| Előszó | 3 |
| Az 1. osztályos tankönyvcsalád tagjai | 8 |
| Az ÉN ÁBÉCÉM tankönyvünk felépítése, módszerek és az alkalmazott eljárások | 8 |
| Szövegértést fejlesztő gyakorlatok | 9 |
| A Gyöngybetűk írásmunkafüzet felépítése, módszerek, eljárások | 9 |
| Betűhívóképek | 10 |
| Mássalhangzók hangutánzó képei | 10 |
| Kisbetűs gyakorlófüzetem | 10 |
| Az első olvasókönyvem | 10 |
| Betűfaló | 10 |
| Szépen, helyesen | 11 |
| Nagybetűs gyakorlófüzetem + olvasófüzet | 11 |
| Felmérések | 11 |
| Mire épül az ÉN ÁBÉCÉM tankönyvcsaládunk? | 12 |
| Az elemző - hangoztató - összetevő módszerrel az olvasástanulás fázisai | 12 |
| A hang- és betűtanítás | 12 |
| Az írás tanítása | 16 |
| Az előkészítő időszak feladatai | 18 |
| A tanulók beszédének megfigyelése | 18 |
| Az előkészítő időszak gyakorlati, módszertani ajánlásai | 34 |
| A beszéd tagoltságának megfigyeltetése | 34 |
| Hangutánzó - hangösszevonási gyakorlatok | 35 |
| Óravázlatok az előkészítő időszak hangösszevonás gyakorlataihoz | 37 |
| Írás-előkészítési feladatok | 48 |
| A hang és betűtanítás időszaka | 54 |
| Hangtanítás | 54 |
| Betűtanítás | 54 |
| Az ÉN ÁBÉCÉM hang- és betűtanításának feladatai | 55 |
| Hanggal kapcsolatos feladatok | 55 |
| Betűvel kapcsolatos feladatok | 55 |
| Szótagszintű feladatok | 56 |
| Szószintű feladatok | 56 |
| Mondatszintű feladatok | 57 |
| Betűtartó használata | 57 |
| Differenciálás a betűtanítás időszakában? | 58 |
| Játékos gyakorlatok a hang- és betűtanítás idejére | 58 |
| Írástanítás | 76 |
| Bemutatás | 76 |
| Gyakoroltatás | 76 |
| A tanulói munkák ellenőrzése, javítása és javíttatása | 76 |
| Új ismeret rögzítése házi feladattal | 76 |
| A Gyöngybetűk írásmunkafüzet feladatrendszere | 77 |
| A betűírásnál alkalmazott eljárások, feladatok | 77 |
| Frontális óravezetés vagy differenciálás? | 79 |
| A II. félév feladatai | 88 |
| Az Első olvasókönyvem felépítése | 88 |
| A tankönyv felépítése | 88 |
| Az első olvasókönyvem feladatrendszere | 90 |
| Áttérés a szótagolásról a folyamatos olvasásra | 92 |
| A szövegfeldolgozás javasolt eljárásai | 92 |
| Ismerettartalmú szövegek feldolgozása első osztályban | 94 |
| Versmondás, verselemzés első osztályban | 95 |
| Az íráskészség fejlesztése a Szépen, helyesen munkafüzet és a Nagybetűs gyakorlófüzetem segítségével | 101 |
| A tanításnak két egysége van | 101 |
| A tananyag-elrendezés indoklása | 101 |
| A Szépen, helyesen munkafüzet feladattípusai | 102 |
| Módszertani javaslatok az írott nagybetűk tanításának időszakához | 104 |
| Utószó | 109 |
| Tanmenetjavaslat | 111 |
| Irodalom | 133 |