| Bevezetés | 7 |
| A keresztény nevelés teológiai alapjai | 9 |
| A valláspedagógia jelentősége, fogalma és meghatározása | 9 |
| Az elmélet kialakulása a XX. században, XI. Pius "Divini illius Magistri" c. enciklikája nyomán | |
| A keresztény nevelés jelentősége, letéteményese és irányítója | |
| Az Egyház természetfeletti anyasága | |
| A keresztény család mint nevelő "központ" | |
| A nevelés mint pasztoriális tevékenység | |
| A nevelés fogalma és meghatározása | |
| A keresztény nevelés és a lelkipásztorkodás | 15 |
| A lelkipásztori tevékenység körei az Egyházban | |
| A nevelés tanúságtétel, általános papi feladat és szolgálat | |
| A keresztény nevelés elméletének és gyakorlatának forrásai | |
| A keresztény nevelés bibliai és teológiai alapelvei | 22 |
| Bibliai tanulságok | |
| A mi Istenünk Atya-Isten | |
| Isten családjának a legfőbb törvénye: a Szeretet | |
| Teológiai alapelvek: Végső célunk az örök élet | |
| Isten minden embert üdvözíteni akar | |
| Jézus Krisztus a világ Megváltója | |
| A Szentlélek Isten a megváltás művének történelmi megvalósítója az Egyházban | |
| A keresztény nevelés célrendszere | 31 |
| A keresztény életrend krisztocentrizmusa | |
| A keresztény nevelés hármas célkitűzése | |
| Isten megismerése és szeretete | |
| Cselekvő részvétel Krisztus misztériumában | |
| Krisztus tanúságtételünk és küldetésünk forrása | |
| A céltudat formálásának jelentősége | |
| A keresztény nevelés sajátos feladatai | 39 |
| Isten megismerése a hit által | 39 |
| Isten megismerése, elismerése és szeretete a természetes ész világánál a kinyilatkoztatásból, Krisztus által Isten-kép kialakítás | |
| Jézus Krisztus megismerése | 49 |
| Jézus Krisztus az Isten Egyszülött Fia, aki emberré lett | |
| Az örömhír: Isten elküldte Fiát | |
| Jézus Krisztus tanításának átadása | |
| A teljes Krisztus-kép kialakítása | |
| Az egyoldalúság és a teológiai szaknyelv veszélyei | |
| Hogyan valósul meg Krisztussal való életközösségünk? | |
| Krisztus jelenlétének formái az Egyházban | |
| A Szentlélek és az Egyház a gyermek és az ifjú életében | 66 |
| A Szentlélek folytatja Krisztus művét | |
| Az Egyház és szentségei az üdvösség jelei és "eszközei" | |
| A bérmálás jelentősége életünkben | |
| A bérmálási felkészítés új lehetőségei | |
| A keresztény nevelés gyakorlata | 74 |
| Bevezetés a keresztény nevelés módszertanába | 74 |
| Természetes és természetfeletti eszközök a nevelésben | |
| Gratia supponit naturam | |
| A missziós vagy evangelizációs nevelés lényege | |
| Nevelő közösség - közösségi nevelés | |
| A biblikus nevelés és oktatás gyakorlata | 80 |
| A keresztény nevelés forrása a kinyilatkoztatás | |
| A biblia mint a keresztény nevelés alapja | |
| A Szentírás pedagógiai célzatú magyarázata | |
| A liturgikus nevelés gyakorlata | 86 |
| A liturgia fontossága a gyermek életében | |
| A liturgikus nevelés kezdetei a családban | |
| A családi közös imádság | |
| A családi ünneplés szabályai | |
| A keresztény erkölcsi nevelés gyakorlata | 91 |
| Hibák és nehézségek az erkölcsi nevelésben | |
| A természetes erények kimunkálása | |
| Erkölcsi tapasztalataink értékelése az Evangélium fényében | |
| Isten törvényeinek és parancsainak elfogadása | |
| A megbocsátás lelkületének a fejlesztése: előkészület a bűnbocsánat szentségére | |
| A korai első gyónás problematikája | |