1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A képességfejlesztő irodalomtanítás

Eszközegyüttes a gimnáziumi bevezető szakasz tanításához - Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: ELTE BTK XX. sz. Magyar Irodalomtörténeti Tanszék-Fővárosi Pedagógiai Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 215 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán működő XX. sz. Magyar Irodalomtörténeti Tanszék kutató csoportot szervezett az irodalomtanítás komplex vizsgálatára. Munkánk célja a 6-18... Tovább

Előszó

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán működő XX. sz. Magyar Irodalomtörténeti Tanszék kutató csoportot szervezett az irodalomtanítás komplex vizsgálatára. Munkánk célja a 6-18 éves korosztály számára egységes alternatív irodalomtanítási modell kidolgozása, továbbá javaslatok tétele a tanító- és a magyar szakos tanárképzés reformjára vonatkozóan. Vizsgálódásunkat, mely az Országos Tudományos Kutatási Alap 1647. sorszámú kutatási programja - s melyet a Fővárosi Pedagógiai Intézet is támogat tématanács irányítja. A tanács tagjai: dr. Csákvári József gimnáziumi tanár (Budapest, Könyves Kálmán Gimnázium), dr. Cserhalmi Zsuzsa adjunktus (ELTE), dr. Csíkvári Gábor adjunk tus (Budapesti Tanítóképző Főiskola), dr. Forgács Anna vezető szaktanácsadó (FPI), dr. Kelemen Péter gyakorló iskolai vezető tanár (ELTE Apáczai Csere 3ános Gyakorló Gimnázium), dr. Pach Éva tudományos munkatárs (ELTE), dr. Zsolnai József tudományos főosztályvezető (Oktatáskutató Intézet); a tanács munkáját a kísérleti program vezetője, dr. Sipos Lajos docens (ELTE) szervezi. Vissza

Tartalom

Az irodalomtanítás komplex vizsgálata és a képességfejlesztő módszer3
A képességfejlesztő módszer. Fejezet egy tanári segédkönyvből 5
1. Az eszközegyüttes szükségessége 8
2. A műértés természete 13
3. Az irodalomtanítás célrendszere 17
3.1. A tantárgyspecifikus célok rendszere 17
3.2. A tantárgy feletti célok rendszere 22
A. A műveltséganyag kiválasztása 25
5. A tananyag elrendezése 31
6. Módszertani alapelvek 34
7. Teljesítménymérés 38
8. Az eszközegyüttes elemei 41
8.1. A tanterv 41
8.2. A munkafüzet 42
8.3. A poétikai program 43
8.4. A tankönyv 43
8.5. Teljesítménymérő feladatlapok 44
9. Tantervek 47
10. Követelmények 48
11. A szöveggyűjtemény szemelvényei 50
Munkafüzet 53
1.1. A művészetek és az irodalom 54
1.1.1. A tudatformák és a művészet 54
1.1.2. A tényszerűtlen (fiktív) kijelentések 61
1.2. Irodalom és szépirodalom 65
1.2.1.1. A fikció 65
lc2.1.2. A képes beszéd I. 71
1.2.2.1. A többjelentéses szerkezet 73
1.2.2.2. A képes beszéd II. 84
1.2.3.1. A másodlagos jelentések rendszere 87
1.2.3.2. A képes beszéd III. 97
1.2.4.1. A műalkotások megszerkesztettsége 103
1.2.4.2. A képes beszéd IV. 111
1.2.5. Az alkotás személyessége 115
1.3. A műalkotás születése 123
1.4. összefoglalás 129
Tankönyv 133
1. A művészetek és az irodalom 134
1.1. A tudatformák és a művészet 135
1.2.1. Irodalom és szépirodalom 143
1.2.2. A többjelentéses szerkezet 149
1.2.3. A másodlagos jelentések rendszere a
műalkotásban 161
1.2.4. Az alkotás megszerkesztettsége 167
1.2.5. Az alkotás személyessége 174
1.3. A műalkotás születése 183
1.4. Összefoglalás 188
Feladatlapok 197

Kelemen Péter

Kelemen Péter műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kelemen Péter könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv