| Előszó | 3 |
| A kémiatanítás elvi és módszertani kérdései | 5 |
| A kémiai tantárgypedagógia fogalma és tárgya | 5 |
| A hazai kémiatanítás történeti áttekintése | 10 |
| A kémia helye a különböző iskolák tantervében | 12 |
| A kémia tananyaga és tanításának néhány jellemző vonása | 16 |
| Irodalom, források | |
| A kémiatanítás tervezése | 19 |
| A tanmenet | 38 |
| A tématerv | 43 |
| Irodalom, források | 43 |
| Feladatok | 45 |
| A kémiatanítás nevelési vonatkozásai | 46 |
| Neveléselméleti alapfogalmak | 46 |
| A kémiatanítás általános nevelési kérdései | 47 |
| Az emberi kultúra tartományai szerinti nevelés területei | 48 |
| A pszichikus funkciók szerinti nevelés területei | 57 |
| Irodalom, források | 61 |
| Feladatok | 64 |
| A kémiatanítás módszerei | 65 |
| A megismerés, mint tanítási-tanulási folyamat főbb jellemzői | 65 |
| A módszer fogalma, osztályozása és a megválasztását befolyásoló tényezők | 75 |
| Az ismeretek szóbeli kifejtése, közlése | 79 |
| A megbeszélés módszere | 83 |
| A kutatómódszer | 88 |
| Irodalom, források | 98 |
| Feladatok | 100 |
| A tanulók kísérletező tevékenysége | 101 |
| A programozott oktatás lehetősége a kémiában | 109 |
| Programozott tanulókísérletek | 129 |
| Irodalom, források | 139 |
| Feladatok | 142 |
| A kémiai ismeretek alkalmazása és rögzítése | 143 |
| Gyakorlás | 144 |
| Ismétlés, rendszerezés | 161 |
| Irodalom források | 166 |
| Feladatok | 169 |
| Ellenőrzés a kémiaórán | 170 |
| Az ellenőrzés szerepe a tanítási-tanulási folyamatban | 170 |
| Az ellenőrzés formái a kémiaórán | 174 |
| Értékelés a kémiaórán | 187 |
| Felmérésre, objektív ellenőrzésre, értékelésre alkalmas írásbeli feladatok | 191 |
| Érettségi vizsga kémiából | 216 |
| Irodalom források | 217 |
| Feladatok | 219 |
| Motiválás és szemléltetés a kémiatanításban | 220 |
| Motiváció szerepe és megvalósítása a kémiatanításban | 220 |
| A kémiai tényanyag közvetítése | 224 |
| AV-eszközök a kémiatanításban | 235 |
| A tankönyvek szerepe a kémiai ismeretszerzésben | 236 |
| Irodalom, források | 244 |
| Feladatok | 246 |
| A kémiatanítás alapvető szervezeti formája: az óra | 247 |
| A kémiaóra típusai | 247 |
| Felkészülés a kémiaórára; az óravázlat és óraterv | 249 |
| A kémiaóra elemzése | 262 |
| Irodalom, források | 264 |
| Feladatok | 265 |
| A kémiai ismeretszerzés tanítási órán kívüli lehetőségei | 265 |
| A tanulók otthoni munkája: a házi feladat | 266 |
| A gyenge teljesítményt nyújtó tanulók segítése, korrepetálása | 267 |
| Irodalom források | 274 |
| A kémiai kísérletek | 276 |
| A tanári bemutató (demonstrációs) kísérletek elvi és gyakorlati kérdései | 277 |
| Mérőkísérletek szerepe és alkalmazása a kémiatanításban | 284 |
| Néhány új demonstrációs kísérlet | 289 |
| Irodalom, források | 297 |
| Feladatok | 298 |
| Audio-vizuális eszközök és módszerek a kémiatanításban | 302 |
| Az audio-vizuális rendszerek általános jellemzése | 302 |
| Audio-vizuális eszközök alkalmazását kiváltó tényezők | 302 |
| Audio-vizuális technika a kémiatanításban | 305 |
| Diavetítők alkalmazása a kémia tanításában | 307 |
| A diavetítők működési elve, technikai jellemzése, kezelése | 308 |
| Diavetítők a kémiai ismeretek közvetítésében | 310 |
| A diahangosítás elvi és gyakorlati kérdései | 313 |
| Az írásvcetítő alkalmazása | 323 |
| A készülékek felépítése, működése, kezelése | 323 |
| Írásvetítőn bemutatható ismerethordozók készítésének elvi és gyakorlati kérdései | 325 |
| Írásvetítő a kémiai ismeretek közvetítésében | 326 |
| Mozgófilmek a kémiatanításban | 336 |
| Az oktatófilmek általános jellemzése | 336 |
| Kémiai oktkatófilmek alkalmazása | 338 |
| A filmvetítés technikai kérdései | 339 |
| Az iskolatelevízió a kémiai ismeretközvetítésben | 340 |
| Az ITV feladatai és szerepe a tanítási-tanulási folyamatban | 340 |
| Az ITV kémiai adásai | 342 |
| Komplex AV-egységek alkalmazása | 347 |
| Irodalom, források | 351 |
| Feladatok | 354 |
| A kémiai számítások módszertani kérdései | 356 |
| A mennyiségi szemlélet és formálásának lehetőségei a kémia tanításában | 356 |
| A kémiai számítások témakörei | 360 |
| Sztöchiometria | 360 |
| Az oldatok | 366 |
| A kémiai egyensúlyok | 370 |
| Elektrolitegyensúlyok | 372 |
| Gáztörvények | 375 |
| Elektrokémia | 378 |
| Termokémia | 379 |
| Irodalom, források | 383 |
| Feladatok | 384 |
| Tartalomjegyzék | 395 |