1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A tárgynélküli világ

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor

Kiadó: Corvina Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 176 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN: 963-13-2185-1
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Amikor 1913-ban kétségbeesett erőfeszítéseket tettem, hogy a művészetet megszabadítsam a tárgyiság ballasztjától, a négyzet formájához menekültem, és kiállítottam egy képet, amely semmi mást nem ábrázolt, mint fehér alapon egy fekete négyzetet. Ekkor a kritika és vele együtt a társadalom felhördült: Mindent elveszítettünk, amit szerettünk: sivatagba jutottunk..." emlékezik vissza képének fogadtatására Kazimir Malevics. Hányszor hördült fel azóta is a közönség és a művészszakma, hányszor emlegették a modern művészet "sivatagát" - miközben Malevics fekete négyzete elindult hódító útjára. A tárgynélküli művészet a XX. század egyik legfőbb kifejezési formája lett.
Hogyan alakult a festészet története az impresszionalizmustól a szuprematizmusig? Mi az a hajtóerő, amely a stílusváltások mélyén lappangva munkálkodik? Milyen döntő változások mennek végbe a képszerkezetben, a képfelület szervezésében egy-egy új stílus kialakulásakor és miért? Mi a szuprematizus? Mit jelent a híres "Fekete... Tovább

Fülszöveg

"Amikor 1913-ban kétségbeesett erőfeszítéseket tettem, hogy a művészetet megszabadítsam a tárgyiság ballasztjától, a négyzet formájához menekültem, és kiállítottam egy képet, amely semmi mást nem ábrázolt, mint fehér alapon egy fekete négyzetet. Ekkor a kritika és vele együtt a társadalom felhördült: Mindent elveszítettünk, amit szerettünk: sivatagba jutottunk..." emlékezik vissza képének fogadtatására Kazimir Malevics. Hányszor hördült fel azóta is a közönség és a művészszakma, hányszor emlegették a modern művészet "sivatagát" - miközben Malevics fekete négyzete elindult hódító útjára. A tárgynélküli művészet a XX. század egyik legfőbb kifejezési formája lett.
Hogyan alakult a festészet története az impresszionalizmustól a szuprematizmusig? Mi az a hajtóerő, amely a stílusváltások mélyén lappangva munkálkodik? Milyen döntő változások mennek végbe a képszerkezetben, a képfelület szervezésében egy-egy új stílus kialakulásakor és miért? Mi a szuprematizus? Mit jelent a híres "Fekete négyzet fehér alapon"? Ezekre a kérdésekre válaszolnak az e kötetben közölt Malevics-írások. Az olvasó tehát a modern művészet kulcsát tartja a kezében.
Könyvünk az 1927-es, rövidített német kiadás fordítása. Függelékként közöljük a közelmúltban előkerült eredeti orosz szöveget is, amely nagy segítségünkre volt az egyes fogalmas értelmezésében és így a pontosabb fordításban. Vissza

Tartalom

Előszó
Stephan V. Wiese: Két álláspont: Kazimir Malevics és a Bauhaus
Az 1927-es kiadás tartalomjegyzéke1
Az 1927-es kiadás előszava3
A festészet lappangó elemének elmélete - Bevezetés8
Szuprematizmus64
Az 1926-os, meg nem jelent orosz kiadás eredeti szövege101
Utószó a magyar kiadáshoz (Körner Éva)161

Kazimir Malevics

Kazimir Malevics műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kazimir Malevics könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv