedetek három fajtája | 331 |
| A krisztológia perichorészisz | 331 |
| Az emberséget az Igébe kapcsoló létmozzanat | 332 |
| Az ember-Jézust is imádás illeti meg | 333 |
| Jézus Krisztus emberi tudása és öntudata | 335 |
| A klasszikus teológia megkülönböztetései: relatív mindentudás, tapasztalati tudás, visio beatifica, scientia infusa | 335 |
| Jézus háromféle tudása és a mai hittudósok | 336 |
| Jézus istenemberi öntudata | 338 |
| Jézus emberi természetének akarati élete | 341 |
| Jézus akaratának szabadsága | 341 |
| Jézus isteni és emberi akaratának összhangja | 342 |
| Jézus érzelmi világa és az Atya akarata | 343 |
| Mentes volt a személyes bűnöktől és az áteredő bűntől | 343 |
| Jézus vétkezhetetlensége | 344 |
| Jézus pozitív szentsége | 345 |
| A kacedoni dogma és az újabb teológia | 347 |
| A mai ember nehézségei | 347 |
| Jézus emberi személye és az új teológia próbálkozásai | 348 |
| IV. főrész: "Kegyelemből részesültetek a megváltásban, a hit által" (kegyelemtan) | |
| A kegyelem fogalma és fajai | 353 |
| A kegyelem fogalma | 353 |
| A kegyelem fajai | 355 |
| Isten egyetemes üdvözítő akarata | 362 |
| Fogalmi tisztázás | 362 |
| Az egyetemes üdvözítő akarat bizonyítása | 362 |
| Az üdvözüléshez szükséges kegyelmek kiosztása | 366 |
| Predestináció és reprobáció | 370 |
| Az üdvözültek előrerendelése | 370 |
| A reprobáció | 374 |
| A hittudósok vélekedései a predestináció és reprobáció indítékáról | 376 |
| A kegyelem szükségessége | 378 |
| A Biblia tanítása | 379 |
| A patrisztika tanítása | 379 |
| A tanítóhivatal állásfoglalása | 380 |
| A hittudósok véleményei | 380 |
| További teológiai vélemények a kegyelem szükségességéről | 383 |
| Előkészület a kegyelemre | 387 |
| A kegyelem ingyenessége | 387 |
| Előkészület a kegyelmi állapotra | 389 |
| A megigazulást előkészítő hit és cselekedetek összefüggése | 392 |
| A Biblia tanítása | 392 |
| A szenthagyomány tanúsága | 393 |
| A tanítóhivatal megnyilatkozásai | 394 |
| A hittudósok vélekedései | 395 |
| A segítő kegyelem és a szabad akarat | 396 |
| A kegyelmi indítás természete | 396 |
| A kegyelmi indítás hatékonysága | 397 |
| A kegyelemmel való együttműködés hittudományos megközelítése: tomista, ágostonos, molinista, kongruista, szinkrétista elméletek, és ezek perszonalista értékelése | 399 |
| A megigazultság vagyis a megszentelő kegyelem állapota | 403 |
| Dogmatörténeti áttekintés | 403 |
| A megszentelő kegyelem mivoltának mai megközelítése | 404 |
| Kegyelem és a bűnök eltörlése | 404 |
| A Biblia tanúsága | 404 |
| A szenthagyomány tanúsága | 406 |
| A tanítóhivatal állásfoglalása | 406 |
| Hogyan látjuk ma a reformátorok elítélését? | 407 |
| A bűnös benső megújulása és megszentelődése | 409 |
| A Szentírás tanúsága | 409 |
| A szenthagyomány tanúsága | 410 |
| A tanítóhivatal állásfoglalása | 410 |
| A hittudósok vélekedései | 411 |
| Bibliai képek a megigazulásról | 412 |
| Isten új népének tagjává, új szövetségének részesévé tesz bennünket | 412 |
| Krisztusnak, az új Ádámnak új életét kapjuk | 413 |
| Isten gyermekeivé, Krisztus testvéreivé, örököstársaivá és barátaivá, továbbá egymás testvéreivé leszünk | 414 |
| A Szentlélek lakik bennünk, sőt a Szentháromság élete folytatódik lelkünkben | 416 |
| A megszentelő kegyelem lényege és a hittudományos okoskodás | 420 |
| A kettős megigazulás tana | 420 |
| A bűnbocsánat és a megszentelődés összefüggése | 420 |
| A megszentelő kegyelem nem azonos a bennünk lakó Szentlélekkel | 421 |
| A kegyelem nemcsak Isten irántunk való szeretete, hanem lelkünkbe teremtett természetfölötti valóság is egyúttal | 421 |
| A kegyelem mint természetfölötti minőség és belénk öntött készség | 422 |
| Molinista-skotista és tomista vita a kegyelem habitus-jellegéről | 423 |
| A kegyelmi állapot antropológiai megközelítése | 423 |
| A kegyelem isteni válasz az ember magasbbrendű törekvéseire | 423 |
| A kegyelem megtapasztalhatósága | 424 |
| A megigazulás személyes-egzisztenciális vonatkozásai | 426 |
| A megszentelő kegyelem "kibontakozása" | 426 |
| A teológiai erények | 427 |
| Az erkölcsi erények | 433 |
| A Szentlélek ajándékai | 434 |
| A megigazulás gyümölcsei | 435 |
| Megigazulásunk mint feladat | 435 |
| Megigazultságunk közösségi vonatkozásai | 436 |
| Együttműködésünk a más meggyőződésű emberekkel | 437 |
| Akik legközelebb állnak hozzánk | 437 |
| A II. vatikáni zsinatnak idevágó elvei | 437 |
| A megigazultság állapotának lényeges tulajdonságai | 439 |
| A megigazultság bizonytalan | 439 |
| A megigazultság állapota egyenlőtlen | 441 |
| A megigazultság elveszíthető | 443 |
| Az érdem teológiája | 445 |
| Az érdemszerzés lehetséges | 445 |
| Érdemeink tárgya | 445 |
| Az érdemszerzés feltételei | 445 |
| A méltányossági érdem | 445 |
| V. főrész: A kegyelmi találkozási látható jelei (szentségtan) | |
| I.rész: Általános szentségtan | |
| Krisztus egyháza és a szentségek | 449 |
| Az Egyház megszentelő tevékenysége | 49 |
| A szentségek fogalmának megközelítése | 451 |
| A szentségek jelszerűsége és a szentségi jelek | 451 |
| A szakramentalitás érvényesülése az üdvtörténetben | 459 |
| A szentségek mint jelek három irányba mutatnak | 460 |
| A szentségi jelek alkotórészei | 460 |
| A szentségek üdvösségi hatásai | 462 |
| A megszentelő kegyelem közlése | 462 |
| A szentségi kegyelem | 464 |
| Az eltörölhetetlen jegy | 465 |
| A "lelki ékesség" | 466 |
| A szentségek hatékonyságának módja | 467 |
| A szentségek objektív hatékonysága | 467 |
| A szentségek újraéledése | 469 |
| Hogyan jött létre a szentségi hatás? | 470 |
| A szentségek száma és szerzője | 471 |
| Mind a hét szentség szerzője Krisztus | 471 |
| Közvetlen vagy közvetett rendelés? | 472 |
| A krisztusi intézkedés milyensége | 473 |
| Miért éppen ezt a hét szentséget rendelte Krisztus? | 473 |
| A szentségek kiszolgáltatója és felvevője | 475 |
| A szentségek kiszolgáltatója | 475 |
| A szentségek felvevője | 477 |
| Néhány vitatott kérdés | 478 |
| A szentelmények | 478 |
| A nem-keresztény szentségek | 478 |
| A szentségek meghatározása | 478 |
| A szentségek sorrendje | 478 |
| II. rész: Részletes szentségtan | |
| Bevezetés az eukarisztia teológiájában | 479 |
| Az eukarisztia "a keresztény élet forrása és tetőpontja" | 485 |
| Az eukarisztia "titka" | 486 |
| Az eukarisztia teológiájának rövid története | 488 |
| Az eukarisztia és a nem-katolikus keresztények | 489 |
| Hálás megemlékezés ünnepi lakoma keretében | 489 |
| Az utolsó vacsora szertartása | 489 |
| Az utolsó vacsora lakomájának megjelenítése | 491 |
| Az utolsó vacsora megjelenítésének hatásai | 491 |
| Eukarisztikus lakománkon Jézus a mi vendéglátónk | 492 |
| Az eukerisztikus lakoma kultikus lakoma | 493 |
| Jézus és az egyház áldozata | 493 |
| Jézus élet-áldozata | 493 |
| Az utolsó vacsora mint áldozati lakoma | 494 |
| Az Egyház áldozata | 495 |
| A golgotai áldozat és a szentmiseáldozat összefüggése | 497 |
| A szentmiseáldozat hatásai | 503 |
| Jézus szómatikus-szubsztanciális jelenléte | 505 |
| Jézus jelenlétének bizonyítása a Bibliából | 506 |
| Hogyan lesz Krisztus jelenlevővé az eukarisztiában? | 511 |
| Az átlényegülés dogmája | 511 |
| Az átlényegülés hittudományos értelmezése | 512 |
| Milyen Krisztus van jelen az eukarisztiában? | 519 |
| A kenyérben is, a borban is az egész Krisztus van jelen | 519 |
| A színek legkisebb részében az egész Krisztus van | 520 |
| Az eukerisztikus Krisztus nem értelmezhető | 521 |
| Jelen vannak-e Jézus életeseményei? | 524 |
| Az eukarisztika tisztelete | 525 |
| Az eukarisztia szentségi hatásai | 526 |
| Az eukarisztiának a korábbiakban már említett hatásai | 526 |
| Az eukarisztia ekkléziológiai hatása | 527 |
| Az eukarisztia krisztológiai hatása: bensőséges egyesülés Krisztussal | 529 |
| Az eukarisztia szótériológiai hatása: kegyelmeket biztosít | 530 |
| Mik szükségesek az eukarisztia ünnepléséhez? | 532 |
| A szentségi jel anyaga és formája | 532 |
| A szentség létrehozója és kiszolgáltatója | 534 |
| Kik részesülnek az eukarisztia hatásaiban? | 535 |
| A keresztség szentségi jellege | 537 |
| A keresztség szentségének előzményei | 537 |
| Keresztség az ősegyház gyakorlatában | 538 |
| A keresztség mint szentség | 539 |
| Keresztség és hit, keresztség és mágia | 539 |
| A keresztség szentsége és a szenthagyomány | 540 |
| A keresztség hatásai | 540 |
| Beiktatás a keresztény közösségbe | 540 |
| Az újjászületés kegyelme | 541 |
| A keresztség szentségi kegyelme | 543 |
| A keresztség eszkatológiai vonatkozása | 545 |
| A keresztség kiszolgáltatása | 545 |
| A keresztség kiszolgáltatója és felvevője | 454 |
| A keresztség szentségi anyaga és formája | 548 |
| A keresztség szükségessége | 548 |
| A bérmálás szentségi jellege | 551 |
| A bérmálás az Egyház történetében | 551 |
| Krisztus által alapított külön szentség | 553 |
| A bérmálás hatásai | 555 |
| Krisztológiai hatás | 555 |
| Szótériológiai hatás | 555 |
| Ekkléziológiai hatás | 556 |
| Eszkatológiai hatás | 557 |
| A bérmálás charactere | 557 |
| Szentségi kegyelem | 558 |
| A bérmálás kiszolgáltatása | 558 |
| A bérmálás kiszolgáltatója és felvevője | 558 |
| A bérmálás szükségessége | 559 |
| Az egyházirend szentségi jellege | 559 |
| A papi szolgálat és fokozatai | 560 |
| Papi szolgálat és papi "hatalom" az Egyházban | 562 |
| Szentelés útján közölt vezetői megbízatások | 563 |
| Az egyházirend szentségének hatásai | 567 |
| Eltörölhetetlen jegy | 567 |
| Apostoli küldetés | 570 |
| Szentségi kegyelem | 571 |
| Megszentelő kegyelem | 571 |
| Az egyházirend szentségének kiszolgáltatása | 572 |
| A szentség anyaga és formája | 572 |
| A szentség kiszolgáltatója | 572 |
| A szentség felvevője | 574 |
| A bűnbocsánat szentségének alapítása | 575 |
| A bűn teológiája | 575 |
| A bűn és a bűnbocsánat ekkléziológiai vonatkozása | 577 |
| Az egyházi bűnbocsánat szentségi jellege | 580 |
| A bűnbocsánat szentségének szentségi jele | 582 |
| A szentség formája | 583 |
| A szentség anyaga | 583 |
| Az elégtétel | 588 |
| A bűnbocsánat szentségének használata | 590 |
| A szentség hatásai | 590 |
| A bűnbocsánat szentségének kiszolgáltatása | 591 |
| A bűnbocsánat szentségének szükségessége | 592 |
| A búcsú | 593 |
| A búcsú fogalma | 593 |
| A búcsúk alkalmazásának elvi kérdései | 594 |
| A búcsúk alkalmazásáank gyakorlati vonatkozásai | 595 |
| A betegek kenetének szentségi jellege | 596 |
| A szentség dogmatörténete | 596 |
| A betegek kenete mint szentség | 598 |
| A betegek kenetének hatásai | 599 |
| Res at sacramentum | 599 |
| A kegyelem közlése | 601 |
| Egyéb hatások | 602 |
| A betegek kenetének kiszolgáltatása | 603 |
| A betegek kenetének kiszolgáltatója és felvevője | 603 |
| A betegek kenetének szentségi jele | 604 |
| A betegek kenetének szükségessége | 604 |
| Dogmák a betegek kenetének szentségéről | 604 |
| A házasság szentségi jellege | 604 |
| A házasság dogmatörténete | 605 |
| A házasság mint szentség | 607 |
| A házasság üdvösségi hatásai | 609 |
| Res et sacramentum | 609 |
| Megszentelő kegyelem | 611 |
| Szentségi kegyelem | 612 |
| Eszkatológiai vonatkozás | 612 |
| A házasság tulajdonságai | 612 |
| A házasság célja és értelme | 612 |
| A házasság lényeses tulajdonságai | 613 |
| A házasság szentségének kiszolgáltatása | 617 |
| Kiszolgáltatója és felvevője | 617 |
| A házasság szentségi jele | 618 |
| A házasség szükségessége | 619 |
| V. főrész: A Krisztusban megigazultak mintaképe (mariológia) | |
| Bevezetés a mariológiába | 625 |
| A mariológia alapelve | 625 |
| A Szűz Máriára vonatkozó kinyilatkoztatás értelmezése | 625 |
| Mária istenanyasága | 627 |
| A Biblia tanúsága | 627 |
| A szenthagyomány tanúsága | 628 |
| A hittudósok véleményei | 628 |
| Az istenanya szüzessége | 630 |
| Virginitas ante partum | 630 |
| Virginitas in partu | 632 |
| Virginitas post partum | 634 |
| Szűz Mária és Szent József házassága | 636 |
| Mária szüzessége és a nem-katolikus keresztények | 637 |
| Szűz Mária szeplőtelen fogantatása | 638 |
| Szűz Mária örök predestináltsága | 638 |
| A dogma mondanivalói és bizonyítása | 639 |
| A dogma fejlődésének története | 640 |
| Szűz Mária szentsége | 641 |
| Kegyelmi teljesség és erényei | 641 |
| Mentessége a személyes bűnöktől | 643 |
| Mentessége a bűnös hajlamoktól és az ezekből származó kísértésektől | 644 |
| Szűz Mária vétkezhetetlensége vitatható | 645 |
| A boldogasszony mennybefelvétele | 645 |
| A dogma mondanivalója, fejlődése, bizonyítása | 645 |
| Mária halála nem bizonyítható, de valószínű | 647 |
| Megjegyzések az előbbi két tételhez | 647 |
| Mária a mennyország királynője | 648 |
| Mária szerepe az üdvösség megszerzésében | 649 |
| Általános alapelvek | 649 |
| Miben állhatott szerepe az üdvösség megszerzésében? | 650 |
| Mária szerepe az üdvösség gyümölcseinek kiosztásában. Mária és az egyház | 652 |
| Szerepe az üdvösség gyümölcseinek kiosztásában | 652 |
| Szűz Mária és az egyház | 654 |
| Szűz Mária és a többi szentek tisztelete | 655 |
| Tételek a szentek tiszteletéről | 655 |
| Szűz Mária tiszteletének története | 658 |
| Mit tartsunk a Mária-jelenésekről? | 660 |
| VII. főrész: Megváltottságunk gyümölcseinek beérése (eszkatológia) | |
| Bevezetés az eszkatológiába | 663 |
| Az eszkatológia tárgya | 663 |
| Az eszkaton a Bibliában | 664 |
| Az eszkatológia története | 665 |
| Onnan lészen eljövendő | 667 |
| A dicsőséges eljövetel bizonyossága | 667 |
| A paruzia előjelei és időpontja | 670 |
| Ítélni eleveneket és holtakat | 673 |
| Az utolsó ítélet | 673 |
| A különítélet | 675 |
| A különítélet és a végítélet összefüggése | 678 |
| A kiliazmus | 679 |
| Az ítélet rettenetessége | 680 |
| Várom a holtak feltámadását | 680 |
| A feltámadás ténye | 680 |
| Halál utáni sorsunk és a feltámadás a dogmafejlődésben | 682 |
| A feltámadt test tulajdonságai | 689 |
| Hiszem az eljövendő örök életet | 690 |
| Az emberiség és az egyén örök élete | 691 |
| Az értelem nélküli világ örök élete | 691 |
| Az üdvözültek örök élete | 694 |
| Isten az igazakat örök boldogsággal jutalmazza | 694 |
| A mennyország mint Istennel folytatott párbeszéd | 698 |
| A mennyei boldogság egyenlőtlensége és állandósága | 701 |
| Örök célunk meghiúsulása: az örök kárhozat | 702 |
| A pokol létezése | 702 |
| Milyen büntetésekkel sújtja Isten a kárhozottakat? | 704 |
| A pokol örökkévalósága | 704 |
| A pokol szenvedéseinek egyenlőtlensége | 704 |
| A kárhozottak kínjai és az üdvözültek boldogsága | 704 |
| A kárhozat és a mai igehirdetés | 704 |
| A halál utáni tisztulás | 709 |
| A tisztulás szükségessége | 709 |
| A purgatórium bizonyítása | 711 |
| A túlvilági tisztulás mikéntje | 713 |
| A szentek közösségének dogmája | 715 |
| A halál teológiája | 716 |
| A halál kényszere | 717 |
| A halál természetfölötti értékelése | 718 |
| Földi vándorlásunk a halállal véget ér | 719 |
| A halál teológiája és a meghalás teológiája | 720 |
| Felhasznált irodalom | 725 |
| Megjegyzések | 737 |
| Tárgymutató | 739 |