Előszó
Ebben a tanévben folytatjuk a természet titkainak feltárását. Az anyagok és változásaik vizsgálatát a kémia oldaláról közelítjük meg, de mindig figyelünk a vizsgált anyag és jelenség biológiai,...
Tovább
Előszó
Ebben a tanévben folytatjuk a természet titkainak feltárását. Az anyagok és változásaik vizsgálatát a kémia oldaláról közelítjük meg, de mindig figyelünk a vizsgált anyag és jelenség biológiai, földrajzi vonatkozásaira is. Ezért változatlanul kövessétek az elmúlt tanévben kialakított módszert: keressétek az összefüggéseket, ne csak a kémiaórákon szerzett ismeretek között, hanem használjátok fel a fizika, matematika, biológia, földrajz tantárgyak tanulása során szerzett tudásotokat is egy-egy probléma vizsgálatában!
Eddigi tanulmányaitok során is tapasztaltátok, hogy a természetben a különféle kölcsönhatások rendszerint együtt játszódnak le,a tudományok, és belőlük a tantárgyak a megismerés folyamán alakultak ki.
A kémia napjaink egyik legnagyobb ütemben fejlődő tudománya, amelyen belül különféle részterületek jöttek létre. Ezek az általános kémia, a fizikai kémia, a szervetlen kémia, a szerves kémia, az analitikai kémia, a kémiai technológia, biokémia, a környezeti kémia stb.
Az elmúlt tanévben a kémiai alapismereteket tanultátok meg. Ebben a tanévben a szervetlen kémia alapjait ismeritek meg.
A szervetlen kémia az elemeket és a szervetlen vegyületeket vizsgálja. A tulajdonságokat, változásokat az anyagok szerkezete alapján magyarázza. Ismerteti az anyagok előfordulásait a természetben, bemutatja előállításuk lehetőségeit és gyakorlati alkalmazásukat.
Bízunk abban, hogy a kémiai ismeretek többet jelentenek majd számotokra, mint egy kötelező tantárgy megtanulását.
Vissza