1.031.438

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A látás nyelve

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Dunakanyar Fotóklub
Kiadás helye: Vác
Kiadás éve:
Kötés típusa: Amatőr papírkötés
Oldalszám: 179 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: A hivatalos magyar kiadást megelőzően, magánfordításban készült gépirásos, amatőr kötésű, kispéldányszámú kiadvány. Az eredeti kiadás 1944-ben jelent meg Chicagoban. Jelen fordítás a Florian Kupferberg Verlag, Mainz, Berlin 1970-es Sprache des sehens kiadása alapján készült.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Úgy látunk, ahogyan a festők, szobrászok, építészek, fényképészek és reklámgrafikusok tanítanak bennünket. A kép társadalmi jelentősége abban áll, hogy a látás új normáját közvetíti számunkra.
Kepes Györgynek a kiváló magyar származású művészetteoretikusnak és festőművésznek a könyve 1977-ben jelent meg először Chicagóban. A szerző a Bauhausban dolgozott Moholy-Nagy munkatársaként, a fasizmus elől együtt menekültek Amerikába és Moholy-Nagy halála után ő lett az Amerikában újjászületett New-Bauhaus vezető teoretikusa.
Műve, mely minden európai nyelven számos kiadást ért meg, mit sem veszített aktualitásából mind a mai napig; ma is a modern vizuális nyelv problémáinak legizgalmasabb és leghasználhatóbb összefoglalását tartalmazó kézikönyv.

Tartalom

A látás nyelvéről1
A képalkotó rend7
A kép mint alkotás7
A külső erők10
A vizuális mező, a retina mező10
A háromdimenziós mező12
A képfelület13
A térbeli erők14
A térbeli erőmezők17
A belső erők17
A belső erőmezők22
A fiziológiai mező22
A színek egyensúlya24
A térbeli feszültség és a dinamikus egyensúly26
A pszichológiai mező28
A képi rend térbeli hatósugara29
Közelség31
Hasonlóság vagy azonosság32
Folyamatosság33
Zártság33
A képi mű időbeli léttartama35
Az optikai szekvencia tagolása. A ritmus36
A térbeli előrehaladás rendje41
A tér kettős jellege41
A vizuális ábrázolás47
Az egyetlen egység53
A nagyság-viszony54
A vertikális elrendezés, mint a mélységviszonyok ábrázolási eszköze56
Mélységábrázolás egymást metsző figurák segítségével57
Transparencia és kölcsönös áthatás57
A lineáris perspektíva60
A fordított perspektíva61
A kitágított perspektíva63
A több enyészpontos perspektivikus konstrukció63
A lineáris perspektiva mechanikai tökéletesítése64
A rögzített perspektíva összeomlása65
A tárgy térbeli elemzése67
Az alapvető képalkotó erők: a vonalak és színfoltok újrafelfedezése71
A képalkotó erők integrációja73
Az összetömörítés és a kölcsönös áthatás73
A tér integrációja kettős jelentésű vonalak segítségével. A konturok egyesítése75
A rögzített perspektivikus rend végleges kiküszöbölése76
A képfelület végleges megnyitása81
Térbeli konstrukció a képfelületen85
A felület bezárása. A téralkotó erők tökéletes viszonya86
Alkalmazkodás a mai környezethez94
Egyszerűség és intenzitás96
A pontosság97
Fény és szín98
A színélmény eredete99
A fény fizikai modulációja100
A színészlelés forrása az érzékek felfogókészülékének struktúrájában101
A színérzetek dinamikus kölcsönhatása102
A színészlelés forrása az emlékezetben105
A tónusértékek összefüggései107
A világítási perspektíva, modellálás árnyék hatással108
A világítási perspektíva módosulásai111
A világítási perspektíva átértékelése112
A fényképezés befolyása114
Élesség és életlenség115
A textura116
A mesterséges fényforrások befolyása118
A színviszonyok ábrázolása121
A szín térbeli dimenziója124
A szín érzelmi dimenziója126
A mozgás ábrázolása130
A mozgás-érzékelés forrásai131
A retina-kép eltolódása132
A relatív sebesség jelentősége133
A kinesztétikus érzet134
Az emlékezet jelentősége135
A hagyományos ábrázolási eszközök135
A mozgás ábrázolásának jelenlegi kísérletei138
Társadalmi és pszichológiai okok141
Az ábrázolás eszközei143
A keletkezési folyamat147
A materiális előállítási folyamat. A felületkezelés148
A pszichológiai alkotófolyamat152
Útban a dinamikus ikonográfia felé156
A vizuális jelentéshordozók rendjének törvényei160
Az értelmi rend merev rendszerének felbomlása164
Az új integráció166
Az új integráció pszichológiai motivációi168
Technológiai motivációk. A fotómontázs feltalálása172

Kepes György

Kepes György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Kepes György könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv