A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Egy szempillantás alatt

Kiállítási katalógus

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Fotózta

Kiadó: Ludwig Múzeum Baráti Köre Egyesület
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 62 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 22 cm
ISBN: 978-963-9537-25-5
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal. Kiállítási katalógus.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A fényképészét nyelvét az 1920-30-as években tehetséges fiatalok alakították át akik nem törődtek a hagyományokkal, kihasználták a technika szabadságát. Ők ma már a fényképészet klasszikusai, világhírű alkotók; közéjük tartozik Munkácsi Márton (1896-1963) is Indulása az 1920-as évekre esik, fényképeit a Színházi Élei Az Est a Pesti Napló közölte, budapesti sikerei után Berlinben dolgozott tovább. Képeiben egyszerre tudta a mindenki számára ismerős világot és a szokatlan elemeket, nézőpontokat megjeleníteni. Az 1928 és 1934 között Berlinben töltött évek, a város felfokozott hangulata, az, hogy a történelmi események közelében élt, meghatározó tapasztalat volt számara. Német lapoknak dolgozott lefényképezte Hitlert, a masírozó katonai alakulatokat, a síelő Lem Riefenstahlt. Sportfotói, riportázsai a tengerentúlon is ismertté tették. Hennri Cartier-Bresson és Richárd Avedon a mesterükként tisztelték. 1934-ben elhagyta Európát, s az Egyesült Államokban a kor egyik legnevesebb... Tovább

Fülszöveg

A fényképészét nyelvét az 1920-30-as években tehetséges fiatalok alakították át akik nem törődtek a hagyományokkal, kihasználták a technika szabadságát. Ők ma már a fényképészet klasszikusai, világhírű alkotók; közéjük tartozik Munkácsi Márton (1896-1963) is Indulása az 1920-as évekre esik, fényképeit a Színházi Élei Az Est a Pesti Napló közölte, budapesti sikerei után Berlinben dolgozott tovább. Képeiben egyszerre tudta a mindenki számára ismerős világot és a szokatlan elemeket, nézőpontokat megjeleníteni. Az 1928 és 1934 között Berlinben töltött évek, a város felfokozott hangulata, az, hogy a történelmi események közelében élt, meghatározó tapasztalat volt számara. Német lapoknak dolgozott lefényképezte Hitlert, a masírozó katonai alakulatokat, a síelő Lem Riefenstahlt. Sportfotói, riportázsai a tengerentúlon is ismertté tették. Hennri Cartier-Bresson és Richárd Avedon a mesterükként tisztelték. 1934-ben elhagyta Európát, s az Egyesült Államokban a kor egyik legnevesebb magazinjának a Harper's Bazaarnak dolgozott. Itt, a divatfotó világában lett igazán sikeres. Munkácsi képeit nézve ott állhatunk egy máig tartó történet kezdeténél a tömegkultúra születésénél. Ott, ahol fotósok, grafikusok és szerkesztők tudatosan éltek a szokatlanság erejével, ahol a művészi fotót igencsak nehéz elkülöníteni a divatfotótól vagy a reklámtói látásmódjával stílust teremtett maga is divattá vált, sztárok fotósa, fotósok sztárja lett. Felemelkedésének és világhírének története mégsem egészen úgy ért véget mint a happy-endes hollywoodi filmek. Életének utolsó éveire ,kiment a divatból" Munkáit a kilencvenes években ismét fel kellett fedezni, s ideje, hogy ez a felfedezés itthon is megtörténjen.

Vissza
Fülszöveg Kép
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv