| Bevezetés. A filmkép és az állókép viszonya | 5 |
| A filmfelvevő és a fényképezőgép | |
| A mozgás érzékelése | |
| Részletfelbontás, fázisképek | |
| A filmkép és a fénykép különbségei | |
| A filmművészet lényege | |
| A beállítás hibái | |
| Tervezés, folyamatosság, képkapcsolat | |
| A keskenyfilmek méretei és jellemzői | 11 |
| A 8, 9,5 és 16 mm-es keskenyfilmek | |
| Választási szempontok | |
| A fordítós eljárás | |
| Fordítós-, negatív- és színesfilmek | |
| A pozitívfilm | |
| Kereskedelmi hosszak és csomagolás | |
| A felvevőgép szerkezete és kezelése | 20 |
| Elvi elrendezés | |
| Orsós és kazettás rendszerek | |
| Forgózár és továbbítóvilla | |
| Hajtás, filmvezeték, számláló | |
| Objektívok: nagylátószögű, normál és teleobjektív | |
| Előtét | |
| Kereső | |
| Parallaxis hiba | |
| Felvételi sebesség | |
| Néma- és hangosfilm sebessége | |
| Használati utasítás | |
| Töltés, géppróba, tisztítás | |
| A filmfelvétel alapismeretei | 38 |
| A nyersanyag kiválasztása | |
| Filmanyagok színtónusa | |
| Fordítós-, negatív- és színesfilm | |
| Időjárás | |
| A fény és iránya | |
| A helyes megvilágítás | |
| A felvételi sebesség és megvilágítási idő | |
| Próbafelvétel | |
| Értékelés | |
| Fényrekesz és érzékenység | |
| A filmkép nyugodtsága | |
| Géptartás | |
| Állvány és állványpótlékok | |
| Panorámafej | |
| Követés és kocsizás | |
| Színszűrők | |
| A beállítás változatai | |
| Béka- és madárperspektíva | |
| A jelenetek hossza | |
| A beállítások célja és értelme | |
| Az elő-, a közép- és a háttér fontossága | |
| Fényirányok | |
| Élesség és mélységélesség | |
| A színesfilm és a színek | |
| A gépkezelés szempontjai | |
| Mit filmezzünk? | |
| A film és a nyilvánosság | |
| A családi film | |
| Kezdeti nehézségek | |
| A családi film jelentősége | |
| A film alapgondolatának fontossága | |
| Tudományos és ismeretterjesztő film | |
| Kísérleti film | |
| Játék- és trükkfilm | |
| Nemzetközi versenyek feltételei | |
| Filmtrükkök, feliratkészítés, trükkfilmek | 60 |
| Filmtrükkök és változataik | |
| A fényrekesz alkalmazása | |
| Fordított gép | |
| A stop-trükk | |
| Jelenetváltozások és átmenetek | |
| A bekörözés, úsztatás és blendézés | |
| A kompendium és a maszkok | |
| Trükk sebességváltoztatással | |
| Az egyesmenet és használata | |
| Előtétlencse | |
| Gyújtótávolság és élesség | |
| A fényerő emelkedése | |
| A közgyűrű és számítása | |
| A megvilágítási idő hosszabbodása | |
| Az élesség | |
| Szorzószámok | |
| Képnagyság | |
| Képterület és számítása | |
| Műfényfelvétel | |
| Filmfelirat készítése | |
| Segédeszközök, világítás | |
| A filmtrükk és a trükkfilm | |
| A mesterséges mozgás és törvényei | |
| Határérték | |
| Rajzfilm | |
| Árnyfilm | |
| Bábfilm | |
| A film kidolgozása | 90 |
| Kerethívás | |
| Dobhívás | |
| Fordítós és negatív film | |
| A fordítós kidolgozás | |
| Mosás, szárítás, lebőrözés | |
| Negatív előhívása | |
| Pozitívfilm hívása | |
| Felirathívás | |
| Erősítés, gyengítés | |
| A fordítós színesfilm kidolgozása | |
| A kidolgozás hibái | |
| A film vágása és összeállítása | 100 |
| A filmvágás technikai és művészeti célja | |
| A jelenetek szétvágása, osztályozása | |
| A filmragasztás technikája | |
| A ragasztóprés és a ragasztás | |
| A ragasztó-oldat | |
| A helyes ragasztás követelményei | |
| A próbavetítés | |
| Az átvizsgálás és segédeszközei | |
| A jelenetek összefüggése | |
| A kezdő- és végszalagok | |
| A filmvetítőgép és a vetítés | 105 |
| A filmszalag és a vetítőgép | |
| Az izzasztólámpák és vetítőizzók | |
| Fényteljesítmény és élettartam | |
| A feszültségváltozás hatásai | |
| A vetítőgép optikai rendszere | |
| Kondenzor-rendszerek | |
| A fényteljesítmény | |
| Lux | |
| Lumen | |
| Apostilb | |
| A fényesség | |
| A vetítőobjektív | |
| A vetített kép nagysága és számítása | |
| Gyújtótávolság | |
| A vetítőfelületek és a visszaverődés | |
| Vászon, alumíniumfelület és gyöngyvászon | |
| A forgózár és a villa | |
| Filmvezeték és orsósarok | |
| Felcsavaró szerkezet | |
| Korszerű vetítőgépek szerkezete | |
| A vetítés | |
| Hibatáblázat | |
| A hang fontossága | |
| A film zenekísérete: gramofon-, fény- és magnohang | |
| Filmhangosítás | |
| Ferromágneses hangcsik | |
| A jelenet és beszéd-szinkron | |
| Mechanikus és elektromos kapcsolatok | |
| A film kezelése és tárolása | 12 |
| A filmkezelés és tárolás szempontjai | |
| A visszatekercselés | |
| Átvizsgálás és tisztítás | |
| Sérülések | |
| Tisztítóanyagok | |
| Karcok és lerakódások | |
| A színesfilm tisztítása | |
| Nedvesítés | |
| Cserzés | |
| A film tárolása | |
| Dobozok és orsók | |
| Melegedés és száradás | |
| Mechanikia és minőségi élettartam | |
| Irodalom | 125 |