| Előszó | 9 |
| Használat előtt felpumpálandó! | 11 |
| A kerékpározás mint fiatalítószer | 11 |
| A kerékpározás mint nyugtatószer | 13 |
| Miért pont a kerékpározás? | 14 |
| A kerékpár motorja: az emberi test | 16 |
| Hatékonyabb a Diesel-motornál | 16 |
| Miért nem lesz lázas a biciklista? | 17 |
| Hogyan működnek az izomrostok? | 19 |
| Hogyan hat az edzés az izmok szerkezetére? | 20 |
| Hogyan jutnak az izmok energiához? | 22 |
| Hogyan hajtanak a menők...? | 24 |
| ...és hogyan pedálozunk mi, többiek? | 26 |
| Különleges hajtóművek | 27 |
| Lehet 10 km/h-val több? | 33 |
| Mire megy el az energiánk? | 34 |
| Mondja kérem, Ön hány lóerős? | 37 |
| Mibe kerül száz kilométer? | 41 |
| Mitől függ a gördülési ellenállás? | 45 |
| Hogyan csökkenthető a légellenállás? | 48 |
| Többsebességes biciklik | 56 |
| Erőáttétel, hüvelykáttétel vagy inkább metrikus? | 56 |
| Mielőtt megvennénk az új hajtóművet | 58 |
| Variációk tíz sebességre | 61 |
| Egy észszerű tizenötsebességes skála | 62 |
| Az itthoni választék | 64 |
| Mondd meg a fordulatszámod, s megmondom, ki vagy( -e) | 65 |
| Miért jobb a többsebességes? | 67 |
| Hatékonyabban, kényelmesebben! | 70 |
| Milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie a jó kerékpárváznak? | 70 |
| Miért jobb a Reynolds váz, mint a szénacél? | 71 |
| Melyik könnyebb: egy kiló acél vagy egy kiló alumínium? | 73 |
| Férfi- vagy női váz az igazi? | 74 |
| Mekkora legyen a bicikli? | 79 |
| Hogyan kell ülni a kerékpáron? | 83 |
| A kerékpár testhez igazítása | 87 |
| Hogyan mozog a kerékpár? | 96 |
| Milyen sebesen lehet kanyarodni? | 96 |
| Hogyan kanyarodik a biciklista? | 99 |
| Miért hajolunk le kanyarodáskor? | 100 |
| Hogyan kerülünk ki úthibákat? | 102 |
| Hogy egyensúlyoz a kerékpáros...? | 103 |
| ...és hogyan segíti ebben a bicikli? | 107 |
| Miért kell vigyázni az első fékkel? | 111 |
| ...s miért jobb mégis, mint a hátsó? | 113 |
| Milyen hamar állunk meg síkvidéken? | 114 |
| ...és mi van, ha jön a lejtő? | 115 |
| Fékezni is, meg kanyarodni is?! | 118 |
| Vészfékezés, veszélyes helyzetek | 119 |
| Nyekk! | 120 |
| Óvatosan, körültekintően! | 123 |
| Mi a helyzet külföldön? | 123 |
| Nem(csak) a miénk az országút! | 125 |
| Jönakutya - micsináljak?! | 129 |
| "...kivilágítatlan kerékpárján..." | 131 |
| Pedig csak öt küllő hiányzott! | 131 |
| Mire kell még vigyázni? | 133 |
| Hőhullámtól hóhullásig | 137 |
| Majd ha fagy! | 137 |
| Hogyan előzhetők meg a hidegártalmak? | 139 |
| Már megint ez a ronda szmog! | 141 |
| Végre itt a nyár (és a hőguta)! | 142 |
| Hogyan előzhetők meg a melegártalmak? | 144 |
| Kész leégés! | 145 |
| Piros nyergűt kérek, rózsaszín kormánnyal! | 146 |
| Nem mind Reynolds, ami fénylik | 148 |
| Kormány- és nyeregtípusok | 150 |
| Amit a kerékről tudni kell | 154 |
| A pedál, a hajtómű és a lánc | 159 |
| Váltóval vagy anélkül? | 163 |
| Milyen legyen a fék? | 169 |
| Irodalomjegyzék | 174 |
| Magyar nyelvű kerékpáros irodalom | 176 |
| Tárgymutató | 177 |