kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Jel Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 95 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 19 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-8444-34-2 |
| Bevezetés | 7 |
| I. A keresztény nevelés teológiai alapjai | |
| 1. A valláspedagógia jelentősége, fogalma és meghatározása... | 8 |
| (Az elmélet kialakulása a XX. században, XI. Piusz "Divini illius Magistri2 c. enciklikája nyomán; a keresztény nevelés jelentősége, letéteményesse és irányítója; Az Egyház természetfeletti anyaság; A keresztény család mint nevelő "központ"; A nevelés mint pasztorális tevékenység; A nevelés fogalma és meghatározása.) | |
| 2. A keresztény nevelés és a lelkipásztorkodás | 13 |
| (A lelkipásztori tevékenység körei az Egyházban; A nevelés mint tanúságtétel, általános papi feladat és szolgálat; A keresztény nevelés elméletének és gyakorlatának forrásai.) | |
| 3. A keresztény nevelés bibliai és teológiai alapelvei | 19 |
| (Bibliai tanulságok: A mi Istenünk Atya-Isten; Isten családjának a legfőbb törvénye: a Szeretet; Teológiai alapelvek: Végső céluk az örök élet; Isten minden embert üdvözíteni akar; Jézus Krisztus a világ Megváltója; A Szentlélek Isten a megváltás művének történelmi megvalósítója az Egyházban.) | |
| 4. A keresztény nevelés célrendszere | 28 |
| (A keresztény életrend krisztocentrizmusa; A keresztény nevelés hármas célkitűzése: Isten megismerése és szeretete; Cselekvő részvétel Krisztus misztériumában; Krisztus tanúságtételünk és küldetésünk forrása; A céltudat formálásának jelentősége.) | |
| II. A keresztény nevelés sajátos feladatai | |
| 1.Isten megismerése a hit által | 35 |
| (Isten megismerése, elismerése és szeretete a természetes ész világánál a kinyilatkozatásból, Krisztus által Isten-kép kialakítás.) | |
| 2. Jézus Krisztus megismerése | 41 |
| (Jézus Krisztus az Isten Egyszülött Fia, aki emberré lett; Az örömhír: Isten elküldte Fiát; Jézus Krisztus tanításának átadása; A teljes Krisztus-kép kialakítása; Az egyoldalúság és a teológiai szaknyelv veszélye, Hogyan valósul meg Krisztussal való életközösségünk?; Krisztus jelenlétének formái az Egyházban.) | |
| 3. A szentlélek és az Egyház a gyermek és az ifjú életében | 59 |
| (A Szentlélek folytatja Krisztus művét; Az Egyház és szentségei az üdvösség felei és "eszközei"; a bérmálás jelentősége életünkben; A bérmálási felkészítés új lehetőségei.) | |
| III. A keresztény nevelés gyakorlata | |
| 1. Bevezetés a keresztény nevelés módszertanába | 66 |
| (Természetes és természetfeletti eszközök a nevelésben; Gratia supponit naturam; A missziós vagy evangelizációs nevelés lényege; Nevelő közösség - közösségi nevelés.) | |
| 2. A biblikus nevelés és oktatás gyakorlata | 71 |
| (A keresztény nevelés forrása a kinyilatkoztatás; A biblia mint a keresztény nevelés alapja; A Szentírás pedagógiai célzatú magyarázata) | |
| 3. A liturgikus nevelés gyakorlata | 76 |
| (A liturgia fontossága a gyermek életében; A liturgikus nevelés kezdetei a családban; A családi közös imádság; A családi ünneplés szabályai.) | |
| 4. A keresztény erkölcsi nevelés gyakorlata | 80 |
| (Hibák és nehézségek az erkölcsi nevelésben; A természetes erények kimunkálása; Erkölcsi tapasztalataink értékelése az Evangélium fényében; Isten törvényeinek és parancsainak elfogadása; A megbocsátás lelkületének a fejlesztése: előkészület a bűnbocsánat szentségére; a korai első gyónás problematikája.) |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.