kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 399 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Előszó | 3 |
A kémiatanítás elvi és módszertani kérdései | 5 |
A kémiai tantárgypedagógia fogalma és tárgya | 5 |
A hazai kémiatanítás történeti áttekintése | 10 |
A kémia helye a különböző iskolák tantervében | 12 |
A kémia tananyaga és tanításának néhány jellemző vonása | 16 |
Irodalom, források | |
A kémiatanítás tervezése | 19 |
A tanmenet | 38 |
A tématerv | 43 |
Irodalom, források | 43 |
Feladatok | 45 |
A kémiatanítás nevelési vonatkozásai | 46 |
Neveléselméleti alapfogalmak | 46 |
A kémiatanítás általános nevelési kérdései | 47 |
Az emberi kultúra tartományai szerinti nevelés területei | 48 |
A pszichikus funkciók szerinti nevelés területei | 57 |
Irodalom, források | 61 |
Feladatok | 64 |
A kémiatanítás módszerei | 65 |
A megismerés, mint tanítási-tanulási folyamat főbb jellemzői | 65 |
A módszer fogalma, osztályozása és a megválasztását befolyásoló tényezők | 75 |
Az ismeretek szóbeli kifejtése, közlése | 79 |
A megbeszélés módszere | 83 |
A kutatómódszer | 88 |
Irodalom, források | 98 |
Feladatok | 100 |
A tanulók kísérletező tevékenysége | 101 |
A programozott oktatás lehetősége a kémiában | 109 |
Programozott tanulókísérletek | 129 |
Irodalom, források | 139 |
Feladatok | 142 |
A kémiai ismeretek alkalmazása és rögzítése | 143 |
Gyakorlás | 144 |
Ismétlés, rendszerezés | 161 |
Irodalom források | 166 |
Feladatok | 169 |
Ellenőrzés a kémiaórán | 170 |
Az ellenőrzés szerepe a tanítási-tanulási folyamatban | 170 |
Az ellenőrzés formái a kémiaórán | 174 |
Értékelés a kémiaórán | 187 |
Felmérésre, objektív ellenőrzésre, értékelésre alkalmas írásbeli feladatok | 191 |
Érettségi vizsga kémiából | 216 |
Irodalom források | 217 |
Feladatok | 219 |
Motiválás és szemléltetés a kémiatanításban | 220 |
Motiváció szerepe és megvalósítása a kémiatanításban | 220 |
A kémiai tényanyag közvetítése | 224 |
AV-eszközök a kémiatanításban | 235 |
A tankönyvek szerepe a kémiai ismeretszerzésben | 236 |
Irodalom, források | 244 |
Feladatok | 246 |
A kémiatanítás alapvető szervezeti formája: az óra | 247 |
A kémiaóra típusai | 247 |
Felkészülés a kémiaórára; az óravázlat és óraterv | 249 |
A kémiaóra elemzése | 262 |
Irodalom, források | 264 |
Feladatok | 265 |
A kémiai ismeretszerzés tanítási órán kívüli lehetőségei | 265 |
A tanulók otthoni munkája: a házi feladat | 266 |
A gyenge teljesítményt nyújtó tanulók segítése, korrepetálása | 267 |
Irodalom források | 274 |
A kémiai kísérletek | 276 |
A tanári bemutató (demonstrációs) kísérletek elvi és gyakorlati kérdései | 277 |
Mérőkísérletek szerepe és alkalmazása a kémiatanításban | 284 |
Néhány új demonstrációs kísérlet | 289 |
Irodalom, források | 297 |
Feladatok | 298 |
Audio-vizuális eszközök és módszerek a kémiatanításban | 302 |
Az audio-vizuális rendszerek általános jellemzése | 302 |
Audio-vizuális eszközök alkalmazását kiváltó tényezők | 302 |
Audio-vizuális technika a kémiatanításban | 305 |
Diavetítők alkalmazása a kémia tanításában | 307 |
A diavetítők működési elve, technikai jellemzése, kezelése | 308 |
Diavetítők a kémiai ismeretek közvetítésében | 310 |
A diahangosítás elvi és gyakorlati kérdései | 313 |
Az írásvcetítő alkalmazása | 323 |
A készülékek felépítése, működése, kezelése | 323 |
Írásvetítőn bemutatható ismerethordozók készítésének elvi és gyakorlati kérdései | 325 |
Írásvetítő a kémiai ismeretek közvetítésében | 326 |
Mozgófilmek a kémiatanításban | 336 |
Az oktatófilmek általános jellemzése | 336 |
Kémiai oktkatófilmek alkalmazása | 338 |
A filmvetítés technikai kérdései | 339 |
Az iskolatelevízió a kémiai ismeretközvetítésben | 340 |
Az ITV feladatai és szerepe a tanítási-tanulási folyamatban | 340 |
Az ITV kémiai adásai | 342 |
Komplex AV-egységek alkalmazása | 347 |
Irodalom, források | 351 |
Feladatok | 354 |
A kémiai számítások módszertani kérdései | 356 |
A mennyiségi szemlélet és formálásának lehetőségei a kémia tanításában | 356 |
A kémiai számítások témakörei | 360 |
Sztöchiometria | 360 |
Az oldatok | 366 |
A kémiai egyensúlyok | 370 |
Elektrolitegyensúlyok | 372 |
Gáztörvények | 375 |
Elektrokémia | 378 |
Termokémia | 379 |
Irodalom, források | 383 |
Feladatok | 384 |
Tartalomjegyzék | 395 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.