1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kézikönyv a filmesztétikai ismeretek tanításához I.-III.

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 599 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. A könyvek tankönyvi számai: 92 107, 92 153, 92 180.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az emberiség történetének bármely szakaszában a földön bárhol is jött létre valamilyen nevelési rendszer, az iskolai és az iskolán kívüli tudatos emberformálás döntő irányát a fennálló társadalmi... Tovább

Előszó

Az emberiség történetének bármely szakaszában a földön bárhol is jött létre valamilyen nevelési rendszer, az iskolai és az iskolán kívüli tudatos emberformálás döntő irányát a fennálló társadalmi rend érdeke szabta meg. Leszűkítenénk a pedagógia fogalmát, ha csak az előző generációk tapasztalatainak áthagyományozását (a munkavégzéstől a gondolkodás formáin és az erkölcsi ítéleti rendszer normáin át az érzelmi kultúráig, az emberi lét minden területét beleértve) jelölnénk meg kizárólagos feladatául, s nem látnánk azt is, hogy a múlt eredményeinek közvetítése mellett a nevelésnek mindenkori igénye volt a jövő emberének formálása is. A pedagógia nem a múltnak, hanem a jövőnek szóló tudomány, a pedagógus nem a "lélek régésze", sokkal inkább a "lélek asztronautája", a ma és a holnap egyéni - társadalmi tudatának formálója.
A pedagógia az adott társadalom terméke. A kiformálandó emberideált a közösség igényei, vágyai alakítják. Mi másképp képzeljük el az ezredforduló emberét, mint a tőkés államok nevelői. Más ismeretek nyomán más ítéleti következtetésekhez akarjuk fiataljainkat elvezetni, s ennek a más világnézetű, gondolkodású és szemléletű embernek a kialakításához keressük az utakat és módszereket. Vissza

Tartalom

I. kötet
Bevezetés5
A néző és a hatás
A néző9
A gyermek- és fiatalkorú néző11
A hatásról általában18
A spontán hatástól a művészi élményig23
A film utóhatása és társadalmi szerepe29
A film formanyelve
A filmnek mint kifejezési formának sajátosságai31
A film mint kifejezési forma65
Hogyan ábrázolja a cselekményt a film?
A Laokoon-szobor és a művészi kifejezés formái75
A cselekmény filmen84
A cselekmény a drámában és a filmen90
Szintetikus vagy komplex művészet?
A filmművészet szintetikus eszközei97
A film összetett művészet109
Függelék (filmelemzések)
Kopár sziget115
Hamlet133
Bibliográfia (annotációval)145
Jegyzetek175
II. kötet
Bevezetés5
A francia film útja 1940-ig
Lumiére és Méliés15
A francia film útja 1918-ig19
Abel Gance21
Az impresszionisták25
A cinéma pur és René Clair31
A szürrealizmus és Luis Bunuel36
A költői realizmus kora42
Jean Vigo42
René Clair új korszaka46
Jacques Feyder51
Marcel Carné54
Julien Duvivier61
Jean Renoir63
Az angol film fejlődése 1940-ig
A kezdetek és a brightoni iskola71
Korda Sándor előtt74
Az angol játékfilm a "Korda-korszakban"75
Az amerikai film 1940-ig
A kezdettől Griffithig80
Griffith legfontosabb filmjei85
Mack Sennett és a burleszk91
Chaplin korai rövidfilmjei95
A háború utáni Hollywood99
Erich von Stroheim99
Chaplin legkiválóbb némafilmjei107
Frank Capra113
John Ford116
Chaplin első hangosfilmjei120
A skandináv film 1940-ig
A dán film hőskora125
C. Theodor Dreyer128
A svéd film nagy alakjai133
A német film fejlődése 1940-ig
Az első világháború befejezéséig135
Ernst Lubitsch137
A Kammerspiel kora139
F. Wilhelm Murnau139
Fritz Lang144
A "neue Sachlichkeit" korszaka148
A harmincas évek151
Az orosz és szovjet film útja 1940-ig
A cári idők filmje155
Dziga Vertov157
Lev Kulesov161
Sz. M. Eisenstein164
Vszevolod Pudovkin199
Alekszandr Dovzsenko205
A harmincas évek alkotóinak panorámája209
Eisenstein és a Jégmezők lovagja210
III. kötet
Bevezetés5
Az olasz film 1940-1960 között17
A neorealizmus megszületése17
A neorealizmus kezdetei19
Roberto Rossellini24
De Sica és Zavattini29
Visconti és a Vihar előtt33
A neorealizmus fejlődése és bomlása35
A folklór irányzat térhódítása39
De Sica további útja43
Federico Fellini fellépése47
Luchino Visconti - a folytató53
A francia film 1940-1960 között57
Carné, Delannoy és cocteau58
Bresson és Clouzot pályakezdése62
Az elkötelezettek: gremillon, Daquin és Becker64
Neorealista kezdeményezések66
Allégret és Autant-Lara68
A hagyomány uralma a francia filmben70
A vígjáték megújhodása: Tati71
Társadalomkritikusok: Cayatte, Autant-Lara az ötvenes években75
A stílusművész, Bresson77
A régi mesterek (Clair, Duvivier)79
Új mesterek (Clément, Becker, Clouzot további útja)82
Mesteremberek (Christian-Jacque, Le Chanois)85
Az "Újhullám" előfutárai86
Az Egyesült Államok fillművészete 1940-1960 között88
Orson Welles a betetőző és megújító89
William Wyler94
Alfred Hitchcock, az atmoszférateremtés mestere97
Chaplin újfajta művei101
Nagy változások kora105
Az angol film 1940-1960 között108
A Modern Pimperneltől a Shakespeare filmekig108
Az angol filmvígjáték111
A német film 1940-1960 között114
Hitler alatt, Hitler után114
Az NSZK filmjei116
Az NDK filmjei118
A spanyol film 1950-1960 között129
Bardem és Berlanga lázadása120
Luis Bunuel123
A lengyel film 1950-1960 között129
A lengyel új film129
A szovjet film 1940-1960 között134
Az újjászületés139
A magyar fillművészet fejlődése161
A némafilmkorszak vázlata161
A magyar hangosfilm a felszabadulás előtt164
A felszabadulás utáni magyar filmművészet vázlata a hatvanas évekig174
Filmelemzések184
Talpalatnyi föld184
Körhinta191
Hannibál tanár úr195
Bibliográfia199
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv