1.031.324

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógusképzés 2008/1-2.

Magyarországi Pedagógusképzők és Továbbképzők folyóirata

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Pedagógusképzés, 6 (35), 2008/1-2. 5. Bevezetés Tematikus számunk elsősorban a pedagógusképző intézmények tanárjelöltjeinek és doktorjelöltjeinek szól. Célunk kettős. Igyekszünk bemutatni a mai... Tovább

Előszó

Pedagógusképzés, 6 (35), 2008/1-2. 5. Bevezetés Tematikus számunk elsősorban a pedagógusképző intézmények tanárjelöltjeinek és doktorjelöltjeinek szól. Célunk kettős. Igyekszünk bemutatni a mai kognitív tudományi és kognitív idegtudományi szemléletnek a neveléssel közvetlenül érintkező mozzanatait. Nem a neveléslélektan hagyományos témáit állítjuk előtérbe, hanem a forrongó, új területeket. Ugyanakkor ebből a széles palettából olyan témákat állítunk előtérbe, amelyeken magyar kutatók is munkálkodnak. Az egyik vezető kérdés explicit és implicit tudások viszonya, mely központi témaként jelenik meg Kemény Ferenc és Keresztes Attila, valamint Ambrus Géza Gergely és Németh Dezső dolgozatában.
Olyan téma ez, mely nemcsak a tudatossággal, hanem a tudások és készségek olyan fontos, mai nevelésügyi témájával is összekapcsolódik. Át is folyik az emlékezeti szerveződés kérdésébe, emlékezeti folyamatok és tervezés viszonyába, aminek idegtudományi modelljeit Demeter Gyula és Racsmány Mihály tárgyalja. Explicit és implicit rendszerek kettőssége, ez az izgalmas idegtudományi hipotézis áthatja az ember kulturális rendszereit is. E kulturális rendszerek idegrendszeri szerveződésének megértésében kulcsszerepet játszanak mind a pedagógus, mind az idegtudós számára a részben biológiai, vagy biológiai és szervezetten kulturális F folyamatok kölcsönhatásából származó fejlődési zavarok. Vissza

Tartalom

A NEVELÉS ÉS AZ ÚJ IDEGTUDOMÁNY
Bevezetés 5
Pléh Csaba: Fejlődési szelekció, időzítés, plaszticitás: A biológia és a kognitív tudomány pedagógiai üzenete 7
Kemény Ferenc - Keresztes Attila: A nem tudatos ismeretszerzés idegrendszeri alapjai 25
Ambrus Géza Gergely - Németh Dezső: Készségek, nyelv, implicit tanulás 43
Demeter Gyula - Racsmány Mihály: Kontrollált emlékezeti előhívás és a frontális lebeny működése 55
Lukács Ágnes - Kas Bence: A specifikus nyelvi zavar biológiai alapjai 69
Csépe Valéria: Diszlexia és olvasásfejlődés: Szüksége van-e a pedagógiának idegtudományra?
Krajcsi Attila: A numerikus képességek sérülései és a diagnózis nehézségei 101
Egyed Katalin: A társas agy 127
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv