1.034.669

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Képességzavarok diagnosztikája és terápiája a gyógypedagógiai pszichológiában

Szerző

Kiadó: Akadémiai Kiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 170 oldal
Sorozatcím: Pszichológiai Szemle Könyvtár
Kötetszám: 7
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-05-8069-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Napjainkban jelentősen átformálódott a gyógypedagógiai pszichológia. Erősödött a szakmaközi együttműködés, a határtudományi specializálódás, hiszen a megismeréstudományok, a kognitív idegtudományok, az intelligenciakutatás, a pszicholingvisztika, az evolúciós tudományok területén is megfigyelhető a fogyatékos emberek pszichikus működésének sokoldalú feltárása és a hasznosítható általános pszichológiai konzekvenciák levonása.
Kötetünk az elméleti és gyakorlati műhelyként működő, nagy hagyományokkal rendelkező Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet munkatársainak kutatási eredményeiből nyújt válogatást. A tanulmányok között van a fogyatékos ember megismeréséről újszerű megközelítést tartalmazó elméleti fejtegetés, empirikus intelligenciakutatási eredmények bemutatása vak gyermekekkel, képességprofil-elemzés eltérő módszerek összehasonlításával diszlexiásoknál, képességzavarok korrekcióját szolgáló terápiás, illetve fejlesztő módszerek hatásvizsgálatát, valamint neuropszichológiai... Tovább

Fülszöveg

Napjainkban jelentősen átformálódott a gyógypedagógiai pszichológia. Erősödött a szakmaközi együttműködés, a határtudományi specializálódás, hiszen a megismeréstudományok, a kognitív idegtudományok, az intelligenciakutatás, a pszicholingvisztika, az evolúciós tudományok területén is megfigyelhető a fogyatékos emberek pszichikus működésének sokoldalú feltárása és a hasznosítható általános pszichológiai konzekvenciák levonása.
Kötetünk az elméleti és gyakorlati műhelyként működő, nagy hagyományokkal rendelkező Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet munkatársainak kutatási eredményeiből nyújt válogatást. A tanulmányok között van a fogyatékos ember megismeréséről újszerű megközelítést tartalmazó elméleti fejtegetés, empirikus intelligenciakutatási eredmények bemutatása vak gyermekekkel, képességprofil-elemzés eltérő módszerek összehasonlításával diszlexiásoknál, képességzavarok korrekcióját szolgáló terápiás, illetve fejlesztő módszerek hatásvizsgálatát, valamint neuropszichológiai módszerek alkalmazásának lehetőségeit és egy siket diszfáziás gyermek esetbemutatását tárgyaló cikk. Végül fontos információkat tudhatunk meg arról, hogy milyen többlettámogatások állnak rendelkezésre a közoktatás rendszerében a képességzavarral diagnosztizált gyermekek részére. Vissza

Tartalom

Lányiné Engelmayer Ágnes: Bevezető.....................................8
Eredeti közlemények
Garai Dóra: A test és az identitásalakulás kérdései a fogyatékossággal élők
személyiségének megismerésében......................................5
F. Földi Rita: Neuropszichológiai vizsgálatok jelentősége a tanulási és viselkedészavarok diagnosztikájában ..........................................19
Mohai Katalin: Kisiskolás diszlexiás tanulók kognitív funkcióinak sajátosságai.....41
Prónay Beáta: Vak gyermekek verbális intelligenciájának vizsgálata. Tapasztalatok
a MAWGYI-R teszttel .............................................57
Zsoldos Márta - Kiss Ágnes: A képességrendszer változásai fejlesztésben részesülő
5-7 éves gyermekeknél ............................................77
Gerebenné Várbíró Katalin: A Frostig-terápia hatása a pszichikus képességek
fejlődésére tanulási zavar tüneteit mutató gyermekeknél...................97
Nagyné Réz Ilona: Hallássérült fejlődési diszfáziás gyermekek kognitív képességei
(Esettanulmány).................................................125
Torda Ágnes: A képességzavar mint különleges ellátási jogosultság a közoktatásban........................153
Könyvismertetések
Mivel bővül a gyengén tanuló kisiskolásokról kialakult szakmai megítélésünk egy
empirikus vizsgálat tanulságai alapján? [Zsoldos Márta: Gyengén tanuló
kisiskolások családi és iskolai megítélése) (Lányiné Engelmayer Ágnes)............... 165
Útkeresés és új feladatmeghatározás a gyógypedagógiai pszichológiában [Johann
Borchert (Hrsg.): Handbuch der Sonderpadagogischen Psychologie] (Lányiné
Engelmayer Ágnes)................................................168
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv