A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Gyógypedagógiai Szemle 1975. január-december

A Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének folyóirata/III. évfolyam 1-4. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Hazánk felszabadulásának harmincadik évfordulója1
Vass János: A Vineland Szociális Érettségi Skála alkalmazásának sajátosságai debilis gyermekeknél4
Subosits István: A dadogók fonációjának kezdetéről23
Csocsánné Horváth Emmy: "Írásbeli" műveletvégzés abakusz számolótáblán30
Novák Gábor - Durkó Irma - Molnárné Salfay Klára: A mese szerepe a kisegítő iskolák alsó tagozatában43
Sándor Éva: A kisegítő iskolai rajztanítás elsődleges célja az alkotóképesség fejlesztése50
Dr. Vári Rezső: Kísérlet felnőttkorú elítéltek gyógypedagógiai oktatásra59
Dr. Dobos László: A Miskolci Gyermekváros77
A MAGYE életéből63
Nemzetközi kapcsolatok70
Figyelő85
Rendezvények96
Köszöntés101
Budayné Balkay Sarolta: Magatartászavaros hallássérültek életútjának néhány kérdése102
Vass János: Debilis gyermekek helyzete általános iskolai osztályközösségben110
F. Csányi Yvonne: Gondolatok a súlyos fokban hallássérültek anyanyelvi neveléséről egy információelméleti kommunikációs séma tükrében121
Sándor Éva: Tanmenetkészítés a kisegítő iskolai rajztanításhoz129
Selmeczi László: Szaktantermi tantárgycsoportos oktatás a kisegítő iskola felső tagozatában142
A Pszichopedagógiai Szakosztály megalakulása (Murányi-Kovács Endréné)150
Beszámoló a foglalkoztató iskolai munkabizottság két országos szakmai találkozójáról (Hittig Ágoston)151
Foniátria és logopédia Finnországban (Mérei Vera)154
Nemzetközi kapcsolatok153
Figyelő158
Wagner Pál: Imbecillis tanulók szociális érettségének elővizsgálatai181
Vass János: A kisegítő iskolai tanulók tisztségviselő rendszerének helyzete191
Dr. Buday József: A gyógypedagógiai intézményhálózat fejlődése 21 év statisztikai adatainak tükrében200
Kemény Ferenc: Beszédszervek kinetomiográfiás vizsgálata dadogóknak206
Folke Elowson: "Iskolaotthon" - a speciális nevelés új válfaja211
Egy sikeres rendezvénysorozat216
Kölcsönös törekvés az együttműködésre (Megnyitó) - (Sziklay Béla)216
A gyógypedagógiai és a felnőttvédelmi szociális foglalkoztatás együttműködésének értékelése a gyógypedagógiai Foglalkoztató Iskola szemszögéből (Hittig Ágoston)219
A szociális és a gyógypedagógiai foglalkoztató intézetek együttműködésének értékelése a szociális foglalkoztató intézetek szemszögéből (Stollár János)224
A társadalmiasítás útján (Dr. Göllesz Viktor)231
Figyelő239
Rendezvények255
Dr. Bődör Jenő - dr. Tóth György: A differenciált oktatás megvalósításának néhány problémája a kisegítő iskolai nevelőmunka korszerűsítése szempontjából269
Mérei Vera: A csoportdinamikai módszer mint közvetett pedagógiai hatás a logopédiában278
Csány Yvonne: A hallássérült kisgyermekek óvodáskor előtti hallás- és beszédfejlesztő foglalkozásainak megszervezéséről és tartalmi vonatkozásairól290
Dr. Holtzer Lóránt: Számítógép és gyógypedagógia297
Ujvári Imréné: Pseudodebilitás és debilitás elkülönítése és általános iskola első (korrekciós) osztályában309
Illésfalvi Béla: A felnőtt hallássérültek egységes érdekvédelmi szervezetéről324
Négy hónap az Egyesül Államokban (Vasné Kovács Emőke)329
Figyelő336
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv